Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Har själv haft katt i över 10 år, den lever fortfarande men känner inte att det skulle bli någon större saknad när hon dör (vilket inte borde vara inom en allt för avlägsen framtid). Men ni andra kanske har ett djupare förhållande till era katter, vad vet jag, "enormt tung sorg", "värre än en människa" och liknande låter ju dock lite överdrivet i mina öron men det beror väl lite på vad man har för perspektiv på saker och ting kanske.

Vissa människor gillar inte djur. Vissa människor gör det. Inte krångligare än så.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Vissa människor gillar inte djur. Vissa människor gör det. Inte krångligare än så.

Tror inte det är så enkelt. Jag själv tycker om djur jättemycket. Men jag har inga som helst problem med att dom skulle dö. Ser nästan tvärt om, hellre att avliva direkt vid sjukdom än att djuret ska behöva åka till sjukan fram och tillbaka och lida.

Vissa människor tar det hårt, andra inte.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Tror inte det är så enkelt. Jag själv tycker om djur jättemycket. Men jag har inga som helst problem med att dom skulle dö. Ser nästan tvärt om, hellre att avliva direkt vid sjukdom än att djuret ska behöva åka till sjukan fram och tillbaka och lida.

Va? Det är ju för fan helt annorlunda. Du snackar om ett djur som lider. Ett djur som lider tycker väl alla som är normalt funtade ska botas eller avlivas. Men att du sen inte känner sorg för att djuret har avlivats är det isf det konstiga. Det hade inte varit konstigt om du sa att du inte tycker om djur. Men nu ter det sig väldigt konstigt. Om en människa(som står dig väldigt nära) blir svårt sjuk, och avlider senare relativt snabbt, kommer du då inte sörja den människan? Det spelar ju ingen roll hurvida människan var sjuk eller inte. Vare sig människan dör i en bilolycka på en millisekund eller en sjukdom så är det ju ändå så att en normal människa sörjer. Bara för att man tycker att djuret ska avlivas så kan man likväl sörja efter, detta eftersom sorgen handlar om avsaknad.

Citat:

Vissa människor tar det hårt, andra inte.

Ja, och ju mer du tycker om det du förlorar, desto hårdare tar du det. Dvs tycker du om ditt husdjur väldigt mycket saknar du det väldigt mycket. Samma gäller vid en nära vän/familjemedlem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, och ju mer du tycker om det du förlorar, desto hårdare tar du det. Dvs tycker du om ditt husdjur väldigt mycket saknar du det väldigt mycket. Samma gäller vid en nära vän/familjemedlem.

Så den som blir mest ledsen är den som brydde sig mest? Tror inte det är så enkelt.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Så den som blir mest ledsen är den som brydde sig mest? Tror inte det är så enkelt.

Nej, det har jag inte påstått, man kan bli ledsen av flera olika anledningar, men generellt sett kan man säga att de som bryr sig mer också blir mer ledsna. T.ex. du kanske bryr dig mer om dina nära familjemedlemmar än vad många andra människor gör. Du skulle förmodligen också bli mer ledsen om en familjemedlem till dig dog än vad andra människor skulle bli. Men att ifrågasätta andras sorg som du gör känns väldigt tvivelaktigt och visar på en viss brist av empati. Att bli ledsen för att något man håller kärt dör känns inte speciellt konstigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, det har jag inte påstått, man kan bli ledsen av flera olika anledningar, men generellt sett kan man säga att de som bryr sig mer också blir mer ledsna. T.ex. du kanske bryr dig mer om dina nära familjemedlemmar än vad många andra människor gör. Du skulle förmodligen också bli mer ledsen om en familjemedlem till dig dog än vad andra människor skulle bli. Men att ifrågasätta andras sorg som du gör känns väldigt tvivelaktigt och visar på en viss brist av empati. Att bli ledsen för att något man håller kärt dör känns inte speciellt konstigt.

Men vilka känslor är rimliga att ha för ett djur egentligen?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Va? Det är ju för fan helt annorlunda. Du snackar om ett djur som lider. Ett djur som lider tycker väl alla som är normalt funtade ska botas eller avlivas. Men att du sen inte känner sorg för att djuret har avlivats är det isf det konstiga. Det hade inte varit konstigt om du sa att du inte tycker om djur. Men nu ter det sig väldigt konstigt. Om en människa(som står dig väldigt nära) blir svårt sjuk, och avlider senare relativt snabbt, kommer du då inte sörja den människan? Det spelar ju ingen roll hurvida människan var sjuk eller inte. Vare sig människan dör i en bilolycka på en millisekund eller en sjukdom så är det ju ändå så att en normal människa sörjer. Bara för att man tycker att djuret ska avlivas så kan man likväl sörja efter, detta eftersom sorgen handlar om avsaknad.

