Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

Vilken serie såg du senast?

Efter en fråga i den suveräna "Vilken film såg du senast"-tråden fick jag rådet att starta en själv om serier, vilket jag nu gör.
Jag älskar film, har hundratals DVD:er som samlar damm, ett bra gäng Blu-ray och även runt 45+ Blu-ray 4K som lirar fint med min Oppo och LG OLED. Sedan har jag en NAS som jag inte pratar om... Men, men jag inser att jag mer och mer graviterar mot tittande på TV-serier istället för film. Därför denna tråd. Jag börjar med några serier som jag verkligen gillar.

1. "Star Trek Discovery" (Netflix): Mycket bättre än vad man kunde förvänta sig. Klassisk Star Trek fast i ultramodern förpackning.

2. "Altered Carbon" (Netflix): Bästa Sci-Fi serien jag någonsin sett på TV.

3. "The Man In The High Castle" (Amazon): Riktigt intressant och tankeväckande serie om vad som eventuellt skulle kunna kasta om vår världsbild.

4. "Chernobyl" (HBO Nordic): Skrämmande på riktigt, missa inte podden (The Chernobyl Podcast på bla. Spotify),

5. "The Expanse" (Amazon och Netflix): Fantastiskt bra efter böcker jag aldrig trodde någon skulle kunna filma.

6. "Broadchurch"(Netflix): Rent igenom lysande brittiskt kriminaldrama

7. "Black Mirror" (Netflix): Sci-Fi som slår dig på truten.

Det finns hur mycket som helst som är superbra när det gäller serier numera.

Vad såg du senast? Var det bra? Dela med dig!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Såg senast in to the badlands (HBO), helt okej serie. Altered carbon kunde varit mycket bättre synd att Joel är en förbaskat dålig skådis

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Såg senast in to the badlands (HBO), helt okej serie. Altered carbon kunde varit mycket bättre synd att Joel är en förbaskat dålig skådis

Nej men säger du? Joel är ju suverän som halvautistisk våldsverkare. Hur de ska kunna fixa säsong två är dock ett stort frågetecken. "Broken Angels" är något helt annat än "Altered Carbon", en brutal krigsskildring istället för en detektivhistoria. Eller så skiter de i Richard K. Morgans böcker och kör på som första säsongen. Har läst alla hans böcker med bra behållning och skulle gärna se ett försök att filma "Broken Angels".

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Hanna (HBO) rätt bra serie. Trög start men kommer igång efter ett tag. Gillar man filmen så gillar man nog serien.

Elementary (netflix) också helt okej, inte alls lika bra som sherlock, men sevärd.

Principles (eller hur den heter) jävligt rolig och ganska sjuk ibland.

Sen har vi några favoriter:
Limitless (serien), gillar man filmen kommer man ÄLSKA serien. SÅ BRA!
The following, en av de bättre serierna jag sett.
Black-ish, Shameless(US), the blacklist, och en massa massa annat.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

En annan historia som sent om sider har fångat min uppmärksamhet är säsong två av Westworld (HBO). Såg första säsongen när den var ny och gillade den men sedan avtog mitt sug efter HBO Nordic då de inte hade någon app för LG:s TV.

Nu har de fixat det med en app som funkar trots brist på 4K, HDR och Atmos. Westworld säsong 2 är precis så lagom mysterisk som man kan förvänta sig och faktiskt mycket bättre än jag trodde, sevärt!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

[...] Westworld säsong 2 är precis så lagom mysterisk som man kan förvänta sig och faktiskt mycket bättre än jag trodde, sevärt!

Jag är nu halvvägs in i säsong 2 och kan hålla med om att den är sevärd.

Säsong 1 var awesome! Klart mycket bättre än säsong 2.. än så länge alltså. Det jag inte gillar är att seriens säsong 2 spårar lite. Jag menar; Samurajer, shoguns och ninjas?? Och koloniala Indien? Men vad vet jag? Hoppas att storyn i sig tar sig nu mot avslutningen. Första säsongen däremot var, tycker jag, förhållandevis koncis och.. eh, sammanhållen. Nu verkar det mest handla om något sorts äventyr på flera plan. En artificiell som ska "rädda" sin dotter. En som har sett verkligheten tidigare och (kanske) är på väg dit.. efter att hon har dödat alla sin förtryckare? En aktieägare som verkar leta efter någon sorts avslut på en djupare story... (?)

Nä. Jag är nog rätt konfys (än så länge).

Visa signatur

PC (specs fully satisfying, to me)

Permalänk
Medlem

När du säger "såg" tänker jag mig serien jag senast sett alla avsnitt av, så då blir det väl Big Bang Theory som nyss hade sin final, vilket var sisådär. Hela serien i sig har ju varit ganska kass, speciellt de senaste säsongerna, likt många andra komedi serier. Men nå väl skönt att serien är slut nu.

Just nu kollar jag igenom Its Always Sunny in Philadelphia. Har alltid tänkt att Curb Your Enthusiasm skulle vara det knäppaste serien jag skulle se, men Always Sunny har nog redan tagit priset för knäppast, fast jag inte ens sett hälften än (just börjat med säsong 5).

Förutom det så väntar jag ivrigt på nästa, och sista, säsong av Orange Is The New Black som kommer på Netflix nu i slutet av Juli. Har blivit en tradition att dra igenom hela nya säsongen på så kort tid som möjligt över en helg.

I övrigt om man gillar statistik som jag, och vill ha något som Last.fm (som håller koll på vad man lyssnar på för musik) fast för TV-serier vill jag tipsa om Trakt.tv. Man kan se vilka avsnitt man sett, hur många gånger man sett dem, vilka avsnitt man har kvar och när man senast kollade. Här är tex min sida: https://trakt.tv/users/lambdan/progress -- och då kan man tex se att jag kollat 1922 avsnitt av Seinfeld, och då det bara finns 180 avsnitt av serien kan man då snabbt räkna att jag sett serien över 10 ggr

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

The OA. Sevärd (8.5/10), för det mesta välgjord. Såg båda säsongerna, förtjänar en tredje. Dessförinnan såg jag The Punisher (9/10), Designated Survivor (7/10) och Black Mirror: Bandersnatch (6/10 efter att ha sett den flera gånger).

https://www.youtube.com/watch?v=DvHJtez2IlY

Permalänk
Medlem

Game of thrones

Permalänk
Medlem

Om man utgår från din lista så är Altered Carbon riktigt bra, Joels insats går att diskutera helt klart men den är välgjord och jag väntar spänt på uppföljaren till bok 2. The Expanse fastnade jag för också och hoppas att det kommer en uppföljning, vilket inte verkar så troligt vad jag läst :/

Tittar inte så mycket på serier men kan nog "nästan" rekommendera Sabrina the teenage witch. En ordentligt mörkare remake på den gamla komediserien. Hade inga större tankar om den när jag började men den "fastnade" och den har några riktiga guldkorn enligt mig. Sen är min smak kanske lätt att ifrågasätta haha.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Efter en fråga i den suveräna "Vilken film såg du senast"-tråden fick jag rådet att starta en själv om serier, vilket jag nu gör.
Jag älskar film, har hundratals DVD:er som samlar damm, ett bra gäng Blu-ray och även runt 45+ Blu-ray 4K som lirar fint med min Oppo och LG OLED. Sedan har jag en NAS som jag inte pratar om... Men, men jag inser att jag mer och mer graviterar mot tittande på TV-serier istället för film. Därför denna tråd. Jag börjar med några serier som jag verkligen gillar.

1. "Star Trek Discovery" (Netflix): Mycket bättre än vad man kunde förvänta sig. Klassisk Star Trek fast i ultramodern förpackning.

1. Star Trek Discovery - sämre än vad jag hade hoppats på... knappast "klassisk Star Trek", långt ifrån. Balla effekter så de gillades iaf.

2. Såg precis om hela Star Trek TNG, väntar med spänning på Star Trek Picard!!

3. Såg om Sopranos, fortfarande bästa TV serien imo.

4. Kollar på The Inmate på netflix atm, rätt så bra faktiskt.

Kommer nog se om Oz och The Wire inom en nära framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

1. Star Trek Discovery - sämre än vad jag hade hoppats på... knappast "klassisk Star Trek", långt ifrån. Balla effekter så de gillades iaf.

2. Såg precis om hela Star Trek TNG, väntar med spänning på Star Trek Picard!!

3. Såg om Sopranos, fortfarande bästa TV serien imo.

4. Kollar på The Inmate på netflix atm, rätt så bra faktiskt.

Kommer nog se om Oz och The Wire inom en nära framtid.

1. Att dissa nya Star Trek försök har varit en verklig käpphäst för Internetkrigare, har hört den tusen gånger tidigare...

2: Inga invändningar där, Picard är bäst!

3. Sopranos är super men "Breaking Bad" är ännu lite bättre.

4. Noll koll...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Såg precis färdigt på 4 säsonger av Lucifer, helt OK serie

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Såg just en serie som ganska långt ifrån mina vanliga val. "Dead To Me" är ett amerikanskt drama och om jag ska vara ärlig så började jag titta på den en seg helgdag bara för att Christina Applegate hade huvudrollen, jag har växt upp med henne och älskar henne rakt av. Vi pratar slutet av åttiotalet och en bra bit in i nittiotalet och en extremt löjlig serie som var så extra löjlig att den blev suverän, Våra Värsta År (Married With Children).

"Dead To Me" (Netflix) består av tio 30 minuters avsnitt och är klart sevärd.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Några avsnitt av That '70s Show. En serie som alltid får mig att skratta. Förutom sista säsongen då. Den vill man inte ens se.

Innan det kollade jag på Castle Rock med Bill Skarsgård. Ganska bra men kunde ha gjorts så mycket bättre. Den har ändå fångat lite av Stephen King-känslan och är ganska mysig.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Några avsnitt av That '70s Show. En serie som alltid får mig att skratta. Förutom sista säsongen då. Den vill man inte ens se.

Innan det kollade jag på Castle Rock med Bill Skarsgård. Ganska bra men kunde ha gjorts så mycket bättre. Den har ändå fångat lite av Stephen King-känslan och är ganska mysig.

Måste säga att jag också gillar "That 70s Show", superenkel men effektiv löjlig humor. Sista säsongen har jag nog aldrig sett.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Gillar Star Trek (Next Generation, DS9 och Voyager. DS9 lite mer än de andra, fast jag har bara sett allt en gång och det var länge sen!) även om jag ibland fick rysningar av hur dåligt det var.

Star Trek: Discovery. Sett första säsongen och den duger. Ska kolla på S2 såsmåningom, inte sett ett smack ännu.

Star Trek: Enterprise. *mjaaeee* Visst den duger men........

SciFi = Stargate SG1 och Atlantis = Mig gilla!

I övrigt:

Westworld. S1 var riktigt bra. Tyckte nog inte S2 var lika bra men klart sevärd.

GoT. Sett de fyra första säsongerna. Bra men inte så att jag längtar ihjäl mig att se resten. Har allt, som släppts, på bluray.

Sopranos är en riktig höjdare. Suverän serie.

Boardwalk Empire. Semibra serie men hade mina svackor med att inte ha lusten riktigt att fortsätta.

Buffy och Angel. Mest av nostalgiska skäl. Gillade serierna riktigt mycket men ska nog undvika att se dem igen.

Falsk Identitet. Riktigt bra serie, vissa moment som irriterade mig men det "bra" vinner med hästlängder! Skynda att se på Svt Play medans den ligger kvar, fyra säsonger! https://www.svtplay.se/falsk-identitet

True Blood. Mest för att det var en kul serie att se.

The Wire. Seriernas serie!

Treme. Tog mig genom alla säsonger men, nej tack.

The Punisher. Håller på med första säsongen nu och pendlar rejält mellan att gilla och inte gilla.

Badlands. Samma där. Håller på med sista säsongen nu, har väl fyra-fem avsnitt kvar. Gillar överlag serien.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

Limitless (serien), gillar man filmen kommer man ÄLSKA serien. SÅ BRA!

wuuuut???
Filmen är guld, serien är ju en flaming turd ^^ Så basic den kan bli och tar allt som är intressant med filmen, stoppar det i en mörk källare och sedan tar den formeln från alla "I'm so special, I help the police"-serier som existerar.

On Topic:
Senaste serierna jag såg var:
Better off Ted
JPod
The Middleman
Happy!
Killing Eve

Just nu är det ju rätt segt med bra serier som går så passar på att se om några

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Gillar Star Trek (Next Generation, DS9 och Voyager. DS9 lite mer än de andra, fast jag har bara sett allt en gång och det var länge sen!) även om jag ibland fick rysningar av hur dåligt det var.

Star Trek: Discovery. Sett första säsongen och den duger. Ska kolla på S2 såsmåningom, inte sett ett smack ännu.

Star Trek: Enterprise. *mjaaeee* Visst den duger men........

SciFi = Stargate SG1 och Atlantis = Mig gilla!

I övrigt:

Westworld. S1 var riktigt bra. Tyckte nog inte S2 var lika bra men klart sevärd.

GoT. Sett de fyra första säsongerna. Bra men inte så att jag längtar ihjäl mig att se resten. Har allt, som släppts, på bluray.

Sopranos är en riktig höjdare. Suverän serie.

