Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höllviken
Registrerad
Okt 2007

Animatör?

Välja högskola mycket snart >.< och det är inte lätt just nu. framförallt har jag problem me att få tag på en riktigt bra oberoende informationskälla (därav posten )

Jag vill jobba med Något form av Visuellt skapande. Hitta Nemo eller WOW spelar ingen roll vilket men d e vad jag har i tankarna att jag vill jobba med.

Samtidigt vill jag inte ta studielån med risken att jag om 5år sitter på knä o plockar SAMMA JÄVLA GRODBLAD på greenerna på golfbanan där jag jobbar nu

Vad ska jag då läsa? vatt inne på CAD (verkar trist men säkert arbete) och 3D teknik me Animations inrikting.

läst / lärt mig själv: SQL, XML, JAVA, Photoshop. Har någerlunda talang me penna o ritblock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2003

Civilingenjör i Medieteknik bör passa dig. Läs om det på t.ex. Linköpings Universitets hemsida. (Utbildningen finns dock i Norrköping).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

en KY utbildning med sin plats i karlshamn är ju SOFE annars, kolla in http://www.sofe.nu/

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höllviken
Registrerad
Okt 2007

SOFE såg väldigt charmig ut. Men maja och inte 3Dstudiomax käns lite märkligt men d e d kanske inte?

men KY vs Civ.Ing. Vad e hetast för en arbetsgivare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad eller Skövde
Registrerad
Dec 2006

Kanske starta eget då istället?
Nån slag reklambyrå eller animationsbyrå?

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filosofis
SOFE såg väldigt charmig ut. Men maja och inte 3Dstudiomax käns lite märkligt men d e d kanske inte?

men KY vs Civ.Ing. Vad e hetast för en arbetsgivare?

Hetast för en arbetsgivare är ofta personer som klarar av enklara uppgifter som att stava rätt.
Att Maya skulle vara mindre användbart än 3ds Max håller jag ej med om. Väldigt många som föredrar Maya framför 3ds Max

http://www.google.com/trends?q=autodesk+maya%2C+autodesk+3ds+...