Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Haha, EA är såå roliga ^^ Liksom, vem fan köper något där? Jag laddar hem eller gör egna mods från gratis sidor. Detta sänker bara The Sims rykte men speciellt EA. Det räcker inte med 1000 expansions?

Permalänk
Medlem

Jo, har tyckt EA spelar jävligt fult sedan 2:an kom ut. Dom hottade upp grafiken lite, la till lite kosmetisk funktionalitet, tog bort det mesta innehållet från 1:an + expansioner, sedan säljer dom samma innehåll igen i "nya" expansioner. Stor överraskning om (läs: att) det händer igen.

Tur att jag inte tycker om The Sims till att börja med så jag inte behöver bekymra mig över det. Visserligen har jag inte spelat det så mycket, men om jag tröttar på något efter några timmar och ingen förbättring är i sikte så är det inte värt ens besväret att ladda ner "gratis". Där kan du snacka om uteblivna vinster. Hade samma erfarenhet med Spore.

Permalänk
Medlem

Kan vi återgå till SIMS3 spelet och sluta gnälla?

Jag tycker det är rätt kul även om jag vet att jag kommer att tröttna ganska snart.

Har en fråga dock , min fina sim som nu e mästerkock har lärt sig alla recept och då har jag sett att Sockerkaka och Ambrosia är de 2 bästa men jag kan inte koka till dem?

Sockerkakan kan man få upp i menyn med kylskåp o kräver "Eldfrukt" hur fixar man det ?
Har fått upp det flera ggr att man ska göra Ambrosia för att få kock-bonus poäng .

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Det roligaste i 3:an är att ha en kleptoman sim :P. De kan fan sno precis vad som helst ^^. En poolares sim va det och snobbe en höbal ^^.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Fan... Jag hatar verkligen att ta hand om fler simmar än mig... Liksom, vem fan orkar spela 2 vuxna och 5 barn? Dem borde kunna köras autopilot så man kan koncentrera sig på en sim.
Detta bör dock vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Har lite frågor angående The Sims 3.

Kan man kicka en familj från ett hus så att man själv kan flytta in där?

Jag har laddat ner ett hus från exchange på "www.thesims3.com", och sedan installerat det, var ser jag huset i spelet någonstans?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabayt
Fan... Jag hatar verkligen att ta hand om fler simmar än mig... Liksom, vem fan orkar spela 2 vuxna och 5 barn? Dem borde kunna köras autopilot så man kan koncentrera sig på en sim.
Detta bör dock vara ett alternativ.

Det är en av förbättringarna i 3:an. Nu sköter de sig riktigt bra om du har High Free Will påslaget. Du behöver bara styra den du vill eller skifta till den som är viktigast för stunden.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pzyber
Det är en av förbättringarna i 3:an. Nu sköter de sig riktigt bra om du har High Free Will påslaget. Du behöver bara styra den du vill eller skifta till den som är viktigast för stunden.

Har kört så ett tag och det fungerar rätt så bra Fast simmen jag vill koncentrera mig på springer runt också och gör det svårt för mig

Permalänk

Vet inte om det skrivits om detta i tråden innan men problemet är följande:

Min bror vill skapa en sim och han vill bo granne med min sim. Jag har letat i menyer till förbannelse men är det så att man kan bara ha 1sim/familj per stad?

Permalänk

Om man laddar ner sims från EA download manager, kan man bara installera spelet på fem datorer, eller bara fem gånger? Dessutom verkar det som att man bara har "rätten" att ladda ner spelet under 1 år, sen måste man betala 40kr för att få kunna ladda ner det i 5 år totalt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supra-GeeK
Vet inte om det skrivits om detta i tråden innan men problemet är följande:

Min bror vill skapa en sim och han vill bo granne med min sim. Jag har letat i menyer till förbannelse men är det så att man kan bara ha 1sim/familj per stad?

Du kan ha massor utav familjer Jag själv brukar byta lite då och då.
Om du spelar med din sim så klickar du på alternativ längst ner åt vänster. Gå sedan in på Ändra Stad. Där så ska du i översiktsmenyn hitta en ikon, bredvid rotation pilarna tror jag. Det ska stå ändra aktivt hushåll.

Efter det kan du skapa simmar och spela på vilken sim som helst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorkelfarsan
Om man laddar ner sims från EA download manager, kan man bara installera spelet på fem datorer, eller bara fem gånger? Dessutom verkar det som att man bara har "rätten" att ladda ner spelet under 1 år, sen måste man betala 40kr för att få kunna ladda ner det i 5 år totalt

Just därför man tycker EA suger , är dom helt puckade då man KÖPER ett spel o sen får man bara spela det i 5 år.
Tacka vet jag STEAM , EA's affärsmodell är ju helt snedvriden.

