Arbetsintervju + programmeringstest= HJÄLP !

Permalänk
Medlem

Arbetsintervju + programmeringstest= HJÄLP !

Tja. Det är så här att jag ska på arbesintervju på torsdag. Jag är nyexaminerad systemutvecklare och detta är chansen till mitt första jobb inom branschen. Det är bara en sak som gör mig orolig och det är att jag kommer att få göra en programmeringstest på intervjun. Intervjun kommer ta ca 1 tim så det kan ju inte bli att man t ex ska programmera något större. Språken i fråga är VB .NET samt XML och SQL. Jag har läst på en del och känner igen det mesta i VB från JAVA men är inte så insatt i syntaxen så jag är orolig för att inte kunna klara av testet.

Har ni några förslag eller länkar hur arbetsgivare utformar sina tester när det gäller såna här tjänster?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Re: Arbetsintervju + programmeringstest= HJÄLP !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jahac
Tja. Det är så här att jag ska på arbesintervju på torsdag. Jag är nyexaminerad systemutvecklare och detta är chansen till mitt första jobb inom branschen. Det är bara en sak som gör mig orolig och det är att jag kommer att få göra en programmeringstest på intervjun. Intervjun kommer ta ca 1 tim så det kan ju inte bli att man t ex ska programmera något större. Språken i fråga är VB .NET samt XML och SQL. Jag har läst på en del och känner igen det mesta i VB från JAVA men är inte så insatt i syntaxen så jag är orolig för att inte kunna klara av testet.

Har ni några förslag eller länkar hur arbetsgivare utformar sina tester när det gäller såna här tjänster?

Tack på förhand.

Varför söker du ett VB.net jobb om du inte ens kan VB.net?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Arbetsintervju + programmeringstest= HJÄLP !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Varför söker du ett VB.net jobb om du inte ens kan VB.net?

Jobbet består inte bara av VB utan den utgör kanske 10 % av tjänsten därför söker jag jobbet. Och har du inga vettiga råd så bespara dig att svara, väldigt onödigt.

Permalänk