Permalänk
Medlem

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det såg snyggare ut innan du målade det, iaf. om jag kollar på:

Permalänk

Snyggt!

Var har du köpt CNC-routern?

Permalänk
Medlem

JackBlack: CNC-fräsen aka "Lillasyster" är en liten serie byggsats framtagen av Jojje på Elektronikforumet.

mer om fräsen kan du hitta här http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?t=18590

Permalänk
Medlem

Så nu var servern äntligen klar, har varit lite dålig på att uppdatera eftersom jag brukar vara i skolan hela dagen (9-23)

Fräste ut fötterna i plexiglas och gängade sedan hålen. Fungerade väldigt bra att fräsa i plexiglas.

Liten närbilld också.

Sedan kapade jag en av gängstavarna och skruvade på fötterna, dock skar jag mig på plexiglaset så inget mer jobb den dagen.

Alla gängstavar kapade och slipade. Servern har nu stått upp and running i 1dygn och temperaturerna ligger under 40grader

Servern kyls av 3st 120 fläktar som körs på 5V så det som låter i servern är hårddiskarna, så det är inget problem att sova med servern på.

Om ni har några frågor, requests på bilder osv är det bara att skrika till i tråden. tack för visat intresse och feedback, det ger en massa motivation.
Nu hoppas jag på att atmel ska vara snälla nog att ge mig lite sample kretsar till mitt nästa projekt.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Fan vad snyggt. Något att vara stolt över.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Riktigt snyggt gjort! Håll hårt i den.

Permalänk
Medlem

fan vad snygg den blev

Visa signatur
Permalänk

Redigt snyggt. enda man skulle ha invändning på är väl plexibitarna på 'taket' annars är det snyggt!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

riktigt fint bygge

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

Tycker det såg mycket snyggare ut med "trä-looken", hade nog vart snyggt att bara göra nån ytbehandling.
Fast snyggt jobb iaf!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Som sagt ett mycket snyggt bygge.
Men du skulle inte målat den.
Mycket snyggare med "trä looken"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quart
Som sagt ett mycket snyggt bygge.
Men du skulle inte målat den.
Mycket snyggare med "trä looken"

Måste bara instämma. Var riktigt snygg omålad, men fortfarande imponerande bygge overall

Permalänk
Medlem

tackar för alla komentarer :). när det gäller trälook instämmer jag, dock har MDF inte så tilltalande struktur, men om man fräst ut det i vanligt trä skulle jag ha oljat det, helt klart

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst chassi.

Visa signatur

| Fractal Design S | Intel Core I7 8700K | Asus ROG Z370-H | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200 MHz | Noctua NH-D15 | Asus GTX 1080 Strix | Fractal Design Newton R2 800W | WD_Black SN850X NVMe 1TB | Samsung 840 EVO 250GB | 8 TB Lagring | LG 27GL850 | Corsair K70 Lux | Logitech G502| Astro A50 | Corsair Gaming MM200 |

Permalänk
Medlem

till salu?

10p

Permalänk

vackert jobb snygg

Permalänk
Hedersmedlem

Skrev förut i ett inlägg att jag var sugen på att köpa atom kort och bygga låda. Det slutade med att jag nu har byggt en låda i aluminium. Har inte hunnit skapa en bygglogg/galleri ännu, får göra det snart.

Helt klart bra jobbat ! igen

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Helt otroligt fint, nästan så att man blir sugen på att köpa
Tar du beställningar eller? Skulle kunna bli niiice HTPC möbel ^^

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

Nja den är inte till salu, har tyvärr inte tid att fräsa ut chassi kit heller. Däremot kan jag skicka solidworks filerna till chassit om någon önskar.

Tack ännu en gång för komentarerna, blev lite förvånad att se denna tråden så högt upp, trodde den var ganska död vid det här laget

Visa signatur

Permalänk
Medlem

farligt snygg design !

Visa signatur
Permalänk

detta måste jag säga är ett av Sweclockers snyggaste byggloggar!!

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk

Riktigt snygg!

Permalänk

Riktigt välgjort och originellt chassi. Du har inte funderat på att göra ett likadant chassi av något annat material än MDF?

Permalänk

Snyggt som fan! Bra jobbat, nu blev jag sugen på att bygga något

Visa signatur

Cooler Master Nepton 120XL | i7 3820 @ 4,2ghz | Asus P9X79 Pro | 16 GB Kingston HyperX DDR3 PC12800 | Sapphire r9 290x Tri-X | Samsung 250gb SSD

Permalänk

fint bygge! Jag har också funderat på att göra något fint chassi till min server.
Men jag undrar hur du startar den?snälla behöver svar:)

Permalänk
Medlem

Hej, tack för alla kommentarer, kul att ni gilalr bygget.

davidolw: datorn startas med hjälp av en ministröbrytare som sitter mellan I/O plåten och nätagget.

Den övre är startknapp och den undre är reset. Den som har bra syn ser att hålen inte matchar strömbrytarna helt, detta beror antagligen på felgenererad G-kod.

Tog en helhetsbil över baksidan också.

Kan också meddela att servern har varit igång konstant några månader och temperaturen ligger kring 40grader. Ljudnivån är i klass med ett PS3, i princip bara hårddiskarna som hörs.

Glad Påsk.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4jm0r
Hej, tack för alla kommentarer, kul att ni gilalr bygget.

davidolw: datorn startas med hjälp av en ministröbrytare som sitter mellan I/O plåten och nätagget.

http://img23.imageshack.us/img23/9059/lgim0239.jpg

Den övre är startknapp och den undre är reset. Den som har bra syn ser att hålen inte matchar strömbrytarna helt, detta beror antagligen på felgenererad G-kod.

http://img7.imageshack.us/img7/1340/lgim0240.jpg

Tog en helhetsbil över baksidan också.

Kan också meddela att servern har varit igång konstant några månader och temperaturen ligger kring 40grader. Ljudnivån är i klass med ett PS3, i princip bara hårddiskarna som hörs.

Glad Påsk.

okej så du har bara klippt av sladdarna till den gamla start och reset knappen och löddat på dom på din nya strömbrytare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidolw
okej så du har bara klippt av sladdarna till den gamla start och reset knappen och löddat på dom på din nya strömbrytare

Kan inte svara för trådskaparen men det är nästan alltid så man gör så jag antar att han gjort det han med

Riktigt stilig baksida måste jag säga, gillar att du satt pwr och res på baksidan.

Permalänk

nice men vad används toapappret till :)?

Permalänk
Medlem

davidolw: jag tog en gammal 20 pins ICkretshållare och kapade till så den blev 2 i bredd, sen lödade jag bara dit en strömbrytare som i sin tur kom från en gammal stereo.

Kan rekomendera en varmluftspistol om ni vill sno komponenter från gammal elektronik.

När det gäller toapappret så används det i kombination med t-röd för att ta bort oönskad kylpasta samt lim

Visa signatur