Permalänk
Medlem

ABIT KN9 på väg.......GôTT!!!!!=D

Visa signatur

mvh elNico
"But they are certified... Ya Certified to remove cash from your wallot"

Permalänk

skönt för dig, själv har man ett platinum som ligger o väntar bhuhuh

Visa signatur

XPS 1330 -:- T5550 -:- 3 gig ram

Permalänk

Har oxå Problem fast med MSI K9N SLI-2F kortet, fast ifall jag kör att den inte ska boota upp automatiskt så får jag upp felmeddelandet IRQ_NOT_LESS_NOT_EQUAL, och det enda saker jag fått fram som kan vara fel där är nätverskorten som krockar i IRQ, eller CPU för varm, eller Minnesfel, får se vad det är, har disablat båda nätkontakterna, så får se om det funkar, annars blir det nog att snacka med komplett också. Fick mina grejer igår, köpte deras uppgraderingspack för 5k, undra om det e samma problem som alla andra har med MSI Kortet.

Permalänk
Medlem

K! Äntligen nya Mobo:t! Bytte bort mitt problembarn-Msi till ett Abit KN9 Ultra.
Ädrar vilken skillnad på tillbehör. Till Msi ingick i princip inget, en cd o manual.
Till Abit ingår rubbet! Disketter med drivers, både 32 och 64 bitars, naturligtvis den vanliga cd:n med drivisar för kakan (ljud, lan, chip osv). En sketful musmatta
föreställandes en fotbollsplan som svågern genast fick. Extra "plåt" baktill med uttag för USB o firewire ingick oxo. Fanns som tillbehör att köpa på MSI. Dessutom, hör o häpna...6(sex) st sata kablar!

Så nu ska det installeras o njutas av ett kvalitekort....f**n va gôtt!

Nej , jag jobbar inte på att sälja Abit men det e freda, jag har tatt en pilsner(eller två) ungarna skriker på sin mamma o inte mej:-) allt e aldeldes, aldeldes underbart!

Återkommer med resultat......tänk om det inte funkar?!=D

Visa signatur

mvh elNico
"But they are certified... Ya Certified to remove cash from your wallot"

Permalänk

turis själv har man redan haft sitt första problem med den anländande K9N platinum, prolle fläkten från amd gick knappt att sätta fast, den gick sönder så fick göra ett hembygge! SKIT MSI TVI TVI :S

Visa signatur

XPS 1330 -:- T5550 -:- 3 gig ram

Permalänk

Förlåt för bump, men jag måste verkligen få veta om någon av er hittat en bra och enkel lösning på problemet? Att skicka in moderkortet eller få det utbytt låter lite väl drygt, finns det ingen enkel fix att ladda ner? Letar febrilt för tillfället men utan resultat.

Visa signatur

AMD 64 X2 4600+, MSI K9N SLI-2F nforce570 2xGblan, XFX GeForce 7900GT 520m Extreme.

Permalänk
Medlem

Samma Problem

Har ett: MSI K9N Ultra-2F, nForce 570, Socket-AM2 ,DDR2, 2xGbLAN, ATX, PCI-Ex16

O har samma jäkla problem, jag har satt i ett D-link gbit lan i en av mina pci-plattser o det funkar klockrent men man ska behöva kosta på sig ett extra pci lankort för att man skall kunna tanka av folk, lägre än glocalnet asså.

har fått en grej av webhallen så man kan skicka tillbaka moderkortet gratis för reparation lr ett nytt.

Vi får väll se om det blir bättre, det kan ju inte bli sämre, lr?

Visa signatur

Amd 3800 X2 ASUS M2N-E nVidia 7800GTX, 2048GB

Permalänk
Medlem

Har samma problem

Permalänk

Kortet fungerar finfint - bara man kör MSI Live Update, där man hämtar hem ett program som heter:

Advanced Micro Devices (AmdK8) Processor

Har inte haft problem efter jag installerade det. Inga bluescreen och LAN fungerar utmärkt!

Permalänk
Medlem

Att K9N dör vid nätverkstrafik eller bränning är ett välkänt problem med tidiga kort.
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=100766.0

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara