Permalänk
Avstängd

Halal-tv!

Nån som såg programet? jag hörde debbat om det på p1 många olika åsikter om det programet vad tycker ni?

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=96076&lid=Halal-tv&...

http://www.svt.se/content/1/c8/01/22/55/62/385halal_gen_ep1.j...

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag har hört att det varit någon sorts liv om programmet, ja. Måste nog säga att det känns som en storm i ett vattenglas.

edit: nu har jag tittat lite. carl hamilton framstår tydligen som en allt större idiot än jag redan tyckte att han var. tänka sig.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Borde väll inte ha någon åsikt i och med att jag inte betalar någon licens. Men kan väll knappast vara värre än att SVT visar massa kristen skit som helgmåls bön och sånt?

Permalänk

Skönt, då kan man verkligen avsluta att betala avgiften. Den största minioriteten i Sverige har fått alldeles för mycket plats i media nu.

Blir ett samtal i morgon till Radiotjänst.

Fan va ful bild Mona muslim=)

Permalänk
Medlem

Helt jävla sjukt. Man blir så arg.

Permalänk
Sötast

Då antar jag att vi får "Född i sverige* kanalen" också, som endast är riktad emot svenskfödda* och endast visar folk som är svenskfödda*i media.

(*Svenskfödda 5generationer bakåt bevisat)

Nä, jag personligen bryr mig inte, det är exakt samma BS som jämnställdhetsskiten.

Jämställdhet hade väl inte varit problem alls, om man hade arbetat FÖR just det målet? Exempel är ju vägövergångsskyltarna som ska bli både manliga och kvinnliga.

WHUT? Då ska dom alltså sätta in 50% kvinnliga skyltar för att det ska bli jämställt i sverige? Alltså så ska dom kasta miljontals skyltar för att sätta upp en ny hipp kvinnoskylt på gatan?

Eller. Så sätter man upp en neutral streckgubbe-skylt (ungefär det vi har nu) När dessa vi har nu har ruttnat bort, det är ju faktiskt så att sverige inte har det riktigt jättebra ekonomiskt ställt för tillfället, men var god å släng ut ett par miljarder på halal-tv och kvinnoskyltar.

Och så har/skaffar vi kanaler som tar upp SVENSKAR. Jag är svensk, du är svensk vare sig du heter Ali eller Göran.
Desto mer vi håller på med sådant här skit, desto större segregation blir det.

Dumma jävla Mona Muslim, VI VET ATT DU ÄR DESPERAT ÖVER FLER RÖSTER MEN FÖRSÖK GÖRA NÅGOT RÄTT IALLAFALL.

Permalänk

Bilden på jämställdhet blir bara mer och mer förvrängd. Det är inte gester som ska fixa jämställdheten, det är vårat tänkande som ska det. Det är när vi människor lärt oss att lön inte beror på kön, att alla människor har lika rätt osv osv som det kommer hända något.
Mona Sahlin är en hal jävla fisk som tror hon kan nappa röster på att vara politisk korrekt. Politisk korrekthet är mer politiskt BS.
Vi borde inte ens kalla invandrare för invandrare när dom har svenskt medborgarskap. Vi borde kalla dom svenskar som dom faktiskt är då. Att dela upp invandrare som den "där" gruppen är så jävla fel.

Permalänk

Jisses... finns inte ord.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Problem 1 som jag ser är att programledarna inte är opartiska, vilket de egentligen måste vara i svt. Men det löste man enkelt genom att kalla dem för programdeltagare istället...

Problem 2 är att de sprider fördommar, tex "De rika blir rikare, de fattiga blir fattigare" utan att ge några källor eller gå in på varför det isf är så.

Problem 3 är att de är en homogen grupp som inte verkar vara öppna för nya ideer...

Permalänk

Jag bryr mig inte så mycket då jag har vett att inte betala för skiten.
Men jag tycker synd om alla andra som betalar för statens propaganda.

Permalänk

Jävla skit tv. Kommer det en radotjänst snubbe o ringer på o frågar om jag betalt licensen ska jag rycka han hårt i örat och skrika...NEJ!!!!

Va fan, Halal tv med Mona muslim i spetsen...nä tack. Stackars folk som behöver se detta.

"Cherin Awad, Dalia Azzam Kassem och Khadiga El khabiry är tre svenska tjejer som tittar på Sverige och svenskheten."

