Permalänk
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tja win7 är ju kanske inte direkt menat för oss.

Sen har väl alla win7 versioner samma specs? (iaf väldigt snarlika) , men i övrigt verkar det sjysst faktiskt.

Permalänk
Medlem

Nu missförstod du nog mig. Windows 7 starter är ämnat för netbooks marknaden. Enligt Microsoft är det gjort för 10.2" och neråt. övriga tycker de skall ha de andra versionerna.

Det är en del begränsningar i det som att du inte kan byta bakgrund och inte starta homegroups. Och så att de inte har med multitouch.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irven
Nu missförstod du nog mig. Windows 7 starter är ämnat för netbooks marknaden. Enligt Microsoft är det gjort för 10.2" och neråt. övriga tycker de skall ha de andra versionerna.

Det är en del begränsningar i det som att du inte kan byta bakgrund och inte starta homegroups. Och så att de inte har med multitouch.

Missförstod nja:p

Jo jag vet dem är gjorde för väldigt små laptops och har begränsningar, men vissa kan man iaf leva utan:).

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som använder windows 7 starter? Hur är det i så fall, är det helt miserabelt eller tänker man inte på att den versionen är så begränsad?

Är lite inne på att skaffa mig en sony vaio w som har windows 7 starter installerat från början.

Permalänk

Jag har provat Windows 7 starter och det fungerade bra på min 22" skärm. Men efter det installerade jag Ultimate pga vill ha svenskt språk o aero funktioner

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50