Hjälp!!! Felmeddelande C00D11B1

Permalänk

Hjälp!!! Felmeddelande C00D11B1

Hej! Jag hoppas verkligen att någon smart människa kan hjälpa mej.

När jag försöker att spela upp filmer på min dator, köpta dvdskivor eller nerladdat till hårddisken så fungerar det inte.

När jag försöker spela upp det i Windows Mediaplayer så får jag felmeddelande C00D11B1 och enligt webhjälpen ska detta ha någonting att göra med ljudkortet vilket jag betvivlar starkt eftersom att jag inte har några problem med ljudet förutom när jag ska spela upp film på datorn.

Att streama från YouTube är inga problem över huvudtaget. Då fungerar allt som det ska.

Jag blir galen. brukar alltid annars genom att kolla på olika formun kunna lösa mina problem själv, men den här gången står det bom stilla.

Bjuder på tårta för den som kommer på lösningen

Använder Vista och WMP 11.

Med vänliga hälsningar Johanna Kamperin

Permalänk
Medlem

Fel forum för detta men troligen behöver du mpeg2 codec... så ladda ner vlc player eller media player classic

Permalänk
Medlem

Kanske saknas det en codec? WMP11 ska dock kunna spela dvd:er utan tillägg, fast jag har dock varit med om att man behövt tanka hem en viss codec, beroende på format. Testa en annan spelare?

Tips: WinDVD 8, finns att testa, väldigt bra spelare. Skulle det inte funka i den vore det lite skumt.

Permalänk

Har testat flera spelare, dels toshibas egen spelare.

Jag bör tilllägga att allting har fungerat tidigare och en vacker dag ville min älskade kära dator inte längre spela upp mina dvd filmer.

Ska testa med VLC men tror nog inte det kommer fungera.

Blir så jäkla irriterad.

Ps. Vilket forum borde jag änvända mej av?

Hälsningar

Johanna

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

borde flyttas till windowsdelen här på Swec..

Permalänk
Medlem

Det finns lite olika sätt att lösa detta eftersom problemet ofta är rätt individuellt.

Det första här under ska lösa problemet om det är ljudkorts relaterat, omstart efter steg 7 krävs. Funkar det inet följ de andra lösningarna under

a)
1. Click on the Start Menu.
2. Type regedit into the Start Search box and hit enter.
3. If asked for permission, click on Continue to open the Registry Editor
4. On the left-pane, navigate to the following: HKEY_LOCAL_MACHINE, then SOFTWARE, then Microsoft, then Windows, then CurrentVersion, and finally, Audio.
5. In the right-pane, double click on the text, DisableProtectedAudioDG, and change the value from 1 to 0.
6. Close the Registry Editor.
7. Restart your computer.

b)
1. prova ccleaner http://www.bestbuyshopper.co.uk/downloads/
2. codec pack http://www.free-codecs.com/download/XP_Codec_Pack.htm
3. "I figured out that deleting ALL the files in the folder: C:\ProgramData\Microsoft\All users\DRM\ as well as the files in the “Cache” folder beneath that was the magic trick. I don’t know if you need to delete from both folders, but I did and it worked for me. Note that media player had to re-download the licenses. Good luck!"
4. Arkiv, arbeta offline
5. "You need to open control panel , click on sound, in the playback menu click
your device that is showing in my case realtech high def which will
highlight properties, click on properties which intern will show three
headings , General, Levels, Advanced. click advanced and last of all click
restore defaults which will fix the player"

Hoppas nått hjälper och ja, jag gillar jordgubbstårta, bara så du vet.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL