Permalänk

vad är "push pins"?

Tjena,
har byggt ihop en dator enligt sign nedan, men glömde byta ut chipsetkylaren, vilken tillsammans med grafikkortsfläkten utgör den största oljudskällan. Undrar om nån vet nån bra passiv kylare som inte kräver att jag monterar ur hela moderkortet igen, vilket ju vore liiiite för jobbigt.
Såg på webhallens hemsida att de hade nån med sk. "push pins"..
http://www.webhallen.com/prod.php?id=29921

Nån som vet vad det är, kan den monteras utan att jag måste plocka isär hela datorn?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ursprungligen är push pin detsamma som häftstift men i mekaniska sammanhang är det en typ av pinnar med eller utan spiralfjäder vars ände (på pinnen) fjädrar ut på baksidan när man trycker in den i ett hål. Om du f.n har en fläkt på nordbryggan så sitter den med all säkerhet fast mha push pins vilket innebär att du måste plocka ut moderkortet för att få bort den, alt. dra utav bara h-e i pinnarna och riskera att fördärva nåt.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

vet ni var man kan få tag på nya pushpins?
tänkte utifall man skulle kleta på mer/mindre kylpasta på zalman nb kylaren
och de inte håller för en demontering...
eller måste man köpa en ny sådan bara för att få tag i pp?

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3