Installera Mac OS på PC?

Permalänk

Installera Mac OS på PC?

Har en Dell stationär från 2008 med C2Q 2.66 ghz, 4 gig ram och ett ati HD 3670. WD 160 gig HD.
Går det att installera Mac OS på denna? Tänkte ge bort den till en kompis som bara kör på Mac. Hon har dock bara urgamla mac och skulle nog bli glad om det gick att fixa mac OS på denna.

Permalänk
Medlem

Nikonisten: Efter att ha kört OS X själv på en x86-apparat så skulle jag börja med att råda dig att kolla upp ifall det bara är att köra på eller om det krävs en del pill för att få diverse hårdvara att fungera.
För så fort som Apple släpper en uppdatering så är det ju lite vanskligt om man skulle råka uppdatera systemet, vilket kan vara lätt hänt.

tonymacx86 - Kolla blog och forum.
InsanelyMac

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Helt klart borde det gå på den burken, däremot kan det bli lite pill och rätt många timmar för att få det att fungera klockrent.

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk
Medlem

Det är rätt ostabilt att ge en hackintosh till en som inte kan hantera det. Räcker med att h*n bara råkar installera en automatiskt uppdatering för att rasera hela systemet.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Grafikkortet finns inte med här, det kan innebära att det inte fungerar.
Graphics Card Database - tonymacx86 Wiki

Sen beror det på vad det är för moderkort/ljudchipset, om det inte är några udda grejer så kan det nog fungera. Fick nyligen en hackintosh att fungera med iBoot + retail skiva och gigabyte g41m/nvidia 8800GTS

Permalänk
Medlem

Att köra Osx86 är inte alls att rekommendera, när som helst kan systemet rasera.
Jag körde det på en maskin men rätt vad det var så kunde det rasera utan förvarning.

Min rekommendation är att bara köra det om du behöver ett visst program eller så, det fungerar inte så bra som main os.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Klart det funkar sålänge man har hårdvara som funkar.
har själv kört x86 2 år och inte haft några större problem, funkar hur bra som helst!
Men som sagt hänger en del på hårdvaran man har, bästa är att kolla nätet och sedan köpa hårdvara efter vad som har konfirmerats funka.. (dock lite svårt i detta fallet).
Dock bör man nog inte ge en sådan maskin till en novis då man måsta ha tungan rätt i mun vid vissa uppgraderingar etc..