Vettig Ghost/HDD Clone Image metod?

Permalänk

Vettig Ghost/HDD Clone Image metod?

Tja, Jag har letat runt lite och har aldrig riktigt blivit övertygad över hur jag skall göra detta.. och det jag vill göra är att Skapa en ghost/image av en nyinstallerad typ XP med mina drivruinter etc.. men jag vill gärna skapa detta till en DVD så jag kan använda dvdn å bara återställa allt bajs ifall det utav någon hemsk anledning skulle behövas. dock har jag inte hittat något sätt som verkar simpelt eller något program som verkar funka tillfredsställande. Jag har använt mig av Norton ghost etc men har aldrig riktigt lyckats förstå hur jag skall göra om jag vill ha en bootable dvd som jag kan använda för att återställa systemet.

Det mest optimala vore ju om det fanns något program som man bara bootade en cd som gjorde en image fil av hddn och så kunde man bränna ut den image filen sen, Jag kan tycka att det borde finnas och då är frågan om någon vet hur man gör detta?

Tack

Permalänk
Medlem

Som Jookeer skulle säga, Acronis True Image.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leather
Som Jookeer skulle säga, Acronis True Image.

Och i detta programmet så kan jag alltså skapa en typ återställningsskiva på dvd som återställer hela systemet så som jag vill ha det?

Permalänk
Medlem

"You can copy your entire PC, including the operating system, applications, user settings, and all data. In the event of a system or disk crash, virus attack or other fatal failures you can restore the entire disk contents in minutes." samt "Supports the following storage locations: CD-R/RW, DVD-R/RW, DVD+R/RW"

Så jag antar det.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk

Jepp klart bästa programmet: Acronis True Image!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Jepp... köpte precis och fixade en ny HDD åt laptopen till tjejen. Med skruvande i laptop och min stationära, total kloning av hennes gamla c: disk. 1 timma. Klart värt pengarna. Tack Acronis*

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|