The sims2 fungerar ej ? :(

Permalänk
Avstängd

The sims2 fungerar ej ? :(

Hejsan jag har nyligen köpt The sims 2 och det vill inte funka, när jag trycker på ikonen så står det : Hittade ingen DirectX 9.0c-kompatibel grafikadapter på denna dator ! Kontrollera att du har en DirectX 9.0c kompatibel grafikadapter och att du har installerat senaste drivrutinerna från grafikkortstillverkaren. Programmet kommer nu att stängas av .. det är bara The sims 2 som håller på såhär.. alla andra spel fungerar fint fint.. jag använder catalyst 4.9!

vad är problemet ?

Tack på förhand !

Visa signatur

ASUS P4P800 Deluxe | P4 3.00GHz HT | 1024DDR PC3200 | 160GB S-ATA 8mb Cache | Sapphire Radeon 9800Pro 128MB |

Neon Light Chassi 350W | Samsung SyncMaster 959NF | Logitech MX500 | fUnc sUrface 1030 | www.SweClockers.com

Permalänk

ta hem directx 9.0c och se om det fungerar eller har du det installerat redan?

Permalänk
Avstängd

Jag blev erbjuden att installera det när jag installera the sims2 .. och jag installerade det då..

Visa signatur

ASUS P4P800 Deluxe | P4 3.00GHz HT | 1024DDR PC3200 | 160GB S-ATA 8mb Cache | Sapphire Radeon 9800Pro 128MB |

Neon Light Chassi 350W | Samsung SyncMaster 959NF | Logitech MX500 | fUnc sUrface 1030 | www.SweClockers.com

Permalänk
Avstängd

Re: The sims2 fungerar ej ? :(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpHaN
Hejsan jag har nyligen köpt The sims 2 och det vill inte funka, när jag trycker på ikonen så står det : Hittade ingen DirectX 9.0c-kompatibel grafikadapter på denna dator ! Kontrollera att du har en DirectX 9.0c kompatibel grafikadapter och att du har installerat senaste drivrutinerna från grafikkortstillverkaren. Programmet kommer nu att stängas av .. det är bara The sims 2 som håller på såhär.. alla andra spel fungerar fint fint.. jag använder catalyst 4.9!

vad är problemet ?

Tack på förhand !

Köp ett grafikkort också..

Nej skojar bara...
Fått sånt i ett par spel av äldre datum... Fixade detta med att installera en äldre driver...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Re: The sims2 fungerar ej ? :(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpHaN

vad är problemet ?

Tack på förhand !

Du har nog samma problem som jag hade med det och det är att du kör ett refreshrate fix program.

Spelet vill starta upp med 800*600 upplösning och du har nog inte konfigerat 800*600 raten och lämnat det som programmet hade som defualt.

Min 800*600 refreshrate var stält på 160 och spelet genererar detta fel om raten är 100 eller högre

Om du inte andvänt något sådant programm så tycker jag att du ska ladda hem ett och ställa 800*600 i 85 eller dyligt.

Hoppas detta hjälpt dig.

Permalänk
Avstängd

Hehe Nych, är du tankeläsare eller spåtant ? jo jag har ett refreshrate fix program .. vad kan man göra åt saken ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Japp är lite synsk

Jo precis som jag sa så måste du ställa 800*600 upplösningen <100 resfresrate, alltså starta ditt refreshrate program och ställ alla upplösningar under 100 rate för att vara säker.

Skulle nog med 100% säkerhet säga att 800*600 är ställt på 100+ rate.

Permalänk
Avstängd

Startat om datorn efter instalationen?

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Medlem

Fan ja har precis samma problem.

Har inget refreshrate prog och jag har testat med en hel massa olika drivrutiner,kör XP med SP2.

Då datorn är nyinstallerad och fräsh så verkar detta helmysko....

Om någon har nått tips så är jag tacksam för hjälp.

Har även läst i både det svenska och det engelska forumet för Sims2 att en hel del har detta problem.

Dock ingen som lyckats fixa det.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

AnjinSan hämta hem ett och lås 800*600 i 85 eller dyligt så kanske det oxså funkar för dig för av någon anledning så kanske du har något knas med det

Permalänk
Medlem

Har nu låst alla frekvenser på 85Hz....fortfarande samma fel meddelande........

Hmm testade att köra i window mode...då funkar skiten...hel mysko detta.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Fan ja har precis samma problem.

Har inget refreshrate prog och jag har testat med en hel massa olika drivrutiner,kör XP med SP2.

Då datorn är nyinstallerad och fräsh så verkar detta helmysko....

Om någon har nått tips så är jag tacksam för hjälp.

Har även läst i både det svenska och det engelska forumet för Sims2 att en hel del har detta problem.

Dock ingen som lyckats fixa det.

Ja har fixat det.... Ta och ladda direct x 9.c och installera, det e som att den inte vill fatta att den redan har det instalerat.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS