Permalänk
Medlem

udda smak kombinationer

Testade just en chili/choklad glass från "lejonet & björnen" vilket kan tyckas en lite udda kombination för en glass först men som faktiskt funkar riktigt bra ihop. Någon som har lite mer udda smak/kryddor kombinationer som funkar bra ihop.

Ett annat "tipps" är att använda sig mer av kanel i mat, speciellt grillad mat är det riktigt gott till.

Permalänk
Glömsk

Jag är ett mycket stort fan av Valio vaniljyoghurt. Den har ganska konstiga kombinationer ibland. Kanske inte lika konstiga som chili/choklad, dock okonventionella. Några exempel: rabarber och vanilj, samt äpple och ingefära. (Tror jag det var).

Sen så har ju varenda pizzeria i hela landet sina egna konstigheter, exempelvis kebabpizza med banan på.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Jag är den enda jag vet som har makaroner i tacos..det är faktiskt gott

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

Inte en kryddcombo, men calzone med spaghetti bolognese inbakat är väl rätt udda. Dock riktigt gott! Åt det på en pizzeria i Fakse i Danmark. Lite mäktigt, men mycket gott!

Mvh

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem

Äggi con blandsafti

Ingridienser:

blandsaft
ägg
vatten

1, Häll oblandad blandsaft i ett glas
2, Knäck ett eller om du ni vill två ägg i det
3, Rör om tills du är nöjd och det har bildats skum
4, Häll i vatten i önskad mängd men försök att få så att blandsaften är så koncentrerad i glaset som det står anmärkt. Eller möjligtvis lite mer.

Tro det eller ej, men det är mitt alldeles egna recept.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Någon tyckte det var udda att jag hade bostongurka, vitlökssås, rostad lök, ketchup och sriracha på korv med bröd.

Vet dock inte direkt vad det var han reagerade på som udda.

Annars är ju pommes och fiskpinnar ganska schysst dagar då man inte riktigt orkar laga mat.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Marmelad och kaviar på macka är ju sjukt gott! Annars är ju banan med kaviar inte helt fel heller.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Choklad + chips är jävligt gott.

Permalänk
Medlem

En gång år min brorsa Jordgubbskräm med Skinka (!?!), han kallade det bouillabaisse.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Idag åt jag lunch på en restaurang som erbjöd kina- tex-mex- och sallads-buffe för endast 65 kr. Förvirrad som jag är så slängde jag upp ris, nudlar, köttfärssås (lite extrakryddad), köttbullar (vet inte vilket tema dom hör till), potatis och gurka på samma tallrik och blandade lite. Det var väl ingen superhit men helt ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Annars är ju pommes och fiskpinnar ganska schysst dagar då man inte riktigt orkar laga mat.

det där är ju i princip "fish n chips" ruskigt gott med remuladsås eller vinäger

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viqtory
Jag är den enda jag vet som har makaroner i tacos..det är faktiskt gott

Nää, jag fixa tacos till lunch men fan glömde brödet/skalen så jag koka fullkorn makaroni(diabetiker) och blanda allt, jävlar vad det var GOTT.
Men tyvärr tyckte inte jobbar kompisarna om bi-effekten, eller sambon heller... fick sova på soffan

Dock så glömmer jag gärna skalen allt oftare

Annat gott jag blandat ihop är Koskenkorva Lakrits och vanilj glass, c:a 2cl K.K.L mot 1dl glass och in i mixern.... tyvärr så gott att jag drog i mig 1L på en gång... svullen mage och sket laktris remmar nästa dag.

Fett jävla omelett = 8 ägg, en 200g burk champinjoner, hackad fefferoni, en hackad gul lök, tärnad salami, bacon, dill, texas krydda... och slut i kistan.

Annan favorit som faktiskt är gott och nyttigt för en gång skull, Rallar pizza.
En rallarhalva (Fazerbröd) på med lätta, purjolök, champinjoner, lite gurka, på med dubbel ost lager och in i micron i c:a 1-2min på 750W..
Det är jävligt nyttigt då jag känner av direkt med blodsockret i fall det inte skulle vara det, sen är jag pigg hela dagen.. andra maträtter gör att jag blir slö

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

En kompis flickvän köpte en Superstar på Sibylla en gång. Eftersom hon är vegetarian så vela hon inte ha köttet. Så jag tog glatt emot köttet samtidigt som jag åt på min mjukglass. Döm till min föråvning att hamburgerkött + mjukglass smakade skitgott.

Jag säger som Grönberg i min Pluton "Gott pluss gott är lika med gott".

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XYZ-saft
........Annars är ju banan med kaviar inte helt fel heller.

word..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Mjukglass och strips är riktigt gott.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk

ehhm diesel martini ?

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

1 burk Makrill i tomatsås blandat med 1 burk majs.
Redigt fin slömat och absolut inte fel om man är på vandring eller dyligt då det håller sig prima när det endast består av konserver.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New
1 burk Makrill i tomatsås blandat med 1 burk majs.
Redigt fin slömat och absolut inte fel om man är på vandring eller dyligt då det håller sig prima när det endast består av konserver.

Var ju inte så konstig blandning tycker jag, brukar själv äta det.

Permalänk
Medlem

En halv hand geléhallon och en halv hand turkisk peppar, mula in bägge i munnen och njut

Permalänk

Har sett en tjej som fyllde sin Briemacka med Kaviar =S

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Gröttortillas

Risgrynsgröt
Kanel och socker
Runda mjuka tacobröd

Lägg brödet i en djup tallrik, på med gröt i lagom mängd (helst nån rest så att den är lite "hårdare". Kanel'a och sockra, vik ihop och ät.

Problemet brukar vara att få ihop skalet tätt och att sen äta utan att få över hela sig...

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Inte så udda kanske men.

Knäcka ett rått ägg över en tallrik pyttipanna och blanda om är så j*kla gott.

Permalänk
Medlem

Kommit på att ett tunnt lager mjukost, och sedan salami på en macka är galet gott... Fast det är inte så konstigt kanske=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Någon tyckte det var udda att jag hade bostongurka, vitlökssås, rostad lök, ketchup och sriracha på korv med bröd.

Vet dock inte direkt vad det var han reagerade på som udda.

För fish 'n chips är ju något helt nytt.

Edit: Waaahaaaahaaaay to late.

Permalänk
Medlem

janssons frestelse med pannkakor är brutalt jättegott annars

Permalänk
Medlem

Har inga sådär extrema saker så vitt jag vet, men lite mindre vanliga kanske:

2 kulor blåbär och 1 kula chocklad!
En gnutta minttu, mjölk, oboy och is (inte så ovanligt men usch vad gott)
tabasco, tequila och sambouka(stavning?)-shots
pasta och Köttfärssås med en gnutta senap och hamburgerdressing och ost.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

grillkrydda funkar till istortsätt allt också.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Har inga sådär extrema saker så vitt jag vet, men lite mindre vanliga kanske:

2 kulor blåbär och 1 kula chocklad!
En gnutta minttu, mjölk, oboy och is (inte så ovanligt men usch vad gott)
tabasco, tequila och sambouka(stavning?)-shots
pasta och Köttfärssås med en gnutta senap och hamburgerdressing och ost.

Mintuu och sprite, 50-50.... Då har man en drink med ös som smakar tandkräm=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nää, jag fixa tacos till lunch men fan glömde brödet/skalen så jag koka fullkorn makaroni(diabetiker) och blanda allt, jävlar vad det var GOTT.
Men tyvärr tyckte inte jobbar kompisarna om bi-effekten, eller sambon heller... fick sova på soffan

blir slö

jaha, varför det om man får fråga ??

ont: chocklad + chips som nämnt e asgott :P...
hm blandat colaresterna i ett glas med mjölkchoklad(Oboy)
eller mjölk :p?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyk
Inte så udda kanske men.

Knäcka ett rått ägg över en tallrik pyttipanna och blanda om är så j*kla gott.

Egentligen så skall det vara Biff Rydberg och så ska man bara ha äggulan.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5