Winrar: The volume is corrupt

Permalänk

Winrar: The volume is corrupt

Hej min dator som är är i princip ny har ett litet problem, det är så att ja får felmedelandet "the file is corrupt" i winrar när ja ska packa upp stora filer. Så sökte på winrar och hitta detta http://www.win-rar.com/index.php?id..._article_id=100
Några tips eller är det ett memtest som gäller sen skrota minnena eller?

tacksam för svar

Visa signatur

XPS 1330 -:- T5550 -:- 3 gig ram

Permalänk
Medlem

Kan även vara att du använder nån firewall. Jag fick samma fel när jag tankade ner rarfiler när jag att med COMODO firewall.. jävla skräp

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Så har det blivit ibland med en lite äldre version av Winrar. Testa med senaste om du inte redan har den.

Permalänk

har senaste

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om felmedelandet hade varit följande "Invalid or corrupt authenticity information." så beror det på att filen är packade med en oregistrerad version av WinRAR. (filerna fungerar ändå)

Får du samma fel på ALLA saker du försöker packa upp?
eller är det vid en viss storlek?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Kan det vara att processorn är klockad ostabilt? Har för mig att det blev så för mig när jag hade klockat förra datorn MKT och dne var en aning ostabil. Processorn räknade väl fel när det skulle packas upp eller nåt :S

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Det blev så för mig för något år sen. Det var för att jag använde nvidia firewall eller vad den heter.

Permalänk

Ja har min AMD X2 3800+ oklockad, kan den ha ändrat på sig eller nått? ja har nvidia på näterverkskortet men vet ej om ja har firewallen..

XTRO
Det varjerar på felen, blir olika filer varje gång, detta är en 4 gigs packning, verakr inte ha problem med mindre packningar :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag får samma problem hände mig för 2 dagar sen, kan zippa upp filer men inte filer över 4 gb har också senaste winrar testat äldre med ingen som vet vad problemet kan vara?

Permalänk
Medlem

testat att använda 7-zip och se om det är samma fel.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Jag får samma problem hände mig för 2 dagar sen, kan zippa upp filer men inte filer över 4 gb har också senaste winrar testat äldre med ingen som vet vad problemet kan vara?

Du använder FAT32 som filsystem, vilket inte kan hantera filer på över 4 GB.