Permalänk
Medlem

Winamp plugin.

Finns det någon plugin till winamp (winamp 2.81) som gör att man kan ändra låt med till exempel ctrl+b eller något i den stilen. Jag har inte ett sånt där flashigt microsoft tangentbord där man kan ändra låt med tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Ja, sök efter winamp hotkey plugin

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Annars har nya winamp det inbyggt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar

för myckey onödigt som man inte behöver...

Visa signatur

ya rly!

Permalänk

Nya winampen fungerar mycket dårligt hos mig. Den gör så att många av sångerna hackar när jag t.ex. byter fönster osv.
Använder en gammal 2.8x version av winamp nu.

Finns det förresten någon plugin till winamp 2.8x som gör att man kan söka igenom sina sånger och lägga dom i en playlist? Ungefär så som den nya har.
Vet att jag kan söka genom att trycka på F3, men jag har ju alla mina låtar i playlisten, och vill ju inte spela dom som dom ligger där.

Hoppas någon förstår

Edit
Undrar förrsten om inte den här tråden hadde passat bättre i "Microsofts operativsystem "
Microsofts operativsystem, program till Windows med mera.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Ja, sök efter winamp hotkey plugin

Loaded is back!

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar

Men nya winamp vill jag inte ha. Gillar den inte. Tar lång tid att starta, hackar om jag har den tillsammans med spel.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Banyan
Men nya winamp vill jag inte ha. Gillar den inte. Tar lång tid att starta, hackar om jag har den tillsammans med spel.

Använder du klassiskt eller modernt skinn med winamp 5? den nya varianten kräver lite mer av datorn, prova att byta.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Windows forumet

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Använder du klassiskt eller modernt skinn med winamp 5? den nya varianten kräver lite mer av datorn, prova att byta.

Kan tillägga att med nya Winamp (5.03) med "Classic skin" så drar den mindre resurser på min dator än den gamla (2.8x). Just nu, i minimerat läge, så drar min Winamp 5 med Classic skin 2100 kB

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Nya winampen fungerar mycket dårligt hos mig. Den gör så att många av sångerna hackar när jag t.ex. byter fönster osv.
Använder en gammal 2.8x version av winamp nu.

Finns det förresten någon plugin till winamp 2.8x som gör att man kan söka igenom sina sånger och lägga dom i en playlist? Ungefär så som den nya har.
Vet att jag kan söka genom att trycka på F3, men jag har ju alla mina låtar i playlisten, och vill ju inte spela dom som dom ligger där.

Hoppas någon förstår

Edit
Undrar förrsten om inte den här tråden hadde passat bättre i "Microsofts operativsystem "
Microsofts operativsystem, program till Windows med mera.

Menar du att söka dem på hårdisken? Eller menar du som winamp library i Winamp 5.01?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R3v3
Menar du att söka dem på hårdisken? Eller menar du som winamp library i Winamp 5.01?

Jag menar som Winamp Libary...

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Re: Winamp plugin.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Banyan
Finns det någon plugin till winamp (winamp 2.81) som gör att man kan ändra låt med till exempel ctrl+b eller något i den stilen. Jag har inte ett sånt där flashigt microsoft tangentbord där man kan ändra låt med tangentbordet.

Ehm, Z & X & C & V & B?

Där byter man/pausar/stoppar etc.

Hmm, för playlisttjosan, tryck J? Det du menar?

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag lånar tråden lite, men jag undrar:
Om man kör nya Winamp med Classic skin och går in i Media Library, så finns ingen meny för att lägga till nya låtar i Library:n, så man måste första byta till Modern skin, lägga till dom nya låtarna och sen byta tillbaka till Classic skin.

Varför är det så knäppt? Finns det nåt kort-kommando för att lägga till nya låtar i Media Library?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer00
Förlåt om jag lånar tråden lite, men jag undrar:
Om man kör nya Winamp med Classic skin och går in i Media Library, så finns ingen meny för att lägga till nya låtar i Library:n, så man måste första byta till Modern skin, lägga till dom nya låtarna och sen byta tillbaka till Classic skin.

Varför är det så knäppt? Finns det nåt kort-kommando för att lägga till nya låtar i Media Library?

Markera Winamp, tryck F1 (alt. högerklicka och tryck Winamp Help), tryck på fliken "The Winamp Library", tryck på delen "Adding Files to the Music Library, läs.

och jo, det finns det. jag kör med classic skin (förvisso Classix 10k, men det bygger på Classic) och längst ner finns det en lite meny som heter "Add" och där har du tre (3) alternativ; Add File(s) (Kort-Kommando: L), Add Directory (K-K: Shift+L), Add Location (K-K: Ctrl+L)

(Detta förutsätter att du har valt fliken Playlists\[Din Playlist] i Media Library)

Kram!

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

JAC: Först, hjälpen för Media Library utgår från att man använder Modern Skin, dom hänvisar bara att man ska gå in i Media Library, välja "File" och "Add files to library".... saken är ju den att "File"-menyn inte visas när man har Classic skin, och därför kan man inte lägga till låtar!

Och den menyn du hänvisar till i Classic Skin ("Add file", "Add Directory", "Add Location") lägger ju bara till filer i Playlist:en, jag vill lägga till låtar till Media Library:n!!!

Edit: jämförelse mellan Classic och Modern:
http://w1.224.telia.com/~u22403007/winamp/classic.JPG
http://w1.224.telia.com/~u22403007/winamp/modern.JPG

Permalänk
Permalänk
Medlem

wroom: vad har du för special?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer00
wroom: vad har du för special?

Vanliga winamp 5.05 med classic-skinnet...

Permalänk
Medlem

Men du här väl nåt plugin eller nåt?
Jag uppdaterade till Winamp 5.05 Pro och inte har jag nån sån knapp som du har på bilden......
Så här ser min Media Library ut:
http://w1.224.telia.com/~u22403007/winamp/ml.jpg

Permalänk
Medlem

jag har Winamp 5.05 Pro
Såhär ser min library ut (jag har ett annat skin, men det bygger på classic, och det ser likadant ut (jag har kollat)):

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/media_library...

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

haha, jag hittade knappen!
det var så att jag hade "gömt" den vänstra panelen, så nu finns dom!