Permalänk

FPS/faller - hackar

Hej alla!

Jag har haft problem med League of Legends ett bra tag nu. Spelet känns som att det laggar eller hackar, men jag hittar inga konstiga fel på datorn i övrigt.
Därför skulle jag behöva lite tips och råd – vad är det man bör kolla upp eller testa? Det enda jag brukar ha igång samtidigt som jag spelar är YouTube i bakgrunden och Facebook öppet. Inget mer än så. Tidigare har jag inte haft sådana här problem, vad jag kan minnas.

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Ingen uppdatering eller drivrutin som har installerats nyligen som kanske spökar?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Ingen uppdatering eller drivrutin som har installerats nyligen som kanske spökar?

Nej inte vad jag vet och har kollat

Permalänk
Medlem

XMP?

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Ladda ner något där du kan mäta frame Times, typ Intel presentmon och där bör du även kunna se vad som orsakar det hela, om det är cpu eller gpu som agerar flaskhals.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Finns ju trådar där gpu accelerering av webbläsare stället till bekymmer så ett enkelt test är ju att stänga ner alla webbläsare när du ska spela och se om samma fenomen uppstår ändå.