Permalänk
Medlem

PayPal hackat?

Loggade in på mitt paypalkonto efter att inte ha använt det på något år nu, för jag skulle köpa texdro till min nya telefon. (en app till telefonen gjord av en privatkille). Betalningen gick igenom fint och fick mitt lösenord till appen och bekräftelse från paypal att betalningen kommit fram. Sen när jag direkt efter det skulle köpa LauncherProPlus till telefonen kommer jag inte in på paypal, när jag loggar in möts jag av detta: (fick även ett mail från: "service@intl.paypal.com, med massa text om mitt konto, kan bifoga den här ifall så önskas)

De vill alltså jag ska skriva in mitt kortnummer! Då detta är ett gammalt kort funkade inte det nya, så jag kontaktade deras support, för ville ju kunna logga in på min sida!

Fick svar från webform@intl.paypal.com (kan bifoga detta med om så önskas?) om bland annat att jag ska ändra lösenord och sådant. Kan dock inte göra ngt för kommer inte vidare då den här säkerhetssaken kommer fram så fort jag försöker göra något. Har inte fått ngt vettigt svar än, och meddelade dem för 3e gången nu.

Verkar det hela inte lite skumt?? Fast jag går ju in på paypal.com varje gång, känns ju konstigt att sidan kunnat bli hackad med?

Och är bara mailen spam, varför kommer jag inte in på sidan???

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Vila i frid

Min syster har råkat ut för paypal-kapning i tre omgånger. Undvik eländet om du nu inte absolut bara måste använda paypal. Räkna kallt med att din dator också är kapad och infekterad med root-kits och virus/trojaner.

Permalänk
Medlem

Har blivit likadant för mig en gång, det är för att de ska kunna verifiera att kontot faktiskt ägs av en riktig person. Har alltså ingenting med att ditt konto är kapat att göra. Dock så kan det bli samma sak om ditt konto kapas och du senare får tillbaka det, om jag minns rätt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det inte hänt något med paypal, har ganska mycket pengar på mitt konto där som skulle användas till ett chassi köp, som dock aldrig vart av.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

verkar ju som att det inte rör sig om ngn kapning här, då sidan är spärrad också! Och formaterade datorn igår med, så var efter det, så har inget skit liggandes på min dator nu iaf.

Visa signatur

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Akerhage:

verkar ju som att det inte rör sig om ngn kapning här, då sidan är spärrad också! Och formaterade datorn igår med, så var efter det, så har inget skit liggandes på min dator nu iaf.

...efter formatteringen, uppdaterade du operativet till senaste patcharna? Om inte - är dator vidöppen för elakheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

...efter formatteringen, uppdaterade du operativet till senaste patcharna? Om inte - är dator vidöppen för elakheter.

Japp, gjorde det! har ocskå fått tillbaks kontot, mailen var äkta! Konstigt att det inte framgår som det när man googlar?

Visa signatur