Gammal Bostream mail i Windows Mail: får det inte att fungera

Permalänk
Medlem

Gammal Bostream mail i Windows Mail: får det inte att fungera

Hej,

Jag försöker lägga upp mitt gamla Bostream mail konto i Windows mail i en Vista burk men får det inte at funka.

Jag har aldrig gjort detta förut och fattar inte var jag ska skriva vad?
Finns det någon som kan förklara eller hänvisa till en bra lathund?

Det jag har lagt in, förutom mailkontot (xxxx@bostream.nu), enligt gamla uppgifter jag har är:

POP-server: pop3.bomail.net
SMTP-server: smtp.bomail.net

Enligt pappren ska det också vara:
POP3 värd: bostream.nu
POP3 port: 110
SMTP värd: bostream.nu
SMTP port: 25
men det är inget jag har angivit någon stans.

När jag har gjort det och försöker hämta mail får jag följande felmeddelande:

Det gick inte att hitta värden pop3.bomail.net. Kontrollera att du har angett rätt servernamn.
Konto: 'pop3.bomail.net', Server: 'pop3.bomail.net', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 11001, Felnummer: 0x800CCC0D

Vad ska jag göra??

Permalänk
Medlem

Logga in på webbmailen och kolla om där står mer information man kanske måste ange sslkryptering på anslutningen eller kan någon port vara bytt

Permalänk
Medlem

bostream.nu verkar inte finnas längre :/

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Logga in på webbmailen och kolla om där står mer information man kanske måste ange sslkryptering på anslutningen eller kan någon port vara bytt

Hittar ingen info alls ang sådant på webmailen.

Skrivet av rinosaur:

bostream.nu verkar inte finnas längre :/

Jo då, den finns och fungerar felfritt, med 3 olika mailadresser, på min gamla stationär (Win XP och Outlook Express) som nu ska utgå, det är därför jag försöker få igång det på en "ny burk"