Jag uppfattade TS att dom hade åkt flera gånger till sjukan och katten inte hade lidit väldigt mycket innan den avlivades. Där skulle man ha avlivat direkt så djuret inte hade lidit. Det skulle jag iaf ha gjort. Sen tycker jag inte att du ska blanda känslor mellan människor och djur. Det är en väldigt stor skillnad.

Citat:

Bara för att man inte blir ledsen över ett förlorat husdjur betyder inte det att man inte bryr sig om det. Som jag skrev förut så blir jag ju inte glad, men jag sörjer det inte heller.

Håller med loaded här. Verkar som att folk har lite för mycket känslor för sina djur. Men jaja, vi är alla olika och reagerar på olika sätt. Inget fel med det egentligen. Men när man börjar jämföra en katt med en vän/familjemedlem så är gränsen nådd.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Min älskade lilla promenadlimpa gick bort för ett par månader sedan.
Nu efter ett tag så tänker jag fortfarande på henne varje dag. Visst känns det lite sorgligt, men det gör mig även glad när jag tänker på alla underliga saker hon gjorde och hur kul vi hade tillsammans.
Allt från att hon åt min mat, snodde min ost från frukostbordet, åt glasspapper och annat skräp ute eller helt enkelt rymde från mig på Ribbersborgsfältet.

Bella - Världens bästa hund.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag uppfattade TS att dom hade åkt flera gånger till sjukan och katten inte hade lidit väldigt mycket innan den avlivades. Där skulle man ha avlivat direkt så djuret inte hade lidit. Det skulle jag iaf ha gjort. Sen tycker jag inte att du ska blanda känslor mellan människor och djur. Det är en väldigt stor skillnad.

Bara för att man inte blir ledsen över ett förlorat husdjur betyder inte det att man inte bryr sig om det. Som jag skrev förut så blir jag ju inte glad, men jag sörjer det inte heller.

Håller med loaded här. Verkar som att folk har lite för mycket känslor för sina djur. Men jaja, vi är alla olika och reagerar på olika sätt. Inget fel med det egentligen. Men när man börjar jämföra en katt med en vän/familjemedlem så är gränsen nådd.

... Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vad är det som är så svårt att fatta? Det är ju rätt uppenbart att du inte har samma känslor till ett djur som vissa andra människor har? Jag har redan påpekat att vissa människor tycker om djur, vissa inte. Du har då försökt säga att du tycker visst om djur. Men uppenbarligen inte lika mycket som andra människor. Att du säger till mig att jag inte ska blanda känslor mellan människor och djur är ju bara ytterliggare ett bevis på det. Du kan ju vara någon typ av känslofacsist om du vill men jag tror faktiskt inte folk kommer bry sig Om folk vill tycka om djur kommer de göra det oavsett vad du tycker det är för skillnad. Du verkar ju ha missat hela poängen ändå. Men för att göra en grov förenkling, man kan tycka om djur och människor olika mycket på en skala som förmodligen är väldigt svår att definiera, att vissa rankar dessa djur väldigt högt upp är inte onormalt, dåligt eller något som du eller någon annan bör döma.

Permalänk
Medlem

Sandstorm, jättegoa katter där ju!
Och ja jag håller med dej, en katt är värd lika mycket sorg som en människa. Jag tror jag har gråtit mer nu än när min farmor gick bort. Då är det iofs relevant att jag hade väldigt lite kontakt med min farmor, särskilld på slutet när hon var så vimsig att hon inte visste vem jag var och det gjorde för ont att se henne så.

LocSin... usch va jobbigt att ha haft en katt så länge och en är den borta. Men den hade ett gott liv, man måste ju tänka så. Gör världen en tjänst sen när du skaffar en kisse, gå till ett katthem och titta på hittekatter.

