Problem med att spara som .JPEG i Photoshop.

Permalänk
Medlem

Problem med att spara som .JPEG i Photoshop.

Hejsan.

Jag har blivit färdig med ett arbete i Photoshop CS3 som jag nu skulle vilja spara som bland annat en .jpeg-fil men problemet är att det inte går.

Dokumentet är just nu photoshops egna .psd men när jag ska spara det som en .jpeg så går det inte. Alternativet finns inte ens med i listan för "Format" under "Spara som". Varför?

http://www.ladda-upp.com/bilder/3365/buggg

Permalänk
Medlem

Antagligen har du nån skum färginställning på din photoshop-bild, typ 16-bitar per kanal LAB-mode eller nått, som inte JPEG-formatet kan hantera.

Om du bara ska ha bilden att visa på skärm eller skriva ut på vanlig skrivare kan du ändra till 8 bitar per färgkanal och RGB. Detta gör du under Image->Mode.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Det är ingen bugg... du måste välja Save for Web.

Permalänk
Medlem

Du måste inte välja "save for webb" men testa med att först "layer -> Merge visible" eller "flatten image" och testa spara då.
Men det ska gå och spara direkt som jpg även om PSD filen har en massa lager genom att välja "spara som".

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Tack så mycket Delight. Det var inställt till 16-bitar per kanal. Verkligen, tack!