Permalänk

Problem med divar och php.

Tjena!

Håller på med en liten sida där jag tänkte använda mig av ett bildgalleri, Weatimages (http://nazarkin.name/projects/weatimages/).

Har en div där dom olika sidorna visas, med hjälp av php include. Men när sidan för galleriet ska visas i diven så fungerar det inte alls, thumbsen kommer inte med + att galleriets css tar över css:en till indexsidan så allt blir helt tokigt!

det fungerar dock perfekt för alla andra sidor. Men om jag använder en iframe istället för en div så fungerar det utmärkt. Är jag så illa tvungen att använda iframe istället? ville ju helst slippa.

Hoppas någon förstår min dåliga förklaring... om inte så får jag ladda upp sidan och koderna så kanske det går bättre!

tack!

Permalänk
Medlem

Jag skulel tro att det beror på att hela galleriet är tänkt att köras standalone. Så när du inkluderar galleri sidan så får du en hel html struktur som börjar med <html><head> osv, inuti den redan befintliga strulturen.

Permalänk

om ni vill prova så kolla ... för att se fenomenet. ... för själva galleriet.

nystan: möjligt att det är så... Går det att lösa? eller måste jag försöka hitta ett annat galleri? Eller kanske sjunka till iframe!? Av dem gallerier jag hittat så tyckte jag ju mest om det där =(

Permalänk
Medlem

Ja det är exakt så det är.
Du kan försöka att modifiera galleriet tills det passar. Men jag tycker inte att det galleriet passar i den lilla rutan. Då är det bättre att ha ett standalone galleri.

Permalänk

Ingen som har någon ide? ska även köra en gästbok och blogg på samma sätt så då blir det väl ännu krångligare... Har provat lite lätt men får samma problem med dem. Så då är det väl iframe som gäller?

Vet att jag har sett sidor som inte använder sig av iframe. så det borde ju gå.