Ursprungligen inskrivet av jonasc
Sänk värmen på plattan lite då? Du kan nog äta blodpudding mer än en gång i veckan utan att dö inälvsmatsdöden.
Off Topic så har du ett fint favoritcitat från Demitri Martin som sig. Men det stavas herpes
FUUUUUUUUUUUUUUk, Aja har fixat det nu bra att du påpekade det. Trodde att de engelska uttalet var herpies men det var det tydligen inte
Ursprungligen inskrivet av Alakai
Multiquote on.
Multiquote on.
Du kryssar bara i fler, se till att inte kryssa ur bara.
Och blodpuddingstrimlare lär ju finnas, annars är det bara ta fram knivsetet och montera på någon saxande ram så har du snart patent på det.
Ahh, tackar Har använt mig av massa forum byggda på vbulletin eller vad de nu heter. Och då är det ju en multiquote knapp så att säga.
Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Asså, DOFTEN, den DOFTEN.
Bara det får mig att rygga bakåt
Många här dåliga minnen från skolan. Jag hatar skolans blodpudding. Den är inte stekt utan värmd snarare. Är som att äta den rå tamefan. Testa med Lingonsylt, bacon samt keso med örtsalt på! MUMMA! Blir hungrig bara jag tänker på det!
Ursprungligen inskrivet av sCaz
Inet vet jag men blodpudding har jag alltid ätit i 7~10mm bitar. Låter som du försöker ordna en ostskiva som sagt
Hehe brukar köra på 5 mm typ. Blir lite smalt. Får öka på det nästa gång
Ursprungligen inskrivet av sCaz
Inet vet jag men blodpudding har jag alltid ätit i 7~10mm bitar. Låter som du försöker ordna en ostskiva som sagt
EDIT: Efter ett par års matlagning lär man sig förvisso att plattan i princip aldrig skall stå på max när man lagar något i en stekpanna. Googlade upp lite stektemperaturer. Tänk 3, 4, 5 på spisen om det är 6-gradig skala. Jag använder nog 4'an och 5'an men 6'an endast för uppvärmning. Kontentan är att du kan steka tjocka blodpuddingsskivor utan att det blir bränt 6'an är väl säkerligen 150~200 grader om du inte har vätska i pannan? Grav gissning dock.
Gradantalen står för Rare/Medium/Welldone.
Nötkött
Oxfilé - 55/62/ 68
Entrecôte - 58/64/70
Rostbiff - 58/64/70
Kalv
Kalvstek - 58/62/72
Kalventrecôte - 54/58/68
Anka
Ankbröst - 58/62/68
Lammkött
Lammfilé - 56/60/68
Lammstek - 58/62/70
Lammentrecôte - 56/60/68
Fläskkött (alltid welldone)
Fläskfilé - 68
Fläskkarré - 70
Kotlettrad - 68
Skinkstek - 70
Kyckling (alltid welldone)
Hel kyckling - 65
Kycklingfilé - 65
Kycklinglårfilé - 65
Brukar köra på 8-10 på min platta. Har en som går till 12. Allt för varmt skadar väl även tyflon tror jag.
[Project]
WING X99