Battlefield 2 fungerar inte med Windows 7 64-bit?

Permalänk

Battlefield 2 fungerar inte med Windows 7 64-bit?

Tjenare, har ominstallerat skiten flera gånger nu men får det lik förbaskat inte att fungera. När man dubbelklickar på ikonen blir det svart i en sekund och man kastas tillbaka till skrivbordet. Sitter på Windows 7 64-bit, original. Spelat spelet med samma hårdvara förut, men med W7 32-bit samt XP 32-bit. Någon som vet vad som kan vara felet? Ngn polare sa att jag skulle testa att köra i kompabilitetsläget, men det fungerade inte med varken Vista, XP eller Win 2000.

Permalänk
Vila i frid

Jag kan köra BF2 och BF2142 i min W7-64 dator helt utan extraordinära åtgärder. Se till att installera alla Windows Updates och att du kör senaste Punkbuster.

Permalänk
Medlem

Har liknande problem med en dator jag ställt i ordning till en bekant. Fast där är det Far Cry 2 och BF1942 som vägrar starta. Det funkade ett tag men slutade det helt plötsligt. Det blir exakt som du beskriver den ska starta spelet blir svart å sen "poff" tillbaka på skrivbordet.

Det är installerat nåt sims3 eller vad det heter och wow sen pajja Far Cry 2 å BF1942. Efter strulet började så har han fått igång spelen en gång sen totalvägra dom igen så det måste vara nån konflikt.

Det är en Pentium Dual Core E6500, 4GB DDR2, XFX 8800GTS 640MB graffe å Win 7 Professional 32-bit.

Har dock inte testat att köra Far Cry 2 eller BF1942 kompatibelt med XP men sims(nånting ) körs XP-kompatibelt eftersom det var problem med att spara men nu funkar det.

All hjälp uppskattas.

Permalänk

Hittade vad felet var, min skärm har pivot-funktion, så jag har haft den i lodrät läge jättelänge, det enda som behövdes var att ställa om till vanliga horisontella. Hade samma problem med CS och WC3 förut, kände mig så jävla dum när jag kom på vad felet var. Allt fungerar skitfint utan några tweaks alls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Hittade vad felet var, min skärm har pivot-funktion, så jag har haft den i lodrät läge jättelänge, det enda som behövdes var att ställa om till vanliga horisontella. Hade samma problem med CS och WC3 förut, kände mig så jävla dum när jag kom på vad felet var. Allt fungerar skitfint utan några tweaks alls!

Hmmm undra om det kan vara samma fel för min bekant då........han har nån ny LG 21.5" skärm, är det i menyn på skärmen eller vart gör man det?

Permalänk
Medlem

Ta bort profilerna under Mina Dokument/Dokument.
(Fel video-inställningar?)

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Ta bort profilerna under Mina Dokument/Dokument.
(Fel video-inställningar?)

Det lustiga är att det fungerade klockrent tills WOW å sims3(tror de var en 3:a med ) installerades sen har både far cry 2 och BF1942 fungerat kanske 2ggr resten är bara att efter dubbelklick på ikonen får han svart skärm å sen tillbaka på skrivbordet........Kan wow å sims ha sabbat i nån startfil till dessa spelen?