Kan inte få igång min nya 1TB HDD!

Permalänk
Avstängd

Haha sorry för OFF topic, men Fjärrstyrning is teh shit. Men det suger när man ska hjälpa ngn som har en kass dator med lite ram minne, tar as lång tid att ladda isf för den personen. Men använd VNC (googla på det) så går det lätt att fjärrstyra:)

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem och skulle väldigt gärna få höra lösningen. Kan tillägga att jag försökt att köra ESTool. Skivan bootar upp men själva programmet startar inte. Den klagar på att "CD-driver not found". Har tyvärr ingen FDD att testa med.

Hur kan man ta bort RAW i diskhanteraren? När jag högerklickar på disk1: 32 MB så kan jag enbart skapa en partition samt visa egenskaper för disken; Vilket inte ger så mycket i det här läget.

Tacksam för svar.

Permalänk

Problemet i Ori:s fall var SBS Han brände skivan fel men när han fått hjälp med att bränna ESTool så körde han:

"Use Samsungs EStool (not HUtil) for 1TB drives and select max adress --> recover native size. After that your drive should work with full capacity."

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1