hjälp. grafikbug med ti4200 i Farcry.

Permalänk
Medlem

hjälp. grafikbug med ti4200 i Farcry.

Har köpt ett nytt grafikkort.

MSI Geforce 4 Ti4200 128 MB-TD8x

Har testat många spel (tex Call Of Duty & BFVietnam) och det har fungerat riktigt bra.

men när jag laddade hem Farcry demon och startade spelet är det konstant hur mkt grafikbuggar som helst.

här är ett ex.
http://www.geocities.com/tomberga/farcry.jpg

Demon är fulständigt ospelbar pga av detta. synd för annars flyter det mkt bättre än jag väntat mig.

Installerade om Windows som man ska efter att jag köpt kortet och installerade drivis 44.03. Har efter det laddat hem senaste drivisen från MSI men det förändrade ingenting. Förvisso installerade jag inte om windows vid uppgradering av drivis men det ska väl inte spela någon roll!?

Nån som har en aning vad jag kan göra för att lösa problemet. eller är kortet helt enkelt defekt och jag borde returnera det? Köpte kortet för att jag ville spela bla farcry så ledsen nu.....

snälla hjälp.

spec i övrigt

MSI moderkort
AMD XP +1800
256 MB DDR (ska snart köpa till 256 till)
Internt ljudkort

Permalänk

Jag tycker inte det låter som att grafikkortet är den felaktiga länken, med tanke på att call of duty och BF vietnam funkar prima på din dator, eller??!

Installera om drivrutiner (som du förvisso redan har gjort)... det finns juh en patch till Far Cry som tog bort grafikbuggar vad jag då har förstått, kanske den oxå funkar till demot?!?

Visa signatur

Intel Core i7 965 | Intel DX58SO | Intel X25-M 80 GB SSD | OCZ Platinum 6 GB | Gigabyte 4850 1 GB | Corsair HX 620 | Samsung F1 1TB | Thermaltake DH 101 VF7000BNS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fin_sliparn
Jag tycker inte det låter som att grafikkortet är den felaktiga länken, med tanke på att call of duty och BF vietnam funkar prima på din dator, eller??!

Installera om drivrutiner (som du förvisso redan har gjort)... det finns juh en patch till Far Cry som tog bort grafikbuggar vad jag då har förstått, kanske den oxå funkar till demot?!?

Den patchen gällde 6800 kort. Testa att ta hem senaste drivisen från Nvidia. Jag hade ett Ti4600 innan jag skaffade 6800, och hade vansinniga problem med grafiken i just Far cry. Innan du lägger på den nya drivisen så se till att avinstallera alla spår av de gamla först, annars kommer det inte funka. Lycka till

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem

Ja, BF Vietnam, Call Of Duty och alla spel jag testat förutom Far Cry har funkat felfritt.

hittade den här drivisen på NVIDIAS hemsida.
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_61.77

den på msi:s hemsida var 50 eller 51 någonting. så antar att inte den var det senaste vilket ju är dåligt.

Vad skumt att alla NVIDIA geforce kort har samma drivrutiner. kan det stämma!?

Ska installera om Windows och testa den drivisen ( 61.77 ) iallafall. Kortet går väl knappast sönder av det.

ser lite hoppfullare ut nu.

tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

den grffen funkar bäst med 56.72, annars blir farcry vattnet genomskinligt och pointsprites i 3d01 får feta buggar, om man kör nyare så tappade iaf jag 5 fps i farcry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
den grffen funkar bäst med 56.72, annars blir farcry vattnet genomskinligt och pointsprites i 3d01 får feta buggar, om man kör nyare så tappade iaf jag 5 fps i farcry

laddade hem 56.72 och nu funkar Far Cry finfint!!!

finns att hämta på driverguide.com förresten.

Otroligt snyggt spel. Synd att inte alla spel har så här inspirerande milhöer. Mer vanligt med mörka gångar och tunnlar. Hur inspirerande är det? Far Cry är utan tvekan det snyggaste spel jag testat. Inget kommer ens i närheten.

Jag är lite överraskad att spelet flyter så bra på min dator (trots att jag fortfarande inte hunnit köpa DDR minne. har 256 minne nu och kör xp.) Battlefield Vietnam är helt klart mer krävande enligt min mening.

Permalänk
Hedersmedlem

FC ska flyta väldigt bra i dx8-läge, och ändå inte vara särskilt mkt "fulare" trots att man tappar dx9-effekter...
BF vet jag inte, men jag gissar att det handlar om mer raw force där, vilket din dator inte riktigt pallar (minnet!)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.