Zack_Ersa, ja grinar gör man...mycket. Det behövs, är ju enda sättet att låta sorgen ha sin gång. Tack för omtanken.

david nordberg, jag vet exakt hur du känner dej. Jag kan titta på pälstussar på golvet och jag vill inte ta bort dom. Dom är det enda jag har kvar efter min i särklass bästa vän.
Men jag måste, eftersom jag inte vet exakt vad han dog av och det finns risken att det är ett virus som är väldigt elakt måste jag städa. Jag måste skura och sen sprita alla golv, dörrposter, hörn med mera samt hela badrummet den här veckan för till nästa helg kanske det kommer en liten katttjej vid namn Kerstin hit. Då ska hon få hjälpa mej i min sorg, jag tror det är nödvändigt för mej.

ElDiablo, jo jag tror den varianten är väldigt bra, för mej med och det är därför jag kommer skaffa en katt inom kort. Det handlar ju inte om att man ersätter en död katt mot en levande och att allt blir bra då men det blir nog lättare. Särskillt om man levt länge med en katt och överöst kärlek på den, om den möjligheten är borta helt plötsligt så blir det ju tungt.

HMB, Tack, och jag beklagar.

keyser, det är inte roligt när man förlorar en sån nära vän. Jag beklagar bortgången av din promenadlimpa.

Övrigt tjafs i tråden ber jag att ni lägger ner. Det var inte därför jag skapade tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Sandstorm, jättegoa katter där ju!
Och ja jag håller med dej, en katt är värd lika mycket sorg som en människa. Jag tror jag har gråtit mer nu än när min farmor gick bort. Då är det iofs relevant att jag hade väldigt lite kontakt med min farmor, särskilld på slutet när hon var så vimsig att hon inte visste vem jag var och det gjorde för ont att se henne så.

Ja de/var störtsköna :). Jag skulle nog väntat ett tag innan jag skaffat en ny katt. Få lite distans på det och längta efter en ny pise. Man kan inte ersätta en katt med en annan.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Men för att göra en grov förenkling, man kan tycka om djur och människor olika mycket på en skala som förmodligen är väldigt svår att definiera, att vissa rankar dessa djur väldigt högt upp är inte onormalt, dåligt eller något som du eller någon annan bör döma.

Jag dömer aldrig någon, men ibland börjar man undra hur folk kan gå så långt känslomässigt för sina husdjur. Men som sagt var alla är vi olika och reagerar olika på olika saker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som inte verkar förstå sambandet mellan känslor och husdjur är antingen potentiellt psykiskt sjuka människor (förmodligen inte hoppas jag) eller så har ni aldrig själva haft ett eget husdjur. Annars är ni nog helt enkelt bara udda människor eftersom ni inte ens kan föreställa er detta samband, då det är en sak att inte känna det själv samtidigt som det är en helt annan att inte ens kunna föreställa sig det hos andra.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag dömer aldrig någon, men ibland börjar man undra hur folk kan gå så långt känslomässigt för sina husdjur. Men som sagt var alla är vi olika och reagerar olika på olika saker.

Det är så jävla många husdjur därute som far illa på grund av att deras ägare INTE bryr sej tillräckligt om sina djur, det är något du borde undra mer över än om någon visar, för dej "för mycket känslor" för sina djur.

Min katt har räddat mitt liv en gång, han har hjälpt mej väldigt mycket när jag har varit sjuk. Jag tror inte jag hade levt idag om det inte vore för min katt, han har hela tiden gett mej en anledning att fortsätta. Jag har varit ganska svårt sjuk tillochfrån och den enda som jag upplevt det inte övergivit mej är min katt. Hade han dött för något år sedan hade jag sannorlikt inte klarat av det alls utan packat ihop jag med.

Under dom här förutsättningarna, tycker du det är konstigt att jag blir svårt ledsen när min katt dör? Om du har någon som helst förmåga till empati borde du kunna leva dej in i ett sådant scenario och istället undra varför människor inte bryr sej om sina husdjur.

Jag tycker att världen börjar bli kallare och kallare där det är viktigare om man tappar bort sin Ipod eller, gud förbjude, mobilen med alla sms i än om någons husdjur går bort.

Min katt var sjuk, han fick utstå ganska jobbig behandling med tvångsmatning under sin sista tid. Enda anledningen till att jag gjorde det var för att flertalet vetrinärer sa att det han led av var helt behandlingsbart. Han skulle få ett gott kattliv bara medicinen fick göra sitt och att jag sedan gav honom ordinerad mat. Vetrinärer berömde mej för att jag gjorde helt rätt, det här fick jag höra flertalet gånger.
Min katt föröskte dessutom göra så att han inte såg så sjuk ut, det är ett vanligt beteende bland katter i jämföresle till hundar till exempel som ofta tenderar till att göra raka motsatsen.
Det var inte så himla lätt att se att han var så sjuk som han var.

