Permalänk
Medlem

Vad är detta? Apache

Hittade detta i min apache logg idag

Citat:

200.47.91.234 - - [22/Apr/2005:22:02:13 +0200] "CONNECT 1.3.3.7:1337 HTTP/1.0" 200 220

Borde de inte bli 404 på den? Vad är det för nått?

Permalänk
Medlem

Du är en öppen proxy, congratulations...

Permalänk
Medlem

Och hur fixar jag det? Har bara port 80 öppen och där är min apache server.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da_Bear
Och hur fixar jag det? Har bara port 80 öppen och där är min apache server.

Har varit uppe förut, sök... och ja, det är din apache server folk använder som proxy, tror jag iaf.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du mod_proxy igång?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Nej, mod_proxy är inte igång.

Provade att ansluta till servern genom putty och köra lite connect, och visst gick det. Tur att man upptäckte detta innan nån annan upptäcker det och missbrukar det. Nu ska det bara täppas till.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken apacheversion kör du under vilket os?

Stoppa in

<Location /> <Limit CONNECT> Order deny,allow Deny from all </Limit> </Location>

i din httpd.conf tills du luskat ut vad som händer.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Jag kör 1.3.33 under xp just nu, det ska flyttas över till linux sen.

Och det dära har jag inte i min httpd, ska jag lägga till och stoppa de då eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, du skall lägga till det där.

När du testade, gick det verkligen att ansluta sig vidare då eller fick du bara en kod 200?
Har hört om nån php/perl-bugg som gör att den ger 200 även fast det inte fungerar nämligen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har provat lite mer och det verkar lite skumt, när jag anslöt till mig själv så gick det, men när jag anslöt till sweclockers fick jag kod 400, sen fick jag kod 200. Helskumt detta. Möjligt att det kan vara en php bugg också, kör php 4.3.11.

Jag provar att lägga in det så borde det vara säkert iaf, jag kanske oroat mig i onödan