Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skapa en Sweclockers klan i LoL?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pmd:

Skype funkar ju fint i mindre grupper... fast det kanske inte håller om man hoppar mellan lobby och spel i två lag. Har iofs ingen koll på vent, men det har väl de flesta andra här antar jag

/Pär

Håller med, sen finns det ju inte keybind mute å det suger hårt.

Men alla som vill kan adda min msn of.doom@live.se om ni är intreserade
Så tar jag alla intreserade å bjur in på skype etc.

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

När jag körde voip, så körde vi Mumble.
Fast jag föredrar musik+skriva. [:

Permalänk
Medlem

Någon som har en mumble eller vent server då?

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Jag kan vara med! Hur seriöst blir det? Speciella datum / tider och riktiga setups eller mer på skoj? Har redan 1 klan jag spelar med ibland mest oseriöst men vi kör inte så ofta som jag vill + jag hade gärna spelat med en seriös svensk klan
På mumble finns det gratis servrar man skulle kunna använda (vet inte hur bra de funkar men ändå).

Är lvl 30 på EU typ 23 på US 2 fulla lvl 3 rune set och saknar 19 hjältar. Spelar mest carrie / tank men kan en del casters med. Heter M3mon ingame.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Jag kan vara med! Hur seriöst blir det? Speciella datum / tider och riktiga setups eller mer på skoj? Har redan 1 klan jag spelar med ibland mest oseriöst men vi kör inte så ofta som jag vill + jag hade gärna spelat med en seriös svensk klan
På mumble finns det gratis servrar man skulle kunna använda (vet inte hur bra de funkar men ändå).

Är lvl 30 på EU typ 23 på US 2 fulla lvl 3 rune set och saknar 19 hjältar. Spelar mest carrie / tank men kan en del casters med. Heter M3mon ingame.

Altså vi är inte jätte bäst men vi satsar så hårt vi kan på att köra så seriöst som möjligt! Man lär sig ju med tiden! Å än så länge har det gått bra Du är varmt välkomen!

Adda gärna min msn of.doom@live.se

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skype är ett program för samtal mellan två parter eller eventuellt en nödlösning för mindre grupper.

Ventrilo föredrar jag.

Och jag har lagt till alla konton som har nämnts i den här tråden. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarmdjur:

Skype är ett program för samtal mellan två parter eller eventuellt en nödlösning för mindre grupper.

Ventrilo föredrar jag.

Och jag har lagt till alla konton som har nämnts i den här tråden. ^^

Awsome! Ja precis Men jag tror vi har en vent server på gång nu! =D

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Adda mig tjurskalln har väl snart kört en 100 matcher med blandade resultat, är less alla trattar som bara lämnar och inte kan spela. Inte för att jag är sådär lysande heller men vafan.

Är dock inte så intresserad av cuper osv, mer casual play osv.

Kan kanske fixa upp en ventserver.

Permalänk
Medlem

Jag har ganska precis börjat spela så min summoner är väl lvl 7 men om jag får vara med så adda gärna Stekaren

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vexo:

Adda mig tjurskalln har väl snart kört en 100 matcher med blandade resultat, är less alla trattar som bara lämnar och inte kan spela. Inte för att jag är sådär lysande heller men vafan.

Är dock inte så intresserad av cuper osv, mer casual play osv.

Kan kanske fixa upp en ventserver.

Vi har vent serwver nu Addar dig så fort jag kommit hem från tjejen så ska vi komma igång
Vi är ett par st nu å det har mest bara bleve lirande för skojs skull å ha trevligt tsm på vent
Vi är inte dom bästa men vi har mer wins än loss å jag kan seja att vi arbetar oss uppåt fort!

Skrivet av Pontus94:

Jag har ganska precis börjat spela så min summoner är väl lvl 7 men om jag får vara med så adda gärna Stekaren

Det finns mer nybörjare så det är ingen fara Alla måste lära sig någon gång Jag addar dig så fort jag kommer hem från tjejen

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Alla som är sugna adda min msn of.doom@live.se så hjälper jag er komma in på våran vent server ochså vidare

Creeds till Dixon som fixat servern Förövrigt så kan ju Anton aka yuuraki updatera medlemmarna?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Alla som är sugna adda min msn of.doom@live.se så hjälper jag er komma in på våran vent server ochså vidare

Creeds till Dixon som fixat servern Förövrigt så kan ju Anton aka yuuraki updatera medlemmarna?

Sådär... tror jag har lagt till alla i den här tråden nu. La även till dig på msn...