Boardwalk Empire. Semibra serie men hade mina svackor med att inte ha lusten riktigt att fortsätta.

Buffy och Angel. Mest av nostalgiska skäl. Gillade serierna riktigt mycket men ska nog undvika att se dem igen.

Falsk Identitet. Riktigt bra serie, vissa moment som irriterade mig men det "bra" vinner med hästlängder! Skynda att se på Svt Play medans den ligger kvar, fyra säsonger! https://www.svtplay.se/falsk-identitet

True Blood. Mest för att det var en kul serie att se.

The Wire. Seriernas serie!

Treme. Tog mig genom alla säsonger men, nej tack.

The Punisher. Håller på med första säsongen nu och pendlar rejält mellan att gilla och inte gilla.

Badlands. Samma där. Håller på med sista säsongen nu, har väl fyra-fem avsnitt kvar. Gillar överlag serien.

Falsk identitet är fruktansvärt bra. Nu verkar det som SVT släppt första säsongerna vilket blir kvällens tittande. Asbra!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Börjat titta på "Good Omens" på Amazon men är ännu inte helt övertygad. Att David Tennant är en av huvudpersonerna är dock en avgörande fördel. Allt David Tennant medverkar i blir svinbra. Kolla bara på Dr. Who som var så jäkla bra när Tennant var doktorn och i Broadchurch är han helt fantastisk. Dessutom spelar han psykopatrollen lysande i första säsongen av "Jessica Jones".

Mannen är en kameleont, fruktansvärt bra på allt. Han är en utan tvekan ny Cumberbatch (som jag älskar).

PS! Amazon har nu börjat köra med HDR vilket känns helt rätt i jakten på Netflix. 4K HDR från Amazon, tack så mycket!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Frasier, nuff said.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Sopranos.
Det är nog den enda serien förutom vissa sitcoms som jag kollar om flera gånger / år. Det är något med den som fascinerar och suger in en. Perfektionen, fulländat. Den lugnar själen vilket är lite komiskt då det är en hel del våld och sådant ! Kanske har det mycket med det italienska att göra, det är fascinerande och vackert bara det. Finns liksom många andra bra serier men ingen som trycker på rätt knappar så att säga så man/jag kollar om och om igen.

Permalänk
Medlem

Animal Kingdom riktigt bra serie om man gillar heister.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

American Gods Season 2
Lite svårare serie att komma in i, men håller mig fast nu, hoppas på S03

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

1. Dirk Gently
2. Daredevil
3. .....
4. ....

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Power 2014, bra serie, knark, mord mm.

Permalänk
Medlem

Fick upp ögonen för "Luther" efter jag sett att SVT börjat sända säsong 3. Har plöjt igenom säsong 1-3 senaste tiden på Netflix som även har säsong 4 och halva 5:an uppe.

Väldigt bra, brutalt, välspelat brittisk kriminaldrama med genomgående storytrådar och utmärkta skådisar. Det bästa är nog ändå nivån på de så in i helsike ondskefulla psykopater de lyckats skapa. Rekommenderas varmt.

Höga betyg på IMDb

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

"Barry". Bill Hader är en klar favorit, men den känns lite "indie pretto" än så länge.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Fick upp ögonen för "Luther" efter jag sett att SVT börjat sända säsong 3. Har plöjt igenom säsong 1-3 senaste tiden på Netflix som även har säsong 4 och halva 5:an uppe.

Väldigt bra, brutalt, välspelat brittisk kriminaldrama med genomgående storytrådar och utmärkta skådisar. Det bästa är nog ändå nivån på de så in i helsike ondskefulla psykopater de lyckats skapa. Rekommenderas varmt.

Höga betyg på IMDb

Är det någonting BBC kan så är det serier, fan så mycket bättre än mycket blask från USA och Sverige.
Får ta spara denna tråden, finns mycket bra att ta utav.

Bodyguard var den senaste jag såg av dem, jag tyckte om den.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

I nuläget är nog Colony den enda serien jag kollar på som är bra nog att rekommenderas.

Har också sett lite av Black Summer, men tyckte inte det var något vidare, samt någon serie som jag inte minns namnet på med en snubbe från amerikanska frihetskriget som dödas men sedan vaknar upp i modern tid för att slåss mot "the four horsemen", som inte heller direkt fastnade.

Frontier och The Last Kingdom är två serier jag avverkat nyligen och gillat.

Många bra serier jag sett tidigare som redan omnämnts: The Expanse, Black Mirror, Altered Carbon, Orange is the new black

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz