Hej. Jag har en D-link router som jag skulle vilja få igång, modellen för den är DI-524. Vill kunna använda den som både trådlöst och som en switcher. Att använda den som en switcher fungerar men det är de trådlösa där jag får problem.
Ska nu försöka berätta så tydligt som möjligt
Har en stationär dator som jag naturligtvis vill ha en fast anslutning till. Sedan har jag en bärbar dator som jag vill ha trådlös anslutning till. Det som är märkligt är att på både min stationära dator och bärbara dator så står det på statusen att anslutningen är "utmärkt" men jag kommer ändå inte in på internet. Har testat att reparerat men jag kommer bara tillbaka till samma läge. Jätte bra anslutning men kommer inte in. Jag förstår mig inte riktigt på det här.
Mitt modem har en trådlös funktion i sig men den funkar inte, kan det bero på det? Att D-linken och modemet krockar med varandra på något sätt?
Min uppkopplingshastighet på modemet är 8 mbit.
Så om det är någon smart snubbe därute. Hjälp mig då
Smart och smart... jag är nog aningen ute på hal is här, men
har du kollat rättigheterna? Dvs är det trådlösa
uppsatt för WEP eller WPA i din DI-524 OCH den bärbara?
Ok tack så mycket: ) Lite hjälp i alla fall. Men när jag ska skriva in den där sifferkoden i webbläsaren för att få upp själva inställningsguiden till routern så kommer dte bara upp "webbsidan kan ej visas".
Ursprungligen inskrivet av Victor-93 ...när jag ska skriva in den där sifferkoden i webbläsaren för att få upp själva inställningsguiden till routern så kommer dte bara upp "webbsidan kan ej visas".
Om du surfar till routern från den stationära datorn
(som är direktansluten med kabel), får du samma svar då?
Har du testat att återställa routern till fabriksinställningarna (se manualen)?
Jag fick upp inställningsgrejen när jag skrev in siffrorna på webbläsaren nu och har ställt in allt rätt men det fungerar fortfarande inte. Det jag tror är att jag ju ett modem som också har en router inom sig, och då tror jag den krockar med min trådlösa router, kan det inte vara så? Eller e jag helt ute och cyklar?