/Pär

Permalänk
Medlem

Matchmaking systemet är riktigt irriterande... Letar efter ett game själv på lvl 24, möter en premade på 5 pers och får själv en lvl 5 pers som ska spela tank utan någon kunskap alls.>.<

Edit: Och språkfiltret... Några ord de blockerat av någon anledning: dead, wtf, fick, feckin. (Fyll gärna i om ni vill)

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Kul att se att intresset växer.
Dock måste jag nog rekommendera att ni väljer att köra Mumble framför Ventrilo pga latensen.
Jag menar, säger någon att det saknas någon så vill iallafall jag att det hörs så snart som möjligt och inte har någon/några sekunders fördröjning.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Matchmaking systemet är riktigt irriterande... Letar efter ett game själv på lvl 24, möter en premade på 5 pers och får själv en lvl 5 pers som ska spela tank utan någon kunskap alls.>.<

Edit: Och språkfiltret... Några ord de blockerat av någon anledning: dead, wtf, fick, feckin. (Fyll gärna i om ni vill)

Du kan stänga av språkfiltret uppe till höger när du precis loggat in.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Du kan stänga av språkfiltret uppe till höger när du precis loggat in.

Tack gode gud! Hade fått för mig att det inte gick att stänga av det av någon anledning x)

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Använd Teamspeak 3 som kommunikationsprogram. Bara att hoppa in på ts3.bfhq.se och skapa en egen privat kanal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pmd:

Sådär... tror jag har lagt till alla i den här tråden nu. La även till dig på msn...

/Pär

Great Kommer hem på måndag så ska jag axeptera dig osv

Skrivet av Wedes:

Matchmaking systemet är riktigt irriterande... Letar efter ett game själv på lvl 24, möter en premade på 5 pers och får själv en lvl 5 pers som ska spela tank utan någon kunskap alls.>.<

Edit: Och språkfiltret... Några ord de blockerat av någon anledning: dead, wtf, fick, feckin. (Fyll gärna i om ni vill)

Ja visst är det så Jobbigt åt det andra hållet med! Men men får hoppas att det blir bättre senare

Skrivet av backspace:

Kul att se att intresset växer.
Dock måste jag nog rekommendera att ni väljer att köra Mumble framför Ventrilo pga latensen.
Jag menar, säger någon att det saknas någon så vill iallafall jag att det hörs så snart som möjligt och inte har någon/några sekunders fördröjning.

Vi får försöka komma överäns över nått. Ventrilo krånglar för många med windows 7 med.

Skrivet av Elactos:

Använd Teamspeak 3 som kommunikationsprogram. Bara att hoppa in på ts3.bfhq.se och skapa en egen privat kanal.

Ska kolla upp det

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det känns nästan som att detta håller på att bli väldigt jätte bra haha När vi fått igång allt kanske vi kan få en fast klistrat egen topic i forumet?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är ventrilo bättre än mumble då? I teorin verkar mumble vara bättre, men jag har aldrig haft chansen att testa det.

Jag gillar funktionerna som sköter mikrofonaktiveringen och ljudvolymen automatiskt. Och att fördröjningen är mindre än i ventrilo skadar ju inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarmdjur:

Är ventrilo bättre än mumble då? I teorin verkar mumble vara bättre, men jag har aldrig haft chansen att testa det.

Jag gillar funktionerna som sköter mikrofonaktiveringen och ljudvolymen automatiskt. Och att fördröjningen är mindre än i ventrilo skadar ju inte.

Det finns automatisk mikrofonaktivering i vent med och så svårt är det inte att ställa in inställningarna på micen. Men det är mer eller mindre same shit, different name. Fördelen är att mumble funkar för alla vilket vent inte gör.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

vill gärna vara med ska jag adda någon? själv heter jag webspirit

Permalänk

Låter nice, själv heter jag Sweclocker

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Skrivet av enhaj:

vill gärna vara med ska jag adda någon? själv heter jag webspirit

Btw, går inte att adda dig som friend. Hittar inte namnet =P

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

jag rekommenderar mumble. funkar perfekt för alla, opensource och lätt att få gratis server/kanal. YouTube - Hur man skapar kanaler i mumble

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att hitta några roliga människor att spela premades tillsammans med, men inte på någon seriösare nivå med cuper etc. Har tyvärr lite tidsbrist, så det blir högst 1-2 matcher om dagen (kvällstid efter kl20 nån gång). Samtidigt har jag ingen möjlighet att prata i mikrofon då jag har en sovande son i rummet brevid.

Men det vore kul att få vara med i ett gäng och lira ändå, om det är någon som släpper in mig. Spelade upp till lvl 30 i US-betan, men är lvl 24 nu på EU. Summonernamn: Crase

Jag spelar helst inte med helt fräscha nybörjare. Jag är ingen elitspelare själv, men lite grunderfarenhet vore tacksamt om ni hade i alla fall. Jag bryr mig inte jättemycket om det som så, men vill slippa spela med folk som feedar konstant, eller lämnar. Undvika de största idioterna i alla fall.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower