Låg buffer level i Nero?

Permalänk
Medlem

Låg buffer level i Nero?

Tjo!

Har försökt hjälpa en kompis med dens brännare, när man bränner dvd/cd i nero så går aldrig buffer level nivån upp fullt, eller jo den går upp fult ibland..alltså den hoppar hela tiden från 10% till 97%. Detta gör att det tar 30 minuter at bränna en dvd skiva.. Jämfört med mig som bränner en full skiva på cirka 15 minuter. Skickar en bild på mitt nero som det SKA set ut.
Det är en NEC 3510 som krånglar..

Tacksam för alla svar

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Geeks
SweClockers

Orsaken är helt enkelt att något hindrar datorn från att skyffla tillräckligt med information till DVD-brännaren. Detta kan vara allt ifrån flaskhalsar i systemet (hårddisk, minne) till mjukvarufel såsom drivrutiner eller virus.

Det är helt enkelt bara att börja felsöka. Börja med att verifiera att datorn är virusfri. Kolla sedan upp om det ligger något program i bakgrunden när du bränner som äter systemresurser (antivirus och liknande). Hjälper inte detta så defragga hårddisken och kör en scandisk.

Ett grejj till är att se till så att brännaren är byglad rätt, och använder sig av en IDE kabel med 80-ledare. Är den byglad på Cable Select så sätt den som master eller slave (beroende på konfiguration).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Hedersmedlem

Problemet beror oftast på att DMA är disablat på den IDE-kanal som brännaren är ansluten till. Wintendo har den egenheten att sekundär IDE är default disable.
Kolla i enhetshanteraren under IDE/ATAPI-styrenheter.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.