Permalänk
Medlem

Quad Core Fråga

Om man lirar på en Q6600 säger vi i spel t.ex, om spelet stödjer 4 kärnor funkar de då mycket bättre än på en C2D få ?

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Ja, om spelet stöder Quad-core kommer spelet att köra fortare på en Quad processor. Kom ihåg bara att det inte kommer ge dig 50% mer FPS då grafikkortet gör det mesta av jobbet.

Visa signatur

Intel C2D E6850 3.6 GHz · Gigabyte GA-P35-DS4 · Crucial Ballistix PC6400 2x1GB · 8800 GTS 640MB (620, 1000) · SB X-Fi Xtreme Gamer · Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Medlem

jo jo men om man har ett 8800 GTX så borde de nog inte vara ett problem, men undrade just de med CPU, för har märkt genom ett antal datorer som jag byggt genom tider att CPU gör rätt så stor skillnad, så undrade om Quad Core var något att ha förutom till program. (WiC,Crysis osv, inte WoW CS haha)

och hur är det med överklockling på dem ? mer kärnor = mer värme = sämre OC...

Permalänk
Medlem

Snarare bättre enligt mig..

Sitter precis och klockar min Q6600 Slacr och den gör 3.6ghz med runt 57*c som högst i Load...

Min förra E6400 stack mot 75*c i 3.4ghz och mindre v.core..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

nya cpu har bättre steppings (G0) för klockning.
kallare och stabilare.

På 1 år sker det mycket i prolle tillverkningen.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Snarare bättre enligt mig..

Sitter precis och klockar min Q6600 Slacr och den gör 3.6ghz med runt 57*c som högst i Load...

Min förra E6400 stack mot 75*c i 3.4ghz och mindre v.core..

Waow vad kör du för kylning och chassi ? och minnen

Permalänk
Medlem

Alan Wake presentation under nån Intel mässa.
Dom snackar om vad dom kan göra med Quad Core.

http://www.youtube.com/watch?v=CLEBOn9K5Nk

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomzi
Waow vad kör du för kylning och chassi ? och minnen

Thermaright ultra extreme

Har låtit memtest testa minnena i natt, eller rättare sagt, var så trött så jag orkade inte stänga av efter en full runda och lät den gå bara.

Antec Nine Hundred och en Cooltek 15db 120mm fläkt på kylningen.

Minnena just nu är ett par Corsair pc6400 cl5 som jag hade liggandes, min Corsair 2gb Dominator (med fläkt - 1066mhz) bör komma på måndag / tisdag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Alan Wake presentation under nån Intel mässa.
Dom snackar om vad dom kan göra med Quad Core.

http://www.youtube.com/watch?v=CLEBOn9K5Nk

Ah tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Thermaright ultra extreme

Har låtit memtest testa minnena i natt, eller rättare sagt, var så trött så jag orkade inte stänga av efter en full runda och lät den gå bara.

Antec Nine Hundred och en Cooltek 15db 120mm fläkt på kylningen.

Minnena just nu är ett par Corsair pc6400 cl5 som jag hade liggandes, min Corsair 2gb Dominator (med fläkt - 1066mhz) bör komma på måndag / tisdag.

ahaa ja tänker också köra på en
Thermaright ultra extreme och kanske sätta en Noctua fläkt på den.. Några feedback, är den lätt att montera i en Antec 900? och har du provat den utan en fläkt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomzi
Ah tack

ahaa ja tänker också köra på en
Thermaright ultra extreme och kanske sätta en Noctua fläkt på den.. Några feedback, är den lätt att montera i en Antec 900? och har du provat den utan en fläkt ?

Körde den 24tim utan fläkt dock ej klockat men det funkade fint.

Får plats utan problem i 900!

Bilder: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=772...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ah det där ser smidigt ut, så ser de ungefär ut hos mig, bara att Scythe kylaren var ett helvete att få in(trycka in pinnarna), och funderar på en HX620 också fast undrar som ett 520 räcker till GTX och alla dem fläktar som lär sitta där..