Ati Radeon X850XT PCI-Express 256 Mb?

Permalänk

Ati Radeon X850XT PCI-Express 256 Mb?

Vad tycker ni om ovan nämnda grafikkort. Är det bra och hur pass bra är det. Kom gärna med synpunkter. : )

Visa signatur

S.Y

Permalänk
Medlem

mycket bra kort.
prisvärt ?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

bra kort, låter dock ganska mycket med standardkylningen, jag tycker även att det är prisvärt, man kan ju köpa det för 4300 på webhallen och de har det i lager.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opiumhandlarn
bra kort, låter dock ganska mycket med standardkylningen, jag tycker även att det är prisvärt, man kan ju köpa det för 4300 på webhallen och de har det i lager.

Sådana påståenden fick mig att tro att grafikkortet skulle låta som en dammsugare eller hårtork. Nu har jag ett Sapphire X850XT PE och datorn är extremt tyst. Visserligen har jag ett ljuddämpat chassi, men det är ändå väldigt överdrivet att säga att standardkylningen låter mycket. För övrigt är jag precis hur nöjd som helst, så jag rekomenderar verkligen X850XT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Sådana påståenden fick mig att tro att grafikkortet skulle låta som en dammsugare eller hårtork. Nu har jag ett Sapphire X850XT PE och datorn är extremt tyst. Visserligen har jag ett ljuddämpat chassi, men det är ändå väldigt överdrivet att säga att standardkylningen låter mycket. För övrigt är jag precis hur nöjd som helst, så jag rekomenderar verkligen X850XT.

Den kanske låter mycket om man jämför med andra kylningar..

Permalänk

Ok då lever den nog upp till ryktet ändå ; )
Den ska ju vara bra men om den är värd pengarna är en annan fråga. Det är ju alltid så jävla dyrt och köpa en ny vara inom dator, så det kan man ju inte komma undan.

Visa signatur

S.Y

Permalänk
Medlem

Jo jag tror att ska man handla ett nytt grafikkort och vill ha ett bra kort med lite möjligheter att hålla sig ett tag så är nog x850xt ingen dålig satsning. Men sen så räcker ju ett x800pro eller xt iofs till allt man kan tänka sig hitta på just nu eftersom egentligen om man spelar så funkar fortfarande kort som 9800pro till allt i bra grafik men visst är det roligt att ha nya saker

Visa signatur

R7 3700x | Gigabyte x570 I | Alpenföhn Black Ridge | HG Osmi 3.0 | Gigabyte RTX 2060 itx

Permalänk
Medlem

jag är nöjd

Visa signatur

A8N-SLI Deluxe,fx55,4*512 corsair xl pro, Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz,Viewsonic 19'' TFT VX924 - Svart (4ms), 36gb raptor som sys disk,120 gb maxtor som slav,antec neopower 480w.waterchill på cpu o gpu 3dmark 05:8309

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patlador
Jo jag tror att ska man handla ett nytt grafikkort och vill ha ett bra kort med lite möjligheter att hålla sig ett tag så är nog x850xt ingen dålig satsning. Men sen så räcker ju ett x800pro eller xt iofs till allt man kan tänka sig hitta på just nu eftersom egentligen om man spelar så funkar fortfarande kort som 9800pro till allt i bra grafik men visst är det roligt att ha nya saker

Det är sant som du säger men oftast när man köper en ny dator så är det den där nykänslan man vill ha. Om man köper något som redan funnits ett tag så förstör det lite av glädjen, så känner jag i alla fall : )

Visa signatur

S.Y

Permalänk

Ganska dum fråga egentligen =). Det är bland det bästa grafikkortet som går att få tag i om man inte räknar med SLI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krullstah
Ganska dum fråga egentligen =). Det är bland det bästa grafikkortet som går att få tag i om man inte räknar med SLI.

Nej, X850XT PE och voodo3 3000 är bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sharamyosefi
Det är sant som du säger men oftast när man köper en ny dator så är det den där nykänslan man vill ha. Om man köper något som redan funnits ett tag så förstör det lite av glädjen, så känner jag i alla fall : )

Javisst! Men för att vara lite ärlig så är det "villha" känslan som är viktigast För jag spelar ju inte mycket mer krävande spel på min xeon dual med x800xt än på min amd dual med 9800pro i 4x agp... Men som du sa så förstör det lite av glädjen att ha en gammal grej i en ny fin dator

Och jag tror nog att du kommer vara mer än nöjd över ditt x850xt om du skaffar ett... Ett tag i alla fall innan "villha" känslan slår till igen

Visa signatur

R7 3700x | Gigabyte x570 I | Alpenföhn Black Ridge | HG Osmi 3.0 | Gigabyte RTX 2060 itx

Permalänk

Jag kommer snart att få det sså jag är också nyfiken på hur pass bra det är?

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

hade det funka kanske de hade varit bra

Visa signatur

|AMD 3500+|MSI K8N neo 4|Sapphire X850XT PCI-E 256MB|Kingston 2048MB DDR PC3200|Philips 17"TFT|Thermaltake SViking|MX1000|Antec True Power 550W