Permalänk
Medlem

windows 7 fail

hej hej, skaffade mej en bärbar dator med vista home premium och tänkte direkt att det inte var nog.
då ja går in på microsoft och inser att dom slutat med windows 7 rc downloads tänkte jag att man kan ju skaffa rc:n från en annan källa. då jag gör det inser jag att den nyckel jag fott från microsoft inte funkar på den här vetrionen jag instalerat....
och nu har jag ingen aning om hur man gör en systemåterställning från fabriksläge.

snälla hjälp mej, har i stort sätt dumförklarat mej själv
tack på förhand

Permalänk

Om nyckelen inte fungerar har du nog inte hämtat ned riktig version, så dubbelkolla att det verkligen var beta/rc och inte rtm.

Ang. återställning så ska det ju bara vara att köra CD/DVDn som följde med datorn. Med mindre du inte fick med någon vill säga, i vilket fall det brukar ligga på hårddisken.

Vad är det för märke/modell?

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem

fick ingen dvd, 7 är instalerat utan nyckel tyvär, min sista utväg är att fabriksåterställa den men vet inte hur man gör det med 7....

Permalänk
Avstängd

Bör väll finnas någon partition med fabriksinställningar på, om du nu inte körde över den när du installera 7....

Permalänk
Medlem

nej, allt är sparat i en folder som heter windows.old, men vet inte hur jag ska göra....

Permalänk
Medlem

glömde skriva, har en HP Pavilion dv7 2005eo med fabriks instalerad vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sNillD
glömde skriva, har en HP Pavilion dv7 2005eo med fabriks instalerad vista.

Har du inte en partition som heter HP_Recovery ? Har du inte raderat den (vilket är dumt) så är det bara att trycka F10 vid boot. Du kan behöva sätta partitionen till aktiv och eventuellt radera c: partitionen för att det ska fungera (jag behövde det på min hp iaf men jag hade delat upp disken i 3 partitioner).

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Njae...hp har F11 vid boot för recoveryn...eller tryck esc och välj recovery i menyn...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Hedersmedlem

Man får inte diskuterar piratnedladdning!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

min recovery är "skadad"... men tackar för all hjälp.