Han dog i bilen på väg in till sjukhuset, vi hade tid klockan 10.45 samma dag då han skulle bli inskriven på sjukhus för observation och utredning. Dit orkade inte hans kropp så han väckte mej tidigt på morgonen av att han låg i dörren till mitt sovrum och flåsade/kippade efter luft. Bara några meter utanför sjukhuset tog han sina sista andetag och inne på undersökningsbordet hördes inget hjärta slå mer när vi kom in.
Det var ett fruktansvärt sätt för honom att dö och det var totalt oväntat för både mej och vetrinärerna som hade haft ansvaret över hans vård. Dagen innan hade han varit svag och eländig men inte värre än någon annan dag.
Nu i efterhand vet jag att han sa hejdå till mej både på dan och sen på kvällen när han sökte sej till mej, något han inte gjort på det sättet på flera veckor. Men där och då trodde jag att han höll på att vända och bli bättre igen och jag var naturligtvis överlycklig för det.

Permalänk

Nu får vi nog kalla in überpsykologen då jag blev mer sorgsen av denna tråd än när jag fick reda på att min mormor hade gått bort. No kidding. Min akilleshäl rent emotionellt är vänliga djur som man knyter an till.

Vetefan hur det blir om (förhoppningsvis) 10 år eller så när vovven lämnar oss. Döden är en bitch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Ni som inte verkar förstå sambandet mellan känslor och husdjur är antingen potentiellt psykiskt sjuka människor (förmodligen inte hoppas jag) eller så har ni aldrig själva haft ett eget husdjur. Annars är ni nog helt enkelt bara udda människor eftersom ni inte ens kan föreställa er detta samband, då det är en sak att inte känna det själv samtidigt som det är en helt annan att inte ens kunna föreställa sig det hos andra.

Snarare sagt verkar alla rabiata djurvänner i denna tråd ha någon läskig syn på döden. Det är för fan en del av naturen, ALLT dör, det är därför livet är så efterlängtat. Om ingen dog tordes heller inte människor vilja leva. Om döden blir något hemskt är det ju något man fruktar, skulle inte vilja leva ett liv i fruktan för något så självklart som döden.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi

Jag har aldrig sagt att man bör stå helt likgiltig inför ett husdjurs död, men det måste ju finnas någon måtta. Sen verkar det ju bara vara katter och hundar det gäller, är det lika rimligt att gråta sig till sömns över en död salamander?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag känner större sorg om mitt husdjur dör än om någon i kina dör. Liknelsen djur->människa kan man ju dra hur långt som helst, någon som är gravt utvecklingsstörd och/eller förståndshandikappad kan ju ha en lägre intelligens- och uttrycksnivå än t.ex en gris, betyder det att man "måste dra en gräns" för sin sorg om ovan nämnd person dör?

Individ som individ för min del. Hur man förhåller sig till specifika individer är individuellt.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Snarare sagt verkar alla rabiata djurvänner i denna tråd ha någon läskig syn på döden. Det är för fan en del av naturen, ALLT dör, det är därför livet är så efterlängtat. Om ingen dog tordes heller inte människor vilja leva. Om döden blir något hemskt är det ju något man fruktar, skulle inte vilja leva ett liv i fruktan för något så självklart som döden.

Nä, det är du som har svårt att begripa vad vi pratar om. Självklart är döden en del av livet men för i helvete kan man inte få vara lessen när en individ som man tyckt väldigt mycket om dör och det då leder till att man aldrig mer kommer att få träffa den individen? Det är vad den här tråden handlar om.
Dör din bästa kompis blir du lessen, hoppas jag annars annars behöver du nog vård i någon form, du blir lessen för du kommer aldrig mer få träffa honom/henne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har aldrig sagt att man bör stå helt likgiltig inför ett husdjurs död, men det måste ju finnas någon måtta. Sen verkar det ju bara vara katter och hundar det gäller, är det lika rimligt att gråta sig till sömns över en död salamander?

Varför ska du bestämma vad som är rätt "måtta". Jag tycker inte att någon uppvisat någon onormal stor sorg i denna tråd. Att det är mest hundar och katter kan ju ha att göra med att de är vanliga husdjur. Hundar t.ex. uppvisar ju många "mänskliga" drag. De blir glada när man kommer hem, om man leker med dem, går ut med dom, matar dom eller bryr sig om dom. De kan bli ledsna, vara glada och visar ett brett spann av känslor som för människor går att känna igen. Till skillnad från en salamander eller en reptil som inte gör det på samma sätt.

