Program till att göra en ihopklippt video?

Permalänk
Medlem

Program till att göra en ihopklippt video?

Hej jag behöver tips på ett enkelt program som man kan klippa ihop en video som en slideshow.

Till exempel som den är musikvideon:
http://video.google.com/videoplay?docid=5014327364359844309

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

P4 3.2, GeForce 6600GT, 450GB, 2GB CORSAIR, ABIT AA8 DuraMAX

Permalänk
Medlem

Den där är gjord med vegas, de ser jag på håll.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
Den där är gjord med vegas, de ser jag på håll.

Vegas? Jag tror snarare att det är gjort i windows movie maker.

Har du windows xp så är det bara att starta movimaker, sen är det i princip klart.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten_alle
Vegas? Jag tror snarare att det är gjort i windows movie maker.

Har du windows xp så är det bara att starta movimaker, sen är det i princip klart.

De där animationerna i börjar kan jag svära på att de är från vegas, Kompisens filmer hal altid de där i början. Han redigerar i vegas.

Själv anväder jag Premire Pro som jag gjort de senaste åren. Och ifall du ska börja redigera video på riktigt rekomenderar jag dig premiere elements.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Citat:

De där animationerna i börjar kan jag svära på att de är från vegas, Kompisens filmer hal altid de där i början. Han redigerar i vegas.

Själv anväder jag Premire Pro som jag gjort de senaste åren. Och ifall du ska börja redigera video på riktigt rekomenderar jag dig premiere elements.

De finns också i Windows Movie Maker. Den där filmen är med stor sannolikhet även gjord med WMM.

Permalänk
Medlem

Vilken är det enklaste för nybörjare då?

Och vart hittar man Windows Movie Maker?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag vegas är lättare och bättre än moviemaker..

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan

Permalänk
Medlem

Filmen är gjord med Windows Movie Maker, vilket man ser på den klassiska fanzy texten och den orginella blåa bakrunden.

Windows Movie Maker går hämta på Microsoft.com

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemak...

Väldigt enkelt program att lära sig och bra att kunna ha.

Personligen tycker jag du ska testa Vegas Trailen, otroligt bra program. Dock är nog Adobe Premier det mest proffesionella.

Permalänk
Medlem

Okey, aldrig använt moviemaker så skulle kanske inte vara så säker.

MovieMaker följer med Windows XP kolla program listan.

Visa signatur

i7.

Permalänk

Kör du mac så kör du med iMovie så får du det mycket snyggare med!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket allesammans!

Jag hadde inte Movie Maker så får ladda ner det så tack så mkt för länken Robbaz.

BLESS!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är skillnaden mellan premiere elements och premiere pro?

edit: hittade den infon jag ville: Adobe Premiere Elements 3 är en bantad och mer användarvänlig version av Adobe Premiere pro