Byta från telia refill?

Permalänk
Medlem

Byta från telia refill?

halloj!

har planer på att byta från mitt telia refill kort till ett abbonemang med tele2, självklart vill jag då ha kvar mitt nummer.
Men tyvärr verkar det inte fungera, fick det här mailet från tele2:

Hej,

Vi har tyvärr en tråkig nyhet: Din operatör godkände inte vår begäran om förflyttning av ditt mobilnnummer. Kontakta din operatör för information om exakt varför begäran avslogs.

Observera att hela din beställning är makulerad och Tele2Comviq kommer inte debitera dig några kostnader. Om du beställt fler tjänster eller produkter som du ändå vill ha ber vi dig beställa dem på nytt på www.tele2.se.

Får du loss ditt mobilnummer är du välkommen att beställa hos oss igen. Men snabbare är att förstås att teckna ett nytt mobilabonnemang, med ett nytt mobilnummer, hos oss direkt. Välj själv, du är välkommen till oss när du vill!

Vänliga hälsningar,
Tele2

finns det något sätt att lösa det här på eller kan man helt enkelt inte byta från refill?

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Det första steget är självklart att kontakta Telia och fråga dem hur du ska göra för att kunna portera numret till ditt nya Tele2-abbonemang. De bör kunna hjälpa dig med detta.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem

Har du registrerat ditt kontantkort hos Telia?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Har du registrerat ditt kontantkort hos Telia?

Som sagt, ditt kontantkort måste vara registrerat, och detta på samma personnummer som du vill teckna abonnemanget på.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Som sagt, ditt kontantkort måste vara registrerat, och detta på samma personnummer som du vill teckna abonnemanget på.

var in och kollade och visst, mitt refill är reggat på mig..
men inte hjälper det, får endå inte byta..
vad ska detta betyda

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

ring telia

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Men är det inte tusen gånger lättare att ringa Telia än att fråga här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Men är det inte tusen gånger lättare att ringa Telia än att fråga här?

visst är det det. men när jag postade frågan så var klockan över 22.00.. tror inte dom tar mitt samtal då.

men, jag ringde iallafall och frågade nu. enligt dom så ska det gå hur bra som helst att flytta men försöker jag igen så är det samma mail som kommer tillbaka.. börjar tröttna ur på det här nu. vill verkligen inte byta nummer..

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Men ring till Tele2 då och berätta att Telia är villiga att släppa ditt nummer.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare