Windows Update funkar inte

Permalänk

Windows Update funkar inte

Jag försöker uppdatera Windows från windows update hemsidan, när jag försöker installera uppdateringar så är det något fel, det står att Valideringsverktyget Windows Genuine Advantage (KB892130) inte gick att hämta, någon som vet hur jag kan göra?

Nu är det inte problem med det där Valideringsverktyget, men nu funkar det inte överhuvudtaget. Det är 8st jag kan hämta, men ingen av dem funkar.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

ta å leta upp windowsupdate.log som ligger under C:\windows

Öppna den och leta upp nått tillfälle som du vet när det inte fungerade att installera från windows update.

Typ:
2007-01-08 19:08:52 700 5d0 Shutdwn FATAL: WUAutoUpdateAtShutdown failed, hr=8024A000

Då kan du leta efter nuffrorna efter hr= 8024A000 på nätet

// Jojje

Permalänk
Medlem

Det låter som om ditt serienummer(key) för Windows kan ha upphört att gälla av någon orsak. Prova med annan "key".

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Är du säker på att den inte blir blockad av IE's inbyggda popup blocker, det är ett ganska vanligt fel. Kolla även att du inte har nån block på secure port.

/DC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Det låter som om ditt serienummer(key) för Windows kan ha upphört att gälla av någon orsak. Prova med annan "key".

det låter som han har problem med att ladda ner Windows Genuine Advantage, det låter däremot INTE som att Genuine advantage har hittat en cdnyckel som är warezad och därför inte låter han ladda ner andra uppdateringar och dyl.

Och det är emot paragraf 7 att säga åt han att han att fixa en annan key, har han en original så finns det ingen anledning till att byta, och har han inte det så ska vi inte prata om det här.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

jag har en orginal/riktig, min moder köpte min dator åt mig genom sitt jobb. Så jag skulle gissa på att den är orginal/riktig.

P.S. Tack för alla svar:)
Men det verkar som programmen laddas ner, men dom installeras inte.

"Problem: Ett problem på datorn hindrar uppdateringar från att hämtas eller installeras". så står det också... någon som vet vad det kan vara för problem?

Visa signatur

Permalänk

Nu tycker jag att det börjar lukta trojan här. Uppdatera ditt anti-virus och kör en fullsökning.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

jag har kaspersky och den hittar inget. Jag har samt Ad-Aware, den hittar inget häller. Om det nu är en trojan som orsakar problemet, finns det något annat program jag kan ladda ner för att hitta skiten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
det låter som han har problem med att ladda ner Windows Genuine Advantage, det låter däremot INTE som att Genuine advantage har hittat en cdnyckel som är warezad och därför inte låter han ladda ner andra uppdateringar och dyl.

Och det är emot paragraf 7 att säga åt han att han att fixa en annan key, har han en original så finns det ingen anledning till att byta, och har han inte det så ska vi inte prata om det här.

Lutar nog åt att det är Genuine Advantage (Vad det nu är för "advantage" med det??) som stoppar ytterligare uppdatering. Förmodligen därför att programmet anser att abonnemanget/CD-nyckeln inte gäller av någon anledning. Genuine Advantage gör rätt ofta fel, och det känns rätt tungt att behöva ladda om hela Windows bara för att Bill har skickat med en Bug.

Enklaste sättet att verifiera, är att prova med en annan nyckel (förutsatt att man har en sådan) eller att låna en tillfälligt.

Varför detta skulle bryta mot paragraf 7 förstår inte jag

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

kan man inte ta bort skiten? jag vill fan inte behöva dra om Xp för att man har "fulverre"

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§4
§7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||