Haha, de kan ju knappast kalla sig för svenskar.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

Så dåligt var programmet inte för barn i koltåldern, men om de skulle rikta sig till lite äldre publik som tonåringar och uppåt så får de göra programmet seriösare. De har ju för fasiken tagit in helt obildade svenssons som bara pratar en massa strunt. Dessutom inget nytt struntprat som man inte har hört förut.

Så jag tycker att grundiden inte var fel, men de skulle då ha valt bättre programledare/programdeltagare etc. Och göra det till ett utbildningsprogram där man får lära sig något om olika synsätt, vilket kan vara nyttigt för många. Så om det hade gjorts riktigt hade skattepengar kunnat användas, dock självfallet ingen tvavgift.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Haha, de kan ju knappast kalla sig för svenskar.

hehe, nej för svenskar tar varandra i hand när vi hälsar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
hehe, nej för svenskar tar varandra i hand när vi hälsar.

Jag vet inte huruvida du är allvarlig eller inte, men jag ser själv inte riktigt vad religion har med medborgarskap att göra, särskilt iom att vi har religionsfrihet nuförtiden. För egen del är jag helt okej med att inte behöva skaka hand med folk jag möter, särskilt då de flesta ändå tycks ha döda fiskar istället för händer.

Visa signatur

"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Jag vet inte huruvida du är allvarlig eller inte, men jag ser själv inte riktigt vad religion har med medborgarskap att göra, särskilt iom att vi har religionsfrihet nuförtiden. För egen del är jag helt okej med att inte behöva skaka hand med folk jag möter, särskilt då de flesta ändå tycks ha döda fiskar istället för händer.

De kanske har svenska medborgarskap men de är inte svenska om de inte skakar hand. I Sverige är det ren oartighet att inte skaka hand. Men om jag skulle vara i ett arabland där kulturen är inte att skaka hand med kvinnor så skulle jag ha följt kulturen och försökt anpassa mig. Svårare behöver det inte vara. Man tar den seden dit man kommer för att vara artig.

Permalänk
Medlem
Citat:

I Sverige är det ren oartighet att inte skaka hand.

Protip: Sverige har förändrats.

Permalänk
Citat:

De kanske har svenska medborgarskap men de är inte svenska om de inte skakar hand. I Sverige är det ren oartighet att inte skaka hand. Men om jag skulle vara i ett arabland där kulturen är inte att skaka hand med kvinnor så skulle jag ha följt kulturen och försökt anpassa mig. Svårare behöver det inte vara. Man tar den seden dit man kommer för att vara artig.

Skulle du anpassa seden och göra Kindpussar?
Händerna är för övrigt ofta bakterierika, vilket många är nyttiga, men för den delen bör vi inte utväxla i onödan och kanske få tjejbaciller och annat på sig.

Nå i sverige så har folk slutat ta i hand, jag själv har inte haft medveten kroppslig kontakt med någon de senaste 10åren, om man bortser från läkarbesök och arbetsintervjuer(enda stället där jag hälsar med handkontakt). Och jag tycker det är lika för många att man slutar att ta på varandra i onödan.
*edit*
Borat i sin film Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious försöker han ge folk i Usa kindpussar och han får nästan stryk av varenda person som han försöker göra det på, likadant tror jag skulle hända i sverige.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Tragiskt vilka drakoniska åsikter man får hysa om bara man kan dölja det bakom religion.

Hade jag betalt tv-licens hade jag lagt av med det efter detta debaclet.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy

Borat i sin film Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious försöker han ge folk i Usa kindpussar och han får nästan stryk av varenda person som han försöker göra det på, likadant tror jag skulle hända i sverige.

Haha... tror du verkligen en svensk skulle vågat det? Förlåt för att jag säger detta, men om det är något svenskar saknar så är det stake.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Haha... tror du verkligen en svensk skulle vågat det? Förlåt för att jag säger detta, men om det är något svenskar saknar så är det stake.

Så sant därför kan vi räkna med muslimsk regering i framtiden!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge

Jag skulle nog säga att det är fullt möjligt i ett land som Sverige.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge

Ja, huga huga! Alla i regeringen _måste_ ju vara fanatiska medlemmar i den svenska kyrkan. En nation under Gud. Alla vet ju att religionen är det bästa sättet att bestämma en människas karaktär på, och bara vi rättrogna evangeliskt-lutherska protestanter är något att lita på. Fy fan för alla av annan religion.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Ja, huga huga! Alla i regeringen _måste_ ju vara fanatiska medlemmar i den svenska kyrkan. En nation under Gud. Alla vet ju att religionen är det bästa sättet att bestämma en människas karaktär på, och bara vi rättrogna evangeliskt-lutherska protestanter är något att lita på. Fy fan för alla av annan religion.

Haha ja fy fan!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Man borde ta seden dit man kommer. En oskriven lag kanske. Tänk på hur ni beter er när ni är på semester. Gör ni som ni vill då eller? Eller anpassar ni er efter den kulturen ni kommer till?
Tänker närmast på Thailand. Dit många svenskar åker varje år. Jag anpassar mig efter den kulturen ganska snabbt. För man vet ju hur det kan gå om man är oförsiktig där med vissa saker. Speciellt kungafamiljen, aja baja

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

Har själv utländsk bakgrund och är muslim. Men att invandrare har fått så mycket plats på svensk TV är ganska irriterande, det tycker även jag!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Sötast

Då kanske "omvänd rasism" är en term som kommer att bli populär igen.
Jag vill ha ett eget tv-program! Får jag det? HOHO fuck no!

Permalänk
Medlem
Citat:

Man tar den seden dit man kommer för att vara artig.

Alla säger så, men så fort man är en större grupp så är tanken som bortblåst.

Jag bodde och jobbade i england under ett år, med ca 25-30 andra skandinaver (mestadels svenskar), folk mellan 20-45 år. Jag upplevde då inga större ansträngningar till att ta seden dit man kommer. Folk åkte till ikea en gång i veckan för att handla sketna köttbullar, falukorv och ballerinakex ("maten i england var ju så jävla äcklig"), hade en allmänt dålig attityd ("allt var ju mycket bättre i sverige"), lyssnade bara på svensk radio via nätet, osv.. De flesta var dessutom rätt otrevliga mot engelsmännen, med sina ständiga, "skämtsamma" påpekanden om hur dåligt allt var där.

Den som naivt klyschar med "tar seden dit man kommer" har förmodligen aldrig befunnit sig i en situation där det är applicerbart. Att "anpassa sig" sig på semestern i två veckor är inte riktigt samma sak.

Visa signatur
Permalänk

Jahap då har vi en till anledning av flera att inte betala tv-licensen.:)

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Alla säger så, men så fort man är en större grupp så är tanken som bortblåst.

Jag bodde och jobbade i england under ett år, med ca 25-30 andra skandinaver (mestadels svenskar), folk mellan 20-45 år. Jag upplevde då inga större ansträngningar till att ta seden dit man kommer. Folk åkte till ikea en gång i veckan för att handla sketna köttbullar, falukorv och ballerinakex ("maten i england var ju så jävla äcklig"), hade en allmänt dålig attityd ("allt var ju mycket bättre i sverige"), lyssnade bara på svensk radio via nätet, osv.. De flesta var dessutom rätt otrevliga mot engelsmännen, med sina ständiga, "skämtsamma" påpekanden om hur dåligt allt var där.

Den som naivt klyschar med "tar seden dit man kommer" har förmodligen aldrig befunnit sig i en situation där det är applicerbart. Att "anpassa sig" sig på semestern i två veckor är inte riktigt samma sak.

Men då såg ni er säkert som tillfälliga besökare och då tror jag det är en annan sak.
Har man för avsikt att flytta till ett nytt land och starta ett nytt liv tycker jag man ska anpassa sig lite för att det inte ska bli motsättningar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Har själv utländsk bakgrund och är muslim. Men att invandrare har fått så mycket plats på svensk TV är ganska irriterande, det tycker även jag!

Som icke-svensk kan jag bara hålla med...det är bara ett steg att försöka närma sig de ointegrerade invandrarna som kostar samhället sjukt mycket pengar (invandring kostar mer än utbildning+sjukvård tillsammans). Svenska politiker har fuckat upp detta land där man är rasist om man bara nämner något negativt med invandringspolitiken.

Mina föräldrar anpassade sig till allt Sverige har att erbjuda, det var enligt dom helt självklart, och även de anser att svenskar böjer sig lite väl mycket nu. Trampar man er på foten flyttar ni er och ber om ursäkt, ungefär. Och därför har vi också fått ett samhälle där vissa ord mot invandrare är rasism men ord invandrare använder mot svenskar inte är någonting alls. Minoriteten får mest uppmärksamhet och flest rättigheter. T.ex. att invandrare får gå före i vissa bostadsköer, det är inte diskriminering. Nej, men enligt mig är det vansinne.

Jag behöver inte ens nämna att jag inte gillar detta program.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein