Permalänk
Medlem

F-Zero GX

Hur vet man vilka delar som är bra?

Står bara D, B, C osv..

Samma sak med fordonen man kan köpa, står ju inget om dom?

Permalänk
Medlem

Re: F-Zero GX

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
Hur vet man vilka delar som är bra?

Står bara D, B, C osv..

Samma sak med fordonen man kan köpa, står ju inget om dom?

A är bättre än E i en viss kategori. Body-parts bestämmer "Body"-kategorin, cockpiten "Grip" och boostern "Boost". Dock är det inte fullt så enkelt att bara göra ett A,A,A-skepp då det med stor sannolikhet kommer bli för tungt. Som ett exempel byggde jag ett skepp som gick fort som attan, men med en vikt på 2,5 ton så låg det och skrapade lacken i kurvorna.

Lite läsning:

http://db.gamefaqs.com/console/gamecube/file/f_zero_gx_custom...
http://db.gamefaqs.com/console/gamecube/file/f_zero_gx_parts....

Fasen, jag borde ge F-Zero lite mer tid, bollar för många spel just nu (dagens I-landsproblem, kanske?). Förutom F-Zero är det Mario Kart, Crimson Skies och lite Rainbow Six 3.

Permalänk
Medlem

åååh.. kan man köpa delar och sånt till sin lilla "farkost" i f-zero x? är det samma sak till Nintendo 64? det verkar ju riktigt kul

Permalänk
Medlem

ok tack! mycket läsning.. Man får alltså testa sig fram lite. Finns inget sätt att se exakta
max hastigheten för delar och fordon i spelet?

Jo jag bollar också med rätt många spel: zelda ww är vid (ganon med trådarna), mitten av metroid, nästan klar med soulcalibur 2, och precis börjat med ssx3 och det här

Fan va skön Port Town (Long Pipe) e då. Sån känsla när folk kör över och på sidan om en.

Förresten hur vet man skillnaden mellan en A och en A del? eller B och B osv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Fan va skön Port Town (Long Pipe) e då. Sån känsla när folk kör över och på sidan om en.

Japp, Long Pipe är en av favoriterna. Väldigt lätt, men fräck.

Citat:

Förresten hur vet man skillnaden mellan en A och en A del? eller B och B osv..

Hmm... nu är jag ingen expert från att snickra lådbilar i F-Zero, men jag tror att A är en A i en viss kategori, men kan skilja sig i andra egenskaper (vikt).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Japp, Long Pipe är en av favoriterna. Väldigt lätt, men fräck.

Hmm... nu är jag ingen expert från att snickra lådbilar i F-Zero, men jag tror att A är en A i en viss kategori, men kan skilja sig i andra egenskaper (vikt).

Ok! Så om man har 10 a-delar så är den som väger minst bäst? alla är lika snabba?

Permalänk
Medlem

lite drygt... jag har ju f-zero gx i bokhyllan, men jag har ingen gamecube än.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
lite drygt... jag har ju f-zero gx i bokhyllan, men jag har ingen gamecube än.

Men skicka spelet till mig så länge då!!

Jag väntar på att pengar ska komma in på kontot så jag kan beställa från cd-wow, spelet kostar strax under 400:- där, vilket jag tror det är värt! Det verkar gå så härligt jävla fort!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Men skicka spelet till mig så länge då!!

Jag väntar på att pengar ska komma in på kontot så jag kan beställa från cd-wow, spelet kostar strax under 400:- där, vilket jag tror det är värt! Det verkar gå så härligt jävla fort!

du skulle må då, va? jag funderar på att våldgästa några bekanta som har gamecube, bara för att längtan ska bli uthärdlig. dock lär det väl ha omvänd effekt.

illa... jag betalade 430 för mitt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."