Apache hindrar mig att göra en lättöverskådlig hemsida!

Permalänk
Medlem

Apache hindrar mig att göra en lättöverskådlig hemsida!

Hej

Håller på att göra en hemsida, den ska ligga på bthstudents.se server.. Men det ska vara bilder med, jag vill inte ha bilderna i www mappen, jag vill ha de i en undermapp som jag kan länka till... Men den vägrar visa, jag kan ej heller skriva in mappens sökväg i adressfältet. Då kommer jag till en acsess denied sida. .htacsess filen eller något sådant kan den hjälpa mig?

Några förslag på lösningar?! jag vill inte ha alla bilder blandade med html/php dokumenten i en o samma mapp!

Snälla hjälp mig innan jag blir galen!

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem

Du måste ändra behörighet på undermapparna, förslagsvis till samma som www katalogen.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Vanligast är förstås att helt enkelt skapa ett subdirectory vid namn graphics (eller dylikt) i www root foldern.

Du kan ha filer utanför www root och inkludera dem i PHP script, men ej via html. Här har du en tråd att förkovra dig med.

http://www.webmasterworld.com/forum88/9171.htm

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

Bör nämnas att det absolut inte är Apaches fel. rtfm.
Apache <3

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem

Re: Apache hindrar mig att göra en lättöverskådlig hemsida!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluxor
Håller på att göra en hemsida, den ska ligga på bthstudents.se server.. Men det ska vara bilder med, jag vill inte ha bilderna i www mappen, jag vill ha de i en undermapp som jag kan länka till... Men den vägrar visa, jag kan ej heller skriva in mappens sökväg i adressfältet. Då kommer jag till en acsess denied sida. .htacsess filen eller något sådant kan den hjälpa mig?

Det du skulle kunna göra är att kolla med SIS...
Så testa forumet där eller #sis så lär du garanterat få vettiga svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dosshell
Du måste ändra behörighet på undermapparna, förslagsvis till samma som www katalogen.

+1

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig