Permalänk
Medlem

haha.

Välkommen till mobiltelefonbranschen.
Med tanke på att stackars telia privatkunder fortf. betalar 3.9:-/min dagtid för samtal och 20:-/mb (!) för GPRS så är denna bransch inte normal.
Det kommer nog dröja innan vi får de priser som jag tycker att utveckligen idag borde tillåta.

Visa signatur

Mångsysslare

Permalänk
Medlem

1. Man ska kunna lita på att företag inte försöker luras. Dock så ska man självklart kolla så att de inte luras. T.ex. genom att se vad det är man betalar för på räkningar och så. När felaktigheter uppstår så kan man ge företagen 1 chans att fixa det, sen får dom räkna med tjuriga kunder.

2. Tyskland är ett land som ligger väldigt nära Sverige och dessa två länder har mycket gemensamt. Att jämföra att ringa till/från Tyskland med att ringa till/från något afrikanskt land där invånarna knappt har el är långt ifrån korrekt.

När det gäller gprs så tycker jag att ett rimligt pris kunde vara upp till 2-3 ggr högre än det Svenska. Dock så finns det en risk att priset rusar iväg upp till 8ggr om gprs är billigt i Sverige och dyrt i Tyskland. Detta eftersom man får räkna med att betala Tysk OCH Svensk taxa.

Permalänk
Medlem

snart kommer baltic inkasso med sina grishuvuden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
kontakta KO då, de borde kunna av göra om comviq tagit osjäligt höga avgifter.

Företagsabbonemang göre sig icke besvär hos KO.

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9