Permalänk
Avstängd

Battlefield 2 patch 1.50

Hallåj swedenclockers!

En polare till mej installerade patch 1.5 till Battlefield2 och skulle starta upp spelet, han kom till inloggningsskärmen och skrev in uppgifterna och tryckte ENTER, den röda bf2 ikonen började snurra och allt verkade först helt normalt, men sen frös datorn totalt, ikonen fortsätter att snurra men ingen inloggning sker, det går inte att trycka ctrl alt del, eller alt f4, det är bara att starta om datorn helt enkelt. Detta hände 14 ggr i rad, han testade att ominstallera bf2 och patch 1.41, loggade in och allt funkade, installerade 1.5 igen och allt la av.

Vad är detta för skit?

(Installationen görs på Windows XP32bit)

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem

Har lite problem med BF2 jag också. Kör Windows 7 RC 64-bit just nu. Spelet startar som det ska och jag kommer in på servern. Men precis när man ska välja vapen blir skärmen svart och spelet kraschar. Någon som har liknande problem? Ska pröva att installera om imorgon.

Permalänk
Medlem

har han 1.41 patchen installerad före 1.5?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qhrizz
har han 1.41 patchen installerad före 1.5?

Jajamensan :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Punbuster funkar inte i W7, sitter på samma problem faktist
Vill inte gå över till Vista men X64 versionen av XP är inte heller så sexig.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jag har oxå problem i windows 7...

Det går alltid bra att starta en local server och ta sig in på en bana men när jag ansluter till en server så minimerar den fönstret nästan direkt då jag kommer inte på servern så att jag börjar se banan. Har även en gång lyckats få igång en bana och då funkade det alla tiders att spela i en timme åtminstonde innan jag stängde ned den.

Någon mer med liknande problem och någon ide på lösning?

Edit: Kan det vara punkbuster som ställer till med problem? Ett riktigt skitprogram verkar det vara.. gör inte annat än att ställa till med problem.... Har haft massvis av problem med det i Vista tidigare oxå...

Edit2: Jag kör den slutgiltiga versionen av Windows 7 Professional kan jag tillägga

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Avstängd

Punkbuster är inte problemet i hans situation iallafall, han uppdaterade det efter att ha installerat 1.5 första gången.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad har du för anti-virus program? Prova att inaktivera det och logga in igen.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Khamel
Jag har oxå problem i windows 7...

Det går alltid bra att starta en local server och ta sig in på en bana men när jag ansluter till en server så minimerar den fönstret nästan direkt då jag kommer inte på servern så att jag börjar se banan. Har även en gång lyckats få igång en bana och då funkade det alla tiders att spela i en timme åtminstonde innan jag stängde ned den.

Någon mer med liknande problem och någon ide på lösning?

Edit: Kan det vara punkbuster som ställer till med problem? Ett riktigt skitprogram verkar det vara.. gör inte annat än att ställa till med problem.... Har haft massvis av problem med det i Vista tidigare oxå...

Edit2: Jag kör den slutgiltiga versionen av Windows 7 Professional kan jag tillägga

Jag har exakt samma problem.
Funkar en av tio gånger, resterande minimerar det sig och går inte att få upp igen.

Permalänk
Medlem

För mig funkar BF2 patch 1.41 och patch 1.50 perfekt i Windows 7. Har aldrig haft några problem med det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanzooon
För mig funkar BF2 patch 1.41 och patch 1.50 perfekt i Windows 7. Har aldrig haft några problem med det..

Funkar perfekt för mig med i Win 7.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Hra också W7 och har inte haft några problem. Har läst att folk har haft porblem med Norton Anti-Virus och BF2 1.5 men en inaktivering av Norton hade löst problemet. Sen läste jag om en kille som hade två skärmar och fick problem med det men en inaktivering av den andra skärmen löste problmet.
Men den här Punkbuster fixen, kan den hjälpa dig kanske?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8523...
Eller den här?
http://www.youtube.com/watch?v=B-7svr6lJ2g

Prova! (om du inte gjort det redan villsäga)

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Funkar perfekt för mig med i Win 7.

Tills ni tabbar ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeeK
Tills ni tabbar ner.

Tabbar ner? Går ut i Windows? Det kan man lösa genom atts tänga av AA.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter som om Brandväggen försöker fråga om Bf2 får använda sig av Internet. Du kan prova att gå in i brandväggen och sätta Bf2, Punkbuster A,B och kanske K (Används inte alltid) som tillåtna.

Vad gäller Alt+Tab så klarar inte Bf2 av det, Dice har sagt något om att programmet inte är gjort för det.

