Kollinummer från Webhallen

Permalänk

Kollinummer från Webhallen

Hur får man reda på kollinumret på paket från Webhallen? Det enda som finns på deras sida är en knapp, "Sök efter kollinr", och den automatsöker på posten. Problemet är att man inte får reda på vilket nummer den söker på.
Inte skickar de ut någon leveransbekräftelse med information heller.

Saken är den att paketet med största sannorlikhet kommer fram idag, men jag kommer inte få någon avi förrän imorgon. Därför måste jag ha kollinumret för att kunna hämta ut paketet idag. Ska man behöva ringa, eller finns det någon funktion som jag missat?

Permalänk

Klart du skall ringa dem. Har du telefonskräck eller? Jag vänder mig alltid till den kundtjänst det gäller först i frågor som denna.

Permalänk

Nja, jag ringde dem igår angående en annan sak och det var nog den dummaste telefonkö jag stött på. Tutade bara upptaget i en kvart, och när man väl kom fram kom man fram till ännu en kö. Jag tänkte om det fanns något snabbare sätt som jag missat.

Permalänk

Du får nog ta och sitta igenom den där telefonkön. :\

Permalänk

Sama sak idag, upptaget i en kvart. Fast när man väl kommer fram till telefonkön så går det hyffsat snabbt.

Tyvärr verkar det som paketet hamnat hos postens fotbollsavdelning. Det ska inte ta drygt 20 timmar att få fram paketet till postens spridningscentral (och det är inte där än). Usch, aldrig kul med sånt trubbel.

Permalänk
Medlem

Stressa ned lite...

Permalänk
Inaktiv

lättast att skicka ett mail till dom, man får svar väldigt snabbt.. när du mailar kan du ju tipsa om att dom ska skriva med kollinr på "mina beställningar"-sidan så att man slipper maila varje gång

Permalänk
Medlem

Jag beställde 2 diskar från webhallen och frakten landade på 49kr. Jag antar att paketet skickas som brev och därför får man inget kollinummer. Kan vara i så i ditt fall också...

Permalänk
Medlem

finns det ett kollinummer så står det under ens beställningar.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
finns det ett kollinummer så står det under ens beställningar.

Jag ringde som sagt var och frågade, och de gav mig ett kollinummer. Det finns dock inget nummer under mina beställningar. Och paketet är inte i brev-storlek, så det borde dyka upp hos posten (vilket det inte gjort än, bah).

Permalänk
Medlem

konstigt, egentligen. jag har alltid fått se mitt kollinummer när jag beställt därifrån.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
konstigt, egentligen. jag har alltid fått se mitt kollinummer när jag beställt därifrån.

Jo, det låter onekligen konstigt. Och support-killen jag pratade med dillade något om att paketet var stort, så posten ska byta kollinummer när de får paketet. Jag lyckades inte riktigt förstå vad han menade med det innan vi avslutade samtalet. Jaja, det är väl bara och vänta och se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Jag beställde 2 diskar från webhallen och frakten landade på 49kr. Jag antar att paketet skickas som brev och därför får man inget kollinummer. Kan vara i så i ditt fall också...

Vem skicka hårddiskar i brevförpackning igentligen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När jag beställde därifrån (stortpaket) o skulle kika in kollinumret så funkade det inte med FireFox av någon anledning, så jag provade IE o då fungerade det bättre. Tror att jag upplevde samma problem som du gör nu. Men ring dit annars, vänta i telefon i ca 10-15min är INGET jämnfört med Bostream

Permalänk
Medlem

Ok fick ett kollinummer. Det skumma är att det tog 2 dagar! för Posten att registrera paketet.
Jag hade tidigare beställt diverse kablar från webhallen o fick dem i paket skickad som brev, därav min förhastade slutsats....

Permalänk

Jag har också fått fatt på paketet nu. Det skickades i onsdags, men posten registrerade det först på lördag kväll. Jag har ringt och kollat med posten, och de verkade inte förstå vad fördröjningen berodde på.

Permalänk
Avstängd

Allt som är liten storlek, skivor,hårddiskar etc får man inget kolli nummer då dom skickar det som brev.

Betala med visa, billig frakt, det kommer till brevlådan = Smart och enkelt..

Go webhallen!