Att du bara har sett det hända över en död hund eller katt visar ju mer på din egen okunskap. Detta är vanligt med andra djur också, t.ex. hästar, papegojor och liknande.

Citat:

Captain Obvious... Alla här är medvetna om att allt dör. Det handlar inte heller om någon fruktan för döden. Att vara rädd för döden är något helt annat och har ingenting med det här att göra. Att bli ledsen för att man förlorar något har inte med en rädsla för döden att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä, det är du som har svårt att begripa vad vi pratar om. Självklart är döden en del av livet men för i helvete kan man inte få vara lessen när en individ som man tyckt väldigt mycket om dör och det då leder till att man aldrig mer kommer att få träffa den individen? Det är vad den här tråden handlar om.
Dör din bästa kompis blir du lessen, hoppas jag annars annars behöver du nog vård i någon form, du blir lessen för du kommer aldrig mer få träffa honom/henne.

Klart man blir ledsen, men denna tråd är ju mer "OMG MIN KATT DOG NU ÄR LIVET INTE VÄRT ATT LEVA". Blir man inte ledsen behöver man knappast vård, då har man förmodligen bara en vettig syn på livet och döden. Min hund som var 11 år fick vi som sagt avliva förra sensommaren, klart man saknar honom, han har ändå varit med mig sen jag var 9 år. Men jag fick ju se lite mer praktiskt på det, det var ju faktiskt för det bättre. Han var sjuk och gammal, han skulle ändå inte funnits länge till, då var det ju bättre för honom att dö. Då är ju döden inte längre något dåligt, det är mer en befrielse. Så jag kan inte riktigt vara ledsen över att han dog, snarare tacksam för att han slapp lida mer.

Katten i fråga var ju tydligen sjuk den med? Så kanske borde vara tacksam för att den slapp lida?

Citat:

Captain Obvious... Alla här är medvetna om att allt dör. Det handlar inte heller om någon fruktan för döden. Att vara rädd för döden är något helt annat och har ingenting med det här att göra. Att bli ledsen för att man förlorar något har inte med en rädsla för döden att göra.

Klart det har. Om döden vore the ultimate prize här i livet och att alla ansåg det vara det bästa som kunde hända, då skulle ju ingen bli ledsen om deras vän dog, då skulle man snarare sagt vara lycklig. Man blir ju ledsen just för att döden anses vara något mörkt och slutet. Så rädsla för döden och denna känslan av förlorande går ju hand i hand.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Klart det har. Om döden vore the ultimate prize här i livet och att alla ansåg det vara det bästa som kunde hända, då skulle ju ingen bli ledsen om deras vän dog, då skulle man snarare sagt vara lycklig. Man blir ju ledsen just för att döden anses vara något mörkt och slutet. Så rädsla för döden och denna känslan av förlorande går ju hand i hand.

Klart det inte har. Döden är inte the ultimate prize här i livet. Men visst har man inställningen att livet är skit och man helst av allt vill ta livet av sig så ter ju sig döden som the ultimate prize kanske. Men det kan ju knappast anses vara en hälsosam inställning till livet och döden.

Det är ju en väldigt konstig förutsättning du har i ditt argument för varför man inte bör bli ledsen. Du förutsätter att människor och djurs högsta önskan är att dö. Även om det nu skulle vara så att en mycket sjuk eller deprimerad människa (eller djur) skulle vilja dö, är det ju ändå rimligt att anta att den person nog ännu hellre skulle vilja ha varit helt friskt och levt ett gott liv. Och att då leva tillsammans med den människan (som en frisk människa) är ju ändå det man saknar, det är det man sörjer. Man saknar människan, man saknar inte dess slutgiltiga bilolycka, eller den där sjukdomen. Inte ens om döden vore the ultimate prize skulle ju detta påverka vad folk känner, du kommer ju fortfarande aldrig mer att träffa den personen. Om du inte är kristen förstås. Då kanske ditt argument ter sig mer vettigt. Jag är dock inte det, så då får det stå för dig.

Detta har ingenting med rädsla för döden att göra. Att vara rädd för döden är något helt annat. En rädsla för döden är ju något som hindrar en från att göra saker, något som inte alls stämmer in på mig och antagligen inte på andra människor i denna tråd. Det borde inte vara så svårt att för dig att fatta (nåja), tycker man om någonting låt det vara en materiell sak, djur eller människa vill man inte förlora det. För då blir man ledsen, i olika grad.

Permalänk

Ska vi försöka respektera att detta är hkman's tråd som han ville ha diskussionsfri? Starta en tråd i samhällsforumet.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Ska vi försöka respektera att detta är hkman's tråd som han ville ha diskussionsfri? Starta en tråd i samhällsforumet.

Detta är ett diskussionsforum. Vad är då syftet med tråden om man inte får diskutera?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Detta är ett diskussionsforum. Vad är då syftet med tråden om man inte får diskutera?

Om du inte har något att tillföra tråden, kan du inte bara backa ur den? Måste du komma och kritisera att jag inte skulle få vara lessen? Om du läser min trådstart igen frågar jag inte om jag får vara lessen utan jag frågar hur/när man kommer över det.

Jag är redan lessen, jag är tillochmed skitlessen. Och att du kommer och skitar ner min tråd med kritik om att man inte får vara lessen sårar mej ännu mer.

Edit: Jag ber er återigen, skapa en egen tråd om ni vill diskutera husdjurs värde eller något liknande. Är det så svårt att förstå att någon tycker om sitt husdjur så pass att någon blir lessen när det dör så vet jag inte varför ni lägger möda på att skriva här överhuvudtaget. Knalla vidare till nästa tråd istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Syftet med tråden står skrivet i det initiala inlägget, läs det slå även upp ordet empati i din skolordbok.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Om du inte har något att tillföra tråden, kan du inte bara backa ur den? Måste du komma och kritisera att jag inte skulle få vara lessen? Om du läser min trådstart igen frågar jag inte om jag får vara lessen utan jag frågar hur/när man kommer över det.

Jag är redan lessen, jag är tillochmed skitlessen. Och att du kommer och skitar ner min tråd med kritik om att man inte får vara lessen sårar mej ännu mer.

Edit: Jag ber er återigen, skapa en egen tråd om ni vill diskutera husdjurs värde eller något liknande. Är det så svårt att förstå att någon tycker om sitt husdjur så pass att någon blir lessen när det dör så vet jag inte varför ni lägger möda på att skriva här överhuvudtaget. Knalla vidare till nästa tråd istället.

Du kanske missförstod mig där. Jag såg att du skrev
"Hur hanterar man sånt här? Är det bara tid som gäller?", och utgår ifrån att det är det du vill diskutera. Men jag hittar ingenstans att vill att tråden ska vara diskussionsfri som Zack_Ersa skrev. För du vill väll ändå diskutera hur man blir av med sorgen, eller?

Sen så dömer eller kritiserar jag dig inte. Jag har säkert skrivit det 3 gånger förut men jag får väl göra det igen. "Alla är vi olika och reagerar olika på olika saker. "

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Syftet med tråden står skrivet i det initiala inlägget, läs det slå även upp ordet empati i din skolordbok.

Är tyvärr klar med svenskakurserna i skolan så kan inte göra det. :/ Du vet inget bra lexikon på nätet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kanske missförstod mig där. Jag såg att du skrev
"Hur hanterar man sånt här? Är det bara tid som gäller?", och utgår ifrån att det är det du vill diskutera. Men jag hittar ingenstans att vill att tråden ska vara diskussionsfri som Zack_Ersa skrev. För du vill väll ändå diskutera hur man blir av med sorgen, eller?

Sen så dömer eller kritiserar jag dig inte. Jag har säkert skrivit det 3 gånger förut men jag får väl göra det igen. "Alla är vi olika och reagerar olika på olika saker. "

Är tyvärr klar med svenskakurserna i skolan så kan inte göra det. :/ Du vet inget bra lexikon på nätet?

Jag har ingen lust att diskutera med dej om det här. Om jag gör det får du din vilja genom och det tänker inte jag bjuda dej på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundan
köp ny, kosta väl 100kr

Jag vet inte om du försökte vara rolig, men det där är ganska onödigt..

Jag tycker nog mest synd om dig, för jag kan nästan satsa min högra skinka på att du aldrig växt upp med något djur. Vandrande pinnar räknas inte som djur.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Älskar också katter / Hundar

Hade en mckt kär katt som blev påkörd o dog, köpte en ny katt efter ett par dagar o det känndes som jag fick min gammla katt tillbaka -.-
Så jag hanterade det väldigt lätt....