Kommer inte att köpa nåt via deras onlineutbud sålänge de har den policyn , o så undrar de varför folk piratkopierar?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Just därför man tycker EA suger , är dom helt puckade då man KÖPER ett spel o sen får man bara spela det i 5 år.
Tacka vet jag STEAM , EA's affärsmodell är ju helt snedvriden.

Kommer inte att köpa nåt via deras onlineutbud sålänge de har den policyn , o så undrar de varför folk piratkopierar?

STEAM är väl liknande? Hur länge kommer deras servrar vara uppe? Eller står det någonstans att vi är GARANTERADE att kunna spela spelen ÄVEN ifall STEAM försvinner?

Nej tacka vet jag o ha spelen på skivor och utan någon DRM så man kan installera det vart och när som helst. Och slippa vara beroende av en internetanslutning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
STEAM är väl liknande? Hur länge kommer deras servrar vara uppe? Eller står det någonstans att vi är GARANTERADE att kunna spela spelen ÄVEN ifall STEAM försvinner?

STEAMs försäkring heter kapitalism.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk

det hittils roligaste är ju hur små barnen skriker

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akeripper
det hittils roligaste är ju hur små barnen skriker

Just därför man glömmer dem hos grannen

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

En liten fråga bara. Antar att dom flesta som spelar spelet här har en ganska så ny dator som klarar spelet ganska så lätt.
Men nu är det så att tjejen har önskat sig detta spel och älskar 2an väldigt mycket. Dock är hennes Hp dator inte den vassaste.
Hur mycket mer krävande är 3an mot 2an? Eftersom 2an funkar ganska så bra på hennes dator.
Vågar man prova 3an också och se hur de blir. Eller är detta kopiöst mer krävande?

Har redan tittat på systemkraven men det är ju som med alla spel. Det som ofta står skrivet är absoluta minimi krav. Hennes dator klarar kraven men man brukar ju oftast få gångra dom ggr 2 för att få ett spelbart spel. Eller är detta spel bra optimerat och fungerar efter systemkraven?

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
En liten fråga bara. Antar att dom flesta som spelar spelet här har en ganska så ny dator som klarar spelet ganska så lätt.
Men nu är det så att tjejen har önskat sig detta spel och älskar 2an väldigt mycket. Dock är hennes Hp dator inte den vassaste.
Hur mycket mer krävande är 3an mot 2an? Eftersom 2an funkar ganska så bra på hennes dator.
Vågar man prova 3an också och se hur de blir. Eller är detta kopiöst mer krävande?

Har redan tittat på systemkraven men det är ju som med alla spel. Det som ofta står skrivet är absoluta minimi krav. Hennes dator klarar kraven men man brukar ju oftast få gångra dom ggr 2 för att få ett spelbart spel. Eller är detta spel bra optimerat och fungerar efter systemkraven?

http://www.yougamers.com/gameometer/10171/

Kör det testet på datorn

Jag tycker inte det är en sån stor skillnad på tvåan och trean och dess krav. Trean kräver nog lite mer minne och processor pga det öppna kvarteret. Men om man har tvåan flytande så ska nog trean fungera ganska klockrent. Jag skulle nog börja med att köra låg grafik och se hur det går.
Men som sagt, börja med testet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
En liten fråga bara. Antar att dom flesta som spelar spelet här har en ganska så ny dator som klarar spelet ganska så lätt.
Men nu är det så att tjejen har önskat sig detta spel och älskar 2an väldigt mycket. Dock är hennes Hp dator inte den vassaste.
Hur mycket mer krävande är 3an mot 2an? Eftersom 2an funkar ganska så bra på hennes dator.
Vågar man prova 3an också och se hur de blir. Eller är detta kopiöst mer krävande?

Har redan tittat på systemkraven men det är ju som med alla spel. Det som ofta står skrivet är absoluta minimi krav. Hennes dator klarar kraven men man brukar ju oftast få gångra dom ggr 2 för att få ett spelbart spel. Eller är detta spel bra optimerat och fungerar efter systemkraven?

3an kräver såklart mer än 2an, speciellt CPU och RAM. Vilken CPU har hon? Det är mest det som bestämmer om man kan spela bra, grafik går ju att sänka.

Har kört på båda datorerna i sign med maxgrafik och dator 2 orkar bara klämma ut ca två minuter i spelets tid per sekund i riktig tid som max, dator 1 klarar 5-10 minuter per sekund. På dator 2 blir man rätt trött på att vänta tex när de sover, men på dator 1 funkar det fint. Så en bra CPU förbättrar spelupplevelsen rejält.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S