Permalänk
Medlem

kan ej updatera genom windows update mm

tja,
jag fick ju byta mitt moderkort genom det så kan jag inte updatera genom windows update eller updatera avg
testade installera om avg men funkade inte.
ja menar alla drivare å allt funkade när jag satte dit det nya moderkortet,
så vad äre för inställningar som spökar ? har kollat brandväggen och den blockar inget utav dom.

Felkoden WindowsUpdate_80244019*

jag sökte runt men hittade inga svar som hjälpte men är trött så kan ha missat något iaf .

tackar för svar.

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Finns åtskilliga poster om detta på nätet.
Först av allt, prova att stänga av din brandvägg och se om det fungerar då. Om inte, så ges följande tips på ett flertal sajter:

Högerklicka på "Dator" på startmenyn och välj "Hantera". Klicka sedan på "Tjänster" i vänstra rutan, och leta seda reda på "WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service". Högerklicka på denna och välj egenskaper. Startmetoden för denna skall INTE vara "Automatisk (förskjuten start)", då detta tydligen kan ge upphov till felmeddelandet du fått. Sätt den istället till "Automatisk" och starta om datorn.

Om det inte hjälper så posta igen så skall jag se om jag kan finna några fler förslag.

Det råkar inte vara så att du har en OEM version av Windows som tror att du flyttat OSet till en ny dator iom att du bytt moderkort? (Högerklicka på "Dator" i startmenyn och välj egenskaper, längst ned skall det stå om Windows räknas som aktiverat eller inte).

/PeCe

Permalänk
Medlem

tack för svaren iaf.

ja gick in där du sa och såklart stog den på manuell men gjorde som du sa utan resultat.

sen såg jag att det står OEM sen cd key och en ruta bredvid till höger fråga efter äkta programvara från microsoft äre där felet sitter ? hur ska jag lösa det?
jag har hört något om windows geniue elr nå

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |

Permalänk
Medlem

Det skall stå något i stil med "Windows har aktiverats" alldeles ovanför produktnyckeln. Tror dock inte det är problemet.
Att byta moderkort kan ändra på mycket i systemet, så det brukar rekommenderas att gör en sk reparationsinstallation av Windows, har du gjort det?

/PeCe

Permalänk
Permalänk
Medlem

Byter man något så viktigt som moderkort så ska man installera om Windows.

Var inte lat nu.

Permalänk
Medlem

känns jobbigt att installera om vista((lat)):) . men jag har ju en extern där ja kan lägga in alla spel å filmer men allt kommer ta tid

hasenfrasen. länken som du linkade jag förstod inte vilken fil man skulle ta bort, kan du säga vilken å vart ja hittar den ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gör inte en ominstallation, gör en reparationsinstallation, det brukar räcka gott, då all hårdvara identifieras på nytt under en sådan. Kan dock vara smart att lägga viktiga saker på den externa disken ändå, ibland går saker fel när det handlar om datorer.

/PeCe

Permalänk
Medlem

då måste jag väl ha vista skivan å cd keyn ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Japp, det behövs både vid ominstallation och reparationsinstallation.

/PeCe