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk
Medlem

Problemet för oss med X64 är att punkbuster B stänger av sig själv och försvinner från Service listan en kort stund efter att man har installerat det via PBSetup eller pbsvc. Tyvärr verkar inte en fix ha kommit för X64 utan det verkar bara fungera för folk med X86 versionerna.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calsoe

Vad gäller Alt+Tab så klarar inte Bf2 av det, Dice har sagt något om att programmet inte är gjort för det.

Det gör den om man stänger av AA inställningen i spelet!

Permalänk
Medlem

Det är punkbuster. Har samma problem i BF2142 och BF2.

Löste det genom att dualboota XP + Win7

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Alt+tabb funkar visst, om man som sagt har AA avstängt. Den gör ändå ingen större skillnad i grafiken.
Det där med x64 kan jag inte uttala mig om nu eftersom jag inte är hemma, och kommer inte ihåg vilken version jag har. Men det funkar iaf klockrent.

Permalänk
Medlem

kommer inte ens in...

Är det bara jag eller är det nått strul med servrarna? Kan inte ens logga in på konto-servern....

Snälla säg att det är fel på konto-hanteringen, bekräfta ngn?

Permalänk
Medlem

bf2 problem

Har också problem! Inloggningen funkar ej för mig. Det står "The server has refused the connection". Någon mer som har samma problem eller som vet hur jag kan lösa detta?

Permalänk
Medlem

Testa installera allt som admin, patcha som admin och starta BF2 som admin. Det spelar ingen roll om man är inloggad som admin eller har adminrollen på sit account, windows vista/7 ser dig fortfarande som en user.

Permalänk
Medlem

tack för svaret! dock har ja redan testat allt detta. Tidigare idag funkade allt perfekt och det har det alltid gjort men nu plötsligt så funkar det inte alls.

Patchade till 1.5 och körde någon timma, sen senare så gick de inte

Permalänk
Medlem

tillägger att ja kör på vista 32-bitars och att ja kan spela på singenplayer men alltså inte kan logga in på mitt acc då det står "The server has refused the connection".

blir grymt irreterad ska testa att installera om för tioende gången just nu. Va gör man inte för att få speela.

hjälp någon?

Permalänk
Medlem

Jag har oxå Win7 x64-bit. Har installerat BF2 och ska installera 1.41 patchen och jag får som felmeddelande: "Det gick inte att hitta installationsmappen för Battlefield 2(TM)". Vad fasen har nu hänt???

Permalänk
Relik 📜

Finns en hotfix för Alt+Tab-problemet.. Den löser även problem om man har flera skärmar och lite annat som har med minimering att göra.

http://www.bfhq.se/forums.php?m=posts&q=38615

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putana
Det gör den om man stänger av AA inställningen i spelet!

Vaaa?
Har själv på 8xAA i BF2 och funkar perfa att tabba ner och sen tillbaks, tar bara lite längre att komma tillbaks

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

jag kunde köra BF2 på win 7 tills jag patchade (stavning?) till 1.50, hade precis installerat det så ingen annan patchning innan, mer än 1.1 vid instalation av special forces då blir skärmen svart ett tag, blinkar till lite och sen kommer man tillbaka till skrivbordet. Ska testa patcha om, någon som har samma problem?

EDIT: Instalerade om BF2 och patchade till 1.41 före 1.50, då fungerade spelet, men kickades hela tiden vid onlinespel pga "restriction: comminucatin failure" eller något sånt, då fungerade det om man kör BF2 som admin.

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk

Re: Battlefield 2 patch 1.50

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sam_s_
Hallåj swedenclockers!

En polare till mej installerade patch 1.5 till Battlefield2 och skulle starta upp spelet, han kom till inloggningsskärmen och skrev in uppgifterna och tryckte ENTER, den röda bf2 ikonen började snurra och allt verkade först helt normalt, men sen frös datorn totalt, ikonen fortsätter att snurra men ingen inloggning sker, det går inte att trycka ctrl alt del, eller alt f4, det är bara att starta om datorn helt enkelt. Detta hände 14 ggr i rad, han testade att ominstallera bf2 och patch 1.41, loggade in och allt funkade, installerade 1.5 igen och allt la av.

Vad är detta för skit?

(Installationen görs på Windows XP32bit)

Har precis samma problem som din polare. Det fungerar fint att logga in på mitt offline konto och lira single player. Men när jag ska in på online kontot så blir det precis som du beskriver det. Ikonen fortsätter snurra och den rör sig när man flyttar musen.... men man kommer aldrig in. Helt utfryst.

Har din polare lyckats lösa problemet??

Har försökt scanna nätet efter en lösning... men verkar inte vara så många som har detta problem.

Vore guld om ni hittat lösningen

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommit en patch/fix för Windows 7 64-bitars?