Internet Explorer -.-

Permalänk
Medlem

Internet Explorer -.-

Mitt jobb kräver att jag skriver in min tid varje dag, och jag har ännu inte fått en handdator till detta, så tills dess ska jag göra det hemma.

Problemet är då att den förbannade hemsidan man ska in på kräver minst IE 6 sp1. Lagom irriterad tänkte jag att då får jag väl ladda ner skiten, men det verkar inte ens finnas ie 6 till os x? Jag har sökt lite men inte hittat? någon som kan hjälpa?

Tack

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

IE6 finns enbart till äldre Windows. Kör det virtuellt i XP eller liknande så har du allafall löst problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Mitt jobb kräver att jag skriver in min tid varje dag, och jag har ännu inte fått en handdator till detta, så tills dess ska jag göra det hemma.

Problemet är då att den förbannade hemsidan man ska in på kräver minst IE 6 sp1. Lagom irriterad tänkte jag att då får jag väl ladda ner skiten, men det verkar inte ens finnas ie 6 till os x? Jag har sökt lite men inte hittat? någon som kan hjälpa?

Tack

Du skriver "minst" IE 6, borde det då inte gå med senare versioner?

Permalänk
Medlem

Förmodligen är det med en mjuk spärr testa user-agent switcher till firefox. Då kan lurar den serven att tro att du kör IE
annars finns wine WineBottler ?

Sen bör du höra med dit jobb att det ska uppdatera sina system.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Du skriver "minst" IE 6, borde det då inte gå med senare versioner?

Senast versionen av IE till Mac är IE5.x, efter det slutade MS utveckla den för Mac OS (pga Safari, antar jag). Det finns nåt sätt att köra Safari så att webbsidan tror att det är IE som kommer och hälsar på, men jag minns inte just nu hur man gör, eller om det skulle funka för dig, men det kan ju vara värt att googla lite på.
Annar får du väl köra Win via Boot Camp eller VMWare och använda IE där.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Som sagt, installera WineBottler
Under menyn "Install Predefined Prefixes" kan du därefter välja IE6, IE7 eller IE8.
Kryssa i silent install sen är det bara att installera.

Testade precis att installera 6an, verkar fungera felfritt.
Edit: Nej, verkar inte vara vidare stabilt..kanske värt ett försök i alla fall.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Ska testa WineBottler, annars får damerna på kontoret skriva åt mig tills de fixar fram en dator till mig:P

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.