Permalänk
Medlem

felkod 0x80070490

Hej, jag har ett väldigt irriterande problem. Varje gång som jag ska starta felsökaren så står det,

Det uppstod ett fel under felsökningen,
Det finns ett problem som gör att felsökaren inte kan starta.
Felkod 0x80070490.

Har inte gjort något speciellt med datorn utan problemet fanns redan när jag köpte datorn.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du kanske ska sluta nöta på tangentbordet om du inte har nåt vettigt att komma med!

Har stött på samma problem med en Server 2008 R2 installation och tycker inte om Microsofts officiella lösning. (http://support.microsoft.com/kb/958044)

Verkar som att enda vettiga lösningen är att installera om operativsystemet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Guttah:

Du kanske ska sluta nöta på tangentbordet om du inte har nåt vettigt att komma med!

Har stött på samma problem med en Server 2008 R2 installation och tycker inte om Microsofts officiella lösning. (http://support.microsoft.com/kb/958044)

Tyckte att det där var jävligt mkt att komma med.

Bara P12an till TS som inte har gjort det själv, har du ens klickat på länken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guttah:

Det finns jäkligt mycket att läsa om just den felkoden dithän länken pekar. Liksom lösningar/förslag på hur man kommer till rätta med problemet. Om du hade bemödat dig med att kolla istället för att lägga energi på en dum kommentar. Har själv råkat ut för detta fenomen både i vista liksom i server 2008 och har löst det med lite googlande och mycket läsande och testande. Och ingen jäkla ominstallation. Ominstallation är absolut sista utvägen. För dom flesta problem går att lösa om man bara har intresse och orkar läsa. Så ditt påhopp rinner av mig som vatten på en gås. Bah!

Skrivet av tcntad:

Tyckte att det där var jävligt mkt att komma med.

Bara P12an till TS som inte har gjort det själv, har du ens klickat på länken?

Med sbs, lättja och okunskap kommer dumhet - Gammalt sweclockers ordspråk.

Permalänk
Medlem

Jag har med använt "låt mig googla det åt dig" som svar vid något tillfälle här på SweC, och man gör inte det för att
vara ironisk eller taskig, för faktum är att google har svaret där någonstans bland träffarna.

Och ibland kan man undra om trådstartarna har använt sig av google någonsin när svaren finns där bland dom första träffarna !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jycken:

Med sbs, lättja och okunskap kommer dumhet - Gammalt sweclockers ordspråk.

¨

Och ett väldigt klokt sådant (eller är det klockt;) klock=klocka, klokt=vist) )

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag har med använt "låt mig googla det åt dig" som svar vid något tillfälle här på SweC, och man gör inte det för att
vara ironisk eller taskig, för faktum är att google har svaret där någonstans bland träffarna.

Och ibland kan man undra om trådstartarna har använt sig av google någonsin när svaren finns där bland dom första träffarna !

Kloka ord min vän.

Skrivet av tcntad:

¨

Och ett väldigt klokt sådant (eller är det klockt;) klock=klocka, klokt=vist) )

HeHe! Lämnar det öppet för fri tolkning.