Permalänk
Medlem

PS1 minneskort

Hejsan, tänkte jag skulle ta och spela om min samling Final Fantasyspel till PS1 då jag äntligen lyckats förstå att "den där gula kontakten på skärmen" verkligen var en kompositingång. Problemet är att jag bara har ett PS2 minneskort.

Nu finns det en uppsjö av gamla kort och tredjepartstillverkade på tradera för en mindre slant, vilket det troligtvis blir att köpa ifrån. Jag undrar bara om det finns märken jag borde akta mig för.

Pris kvittar då det mesta kostar under 200:- Storlek har inte heller någon betydelse, då det handlar om en handfull sparfiler. Det enda som verkligen spelar roll är hållbarheten. Vill inte se att mina savefiler försvinner efter en månad.

Alternativt vore det intressant med USB lösningar, då flashminnen blivit nästintill gratis (om det nu finns något sådant)

Mvh.

Permalänk
Medlem

spela spelen i ps2:an? spara filerna på det minnet, det går väl?

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey

Verkar inte bättre än att jag behöver ett PS1 kort. Om jag inte missat någon inställning eller gjort fel någonstans?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey

nix.

eller ja, man kan säkerhetskopiera PS1-sparfiler från ett PS1-kort till ett PS2-kort och tvärtom men inte spara spelen direkt till dem. kan iof vara bra om man har ett opålitligt PS1-kort och spelar via.

fast det kanske kan vara en lösning. antar jag:

Citat:

Pris kvittar då det mesta kostar under 200:- Storlek har inte heller någon betydelse, då det handlar om en handfull sparfiler. Det enda som verkligen spelar roll är hållbarheten. Vill inte se att mina savefiler försvinner efter en månad.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nix.

eller ja, man kan säkerhetskopiera PS1-sparfiler från ett PS1-kort till ett PS2-kort och tvärtom men inte spara spelen direkt till dem. kan iof vara bra om man har ett opålitligt PS1-kort och spelar via.

fast det kanske kan vara en lösning. antar jag:

Lite omständigt, men känns ju meningslöst om kvalitéen på kortet gör att det havererar under en spelning. Att göra ständig backup känns inte som ett alternativ om kostnaden skiljer sig på nån 50-lapp.

Är det ett måste har jag väl inget annat val.