B-ray.se anmäls saknade

Permalänk
Medlem

Amentio har bytt alla sina system för IP, order, telefon och har dessutom gjort en helt ny websida. Kort sagt sket det sig. Idag fick de igång telefonerna igen.
Jag hade två saker i en order. Som vanligt var de hur schyssta som helst när man ringer dem. Mitt första paket kommer idag, det andra imorgon. Jag har summa summarum bara haft bra erfarenheter när jag handlat av Amentio.
0771-252025 är deras nummer till säljsupporten

Skrivet av Frantic:

Ni som har problem med Amentio kan alltid maila deras norska support.

Kontakt oss - Amentio.no

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av joakim_hansson:

Haha ok då är jag väl löjlig då eller nåt.
Har skrivit in de grejerna så att det blir lättare för folk att svara på eventuella frågor jag kan ha som rör min utrustning. Om sen du och eventuellt andra stör sig på det känns som ett ickeproblem för min del om jag ska vara ärlig

Klart att det är ett "ickeproblem" för dig, det är ju just därför du har en dator i signaturen som du aldrig använt. Det är ju skönt att du är ärlig.;)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Klart att det är ett "ickeproblem" för dig, det är ju just därför du har en dator i signaturen som du aldrig använt. Det är ju skönt att du är ärlig.;)

Så kan man också se det ja
puss på dig med

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem

Det finns uppenbarligen bättre alterinativ, kreditkort, faktura. Så länge det finns bättre alternativ än postförskott så finns det ingen anledning att välja det. Faktura kan visserligen ställa till med problem för vissa pga ålder och kreditvärdighet men majoriteten klarar sig.

Skrivet av anemic:

. Men med ditt resonemang så tycker jag du skall gräva ner dig i en bunker och invänta apokalypsen.
(LOL)

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

har hört talas om dem, men aldrig handlat där :/

dustinhome har fri frakt

kör faktura då det är "gratis" eftersom jag oftast tycker det är smidigast.. men annars kör jag oftast på förskott och då är det en risk man får ta, men så länga man beställer från de lite större leverantörerna så är det nog lugnt. när jag beställer från nya ställen, eller konstiga ställen så används alltid faktura, kriditkort osv för att vara säker. sen beror det på beloppet oxå, handlar jag ett grafikkort för 3000 så är det inte så farligt, men en ny dator för 15 000:- så skall man nog tänka två gånger

har aldrig haft problem med kriditkort och fakturor, jag studerar och alla är ändå villiga att ge en allt, lite konstigt faktiskt däremot om man inte är 18+ kan det bli svårare.

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zlim_zune:

har hört talas om dem, men aldrig handlat där :/

dustinhome har fri frakt

kör faktura då det är "gratis" eftersom jag oftast tycker det är smidigast.. men annars kör jag oftast på förskott och då är det en risk man får ta, men så länga man beställer från de lite större leverantörerna så är det nog lugnt. när jag beställer från nya ställen, eller konstiga ställen så används alltid faktura, kriditkort osv för att vara säker. sen beror det på beloppet oxå, handlar jag ett grafikkort för 3000 så är det inte så farligt, men en ny dator för 15 000:- så skall man nog tänka två gånger

har aldrig haft problem med kriditkort och fakturor, jag studerar och alla är ändå villiga att ge en allt, lite konstigt faktiskt däremot om man inte är 18+ kan det bli svårare.

Vadå gratis med faktura? Fri frakt (och lite rabatter) gäller enbart studenter (som kontaktat dem med csn/mecenat-kortnummer).

Permalänk
Skrivet av Aser:

Vadå gratis med faktura? Fri frakt (och lite rabatter) gäller enbart studenter (som kontaktat dem med csn/mecenat-kortnummer).

ja precis därav köper jag ifrån dem, handlat av dem innan oxå..

många företag tar en avgift för fakturan.. vissa har fri frakt vid faktura osv (dustin tar 39:- extra för den) och det är ju onödigt om man kan få utan den med kort eller liknande..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk

Angående 0 anställda enligt allabolag.se, jag knappade in mitt företag med ca 10 000 anställda och då står det också Antal anställda 0.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Har för mig jag sett b-ray's annonser här på SweClockers... kan det stämma tro?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shelter:

Har för mig jag sett b-ray's annonser här på SweClockers... kan det stämma tro?

http://www.sweclockers.com/profil/109978-b-rayse

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

I vilket fall avsändaren kommer kräva dig på minst 250 kronor i fraktavgifter etc.

