Permalänk
Medlem

Chassi 149kr på netonnet.se

Någon som köpt det där svinbilliga chassit på netonnet och har något att säga om det? Skulle behöva en billig låda som tar ett moderkort på 30x25cm.

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=62393

Permalänk
Medlem

Re: Chassi 149kr på netonnet.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Någon som köpt det där svinbilliga chassit på netonnet och har något att säga om det? Skulle behöva en billig låda som tar ett moderkort på 30x25cm.

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=62393

http://web.it.kth.se/~it00_jha/temp/netonnet2.jpg

vad skall du ha för delar i hade du tänkt

Permalänk
Medlem

Har lite planer på ett Asus NCCH-DL.

Permalänk

Jag har det ,men det är inte mycket till chassi om du frågar mig.
Det är ganska klent och vingligt, men helt ok om du vill modda
Kan gå ut och mäta moderkortsplåten om du vill

Permalänk
Medlem

Ingen brådska men det vore hyggligt om du kunde mäta moderkortsplåten längst upp. Från baksidan till 5.25"-bayen.

Permalänk

Tyvärr kan det bli ganska svårt då chassit inte är för helt
Men jag var ute och mätte nyss och, Moderkortsplåten är ca 33x27 och sidoplåten 41x38.
Detta kankse hjälper dig en del kan man ju hoppas, men mer är svårt att göra med ett som sagt inte allför helt chassi

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Har lite planer på ett Asus NCCH-DL.

Sorry, men det är inte en bra plan.

Med NCCH-DL och 2st 800fsb/Nocona processorer.. tja de har prescot kärnor och med ett hyffsat gfx kort och ett par hårddiskar så har du runt 250-300W ren värme att föra ut ur chassit. Att ha 2x80 eller en 120mm fläkt bakom processorerna är ett minimum, gärna topventlierad också. Själv kör jag min NCCH-DL i en LianLi 73SL och har 4st 80mm utluft på baksidan + nätagget för att ha tempen under rimlig kontroll.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tanken var ju att det inte skulle vara omoddat så länge men tack för tipset.
Verkar dessutom som jag missar Xeonpaketet så det lutar åt att det blir en budgetserver ett tag ändå.

Permalänk
Medlem

Du har inte tänkt på att det inte blir så väldigt billigt efter frakt. Det blir nog billigare att dra och köpa ett hos den lokala säljaren?!

Permalänk
Medlem

Billigt skit som detta skulle jag allt hållt mig borta ifrån. Plåten på liknande chassi är ju så papperstunn och ömtålig som bara fan.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

man får vad man betalar för

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk

Japp jag har försökt modda med ett sånt,plåten är åt hel.... för tunn,den blir ranglig direkt man tar i det.Fast moderkortsplattan och cdhållaren kan man ju andvända till eget bygge

Visa signatur
Permalänk

Som man säger man får vad man betalar för!!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+, 2.6 GHz Winchester, 510W Chill Innovation, Asus A8N-SLI Deluxe, Kingston HyperX (2x512 matchad par), Seagate 200GB, XFX GeForce 6600 GT Dual-DVI, Thermaltake shark, PlextorPX-712A DVD brännare, 19" TFT Acer 12ms, Zalman S7700, Zalman Grafikkortsfläkt 3Dmark: 01: 21000 03: 10116

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Billigt skit som detta skulle jag allt hållt mig borta ifrån. Plåten på liknande chassi är ju så papperstunn och ömtålig som bara fan.

Man kan nog trycka en buckla i det med tummen, vanligt fenomen bland "gamerchassin" i budgetklassen med.

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Medlem

Vet nån om man kan köpa ett lika billigt chassi någonstans i malmö?
Eftersom det inte är så billigt efter frakt...