Nej, det absolut bästa är att betala via kreditkort, då är man helt skyddad om varan skulle "komma bort" på vägen. Beroende på vilket kort man har använt kan det också ge förlängd garanti, "drulleförsäkring" etc etc.

ni har fel allihopa det bästa är att inte handla alls och ska man handla som säkrast gör man det i en butik!

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

ni har fel allihopa det bästa är att inte handla alls och ska man handla som säkrast gör man det i en butik!

Butik har sina nackdelar. Där jag bor finns det inte en massa fancy datorbutiker överallt så jag har inte så stort val. Måste handla på nätet om jag inte vill åka flera mil.

Bor man i en stad så kanske man inte bor granne med datorbutiker och känner kanske inte för att ta bilen in till stan och krångla med att hitta parkering osv.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Avstängd

Man kan inte lita på butiker heller. Ett rykte som gick i en lokal datorbutik då en kille lämnat in sin dator för reparation/felsökning, när han skulle få tillbaka sin dator så fattades två minnesmoduler eller om det var två GB. Han hade inget bevis så vad skulle han göra? Bästa är väl att fotografera allt i datorn innan man lämnar in nåt för reparation?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Man kan inte lita på butiker heller. Ett rykte som gick i en lokal datorbutik då en kille lämnat in sin dator för reparation/felsökning, när han skulle få tillbaka sin dator så fattades två minnesmoduler eller om det var två GB. Han hade inget bevis så vad skulle han göra? Bästa är väl att fotografera allt i datorn innan man lämnar in nåt för reparation?

Att fota innehållet hjälper ju inte. Det bevisar bara att det som satt där har suttit där en gång i tiden. Du kan ju först ha tagit ett foto och sedan plockat ur minnen innan du lämnat in den.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av DrDuke:

Men herregud, det är väl en vanlig konkurs? Det är väl reglerat vem som ska få sina pengar först när sånt händer, och konsumenterna står tyvärr inte långt upp på listan..

jag fattar inte vad exakt du syftar på?

företaget kanske var seriöst någon gång i tiden, men nu när det började gå dåligt med finanskrisen och som Zcenicx nämnde sommar-tiderna, så vände ägaren kappan efter vinden och fick kriminella avsikter.

tycker jag låter hundra gånger mer sannolikt än att: den enda som bemannar företaget åker på utbildning i en vecka plötsligt..., för att sen komma tillbaka till alla glada kunder och fortsätta bättre än förr ^_____^

ang. polisen, ringde idag, snubben var fel schemalagt och inte där *supriiize*, jag skulle ringa imorn samma tid...upd. will follow

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk

Man märker verkligen vilka användare som är omogna som fan efter att ha läst den här tråden..

Verkar ju inte som en blåsning iallafall iom att han har barn, känns inte troligt att han kommer lämna sin sambo och barn i sticket men man vet ju aldrig.. Finns ju sådana människor

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt och betalat, agera nu!
Dom är flera bakom företaget och historian är osannolik. 3 män och 1 kvinna. Skulle ingen av dem kunna sköta företaget?
Skuldsatt kille som skrivit över företaget på kvinnan. Läs vad Zelloxy skrivit.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

bara jag som inte kommer in på deras sida längre? verkar vara nere helt nu, samt borta från prisjakt.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

bara jag som inte kommer in på deras sida längre? verkar vara nere helt nu, samt borta från prisjakt.

Nää samma här, funkar inte. Ej heller funkar herr Jean-Jaques Grips sida för "megamac" http://www.megamac.se/news.php
Kanske inte så förvånande iofs.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Avstängd

Om han uppdaterar sidan så kanske han stängt ner den tills vidare

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

En teori för och krydda lite extra.

Kenneth får problem med skulder. skriver över företaget på sin asiatiska flickvänn som får stå på det. Myglar lite som i princip alla små företag gör. myglar lite mer för det funkar ju så bra. Myndigheterna kommer på dom. Kennet går all out myglandet och låter asiatiska flickvännen som går på soc ta smällen. Kennet går fri och en del cash i fickan, kan flytta till hong kong och leva gott (börja om på nytt).

Eller att dom stannar. kanske bara tog en skön semester för kundernas cash=). Vad kan dom driva in från en som går på soc ialf?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av silicon111:

... asiatiska flickvännen som går på soc ta smällen.

Hon behöver knappast sociala bidrag. Som jag skrev tidigare har hon ganska höga inkomster.

2008:
- 217 213 kr (inkomst av tjänst) + 83 508 kr (inkomst av näringsverksamhet)
- summa taxerad förvärvsinkomst = 300 700 kr
- underskott av kapital: 9 261 kr

2009:
- 230 801 kr (inkomst av tjänst) + 106 747 kr (inkomst av näringsverksamhet)
- summa taxerad förvärvsinkomst = 335 100 kr
- underskott av kapital: 21 609 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det enda jag minns av B-Ray var när någon annan här på forumet hade problem, men då han ringde blev han hänvisad till andra personer hela tiden. Det märkliga var bara att samtliga påståddes heta Kenneth. Komiskt då, inte lika kul nu om det har hänt något. Jag är inte ens säker på att hans ärende är utrett än.

Gissar på att du syftar till mig. det visade sig tidigare i denna tråd att det var en och samma person och nej tyvärr har inte mitt ärende löst sig ännu, men nu har det ju iof bara gått ca 3månader sedan jag vart erbjuden pengarna tillbaka:P Hela ärendet har ju snart tagit ett halvår nu. tror de va i mars jag tog kontakt med dom första gången.

*EDIT*
Om nu B-ray.se ligger nere för naturliga orsaker som sjuk på semestern eller liknande så är nog de företaget rejält kört när de öppnar igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KimTjik:

Hon behöver knappast sociala bidrag. Som jag skrev tidigare har hon ganska höga inkomster.

2008:
- 217 213 kr (inkomst av tjänst) + 83 508 kr (inkomst av näringsverksamhet)
- summa taxerad förvärvsinkomst = 300 700 kr
- underskott av kapital: 9 261 kr

2009:
- 230 801 kr (inkomst av tjänst) + 106 747 kr (inkomst av näringsverksamhet)
- summa taxerad förvärvsinkomst = 335 100 kr
- underskott av kapital: 21 609 kr

Ah, de e ju sant hon står ju på företaget ju. Men efter smällen så går hon ju på soc och hur ska dom driva in cashen då? (Hon står på företageg som kenneth driver) Fungerar som pizzeriorna gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Angående 0 anställda enligt allabolag.se, jag knappade in mitt företag med ca 10 000 anställda och då står det också Antal anställda 0.

Får man fråga vilket företag detta är? Måste vara en av de större bolagen då? Sökte du på rätt del i företag, större brukar ha flera dotterbolag osv. Antar det är aktiebolag.

Att komma undan med denna information som egen företagare är lite svårare.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort en polisanmälan, jag ligger ute med 22065 Kr, och har betalt med Swedbank E-kort. Blir väl att gå till banken och göra en kortreklamation så fort kopian av anmälan dyker upp i postlådan.

Synd att man inte kan lita på folk nuförtiden.....

Permalänk
Skrivet av pretori:

Nu har jag gjort en polisanmälan, jag ligger ute med 22065 Kr, och har betalt med Swedbank E-kort. Blir väl att gå till banken och göra en kortreklamation så fort kopian av anmälan dyker upp i postlådan.

Synd att man inte kan lita på folk nuförtiden.....

Du kan göra kortreklammationen utan kopia på polisanmälan, du behöver bara polisanmälans nummer. Bankens utredare tar sen kontakt med polisen och begär in anmälan från dem.
Så funkade det iaf för min del, har swedbank.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Vadå gratis med faktura? Fri frakt (och lite rabatter) gäller enbart studenter (som kontaktat dem med csn/mecenat-kortnummer).

Exakt. Och det gäller inte alla CSN kort och studenter.

Jag ville beställa lite saker och gick på Komvux men det tog de inte.

Sedan skrev jag till Dustin angående detta men fick aldrig svar på mitt mail.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Hedersmedlem

Han kanske tror han heter Rousseau i efternamn numera och vänt om sitt liv till något mer meningsfullt?

"Rousseau såg negativt på vetenskapens och teknikens inflytande på människan. Människans liv hade genom dessas inflytande blivit alltmer artificiellt, och för var dag som gått hade hon kommit ifrån sitt ursprung (naturen). Följderna av det hade blivit ett samhälle som styrdes av pengar och det blev alltmer inriktat på materiella ting. Världen – och människornas förhållande till varandra – hade övergått från vara till sken."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro