Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd
Permalänk
Medlem

google OS som partition

tjenare! om nu skulle vilja skaffa sig google OS när det kommer och instalera det för att testa men samtidigt behålla sitt windows 7 så ska man altså göra en partition på en hårddisk förstår jag.
jag har ett prigramm för att göra detta undrar bara hur det kommer funka, måste jag skapa en partition på samma hårddisk som jag har win7 instalerat? om jag nu gör det hur väljer jag vilket OS jag vill köra när jag bootar upp datorn? måsta man hålla på och gå in i BIOS och stöka?

tack på förhand

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köra webbläsaren Google Chrome då det är i princip samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

tjenare! om nu skulle vilja skaffa sig google OS när det kommer och instalera det för att testa men samtidigt behålla sitt windows 7 så ska man altså göra en partition på en hårddisk förstår jag.
jag har ett prigramm för att göra detta undrar bara hur det kommer funka, måste jag skapa en partition på samma hårddisk som jag har win7 instalerat? om jag nu gör det hur väljer jag vilket OS jag vill köra när jag bootar upp datorn? måsta man hålla på och gå in i BIOS och stöka?

tack på förhand

Måste jag skapa en partition på samma hårddisk som jag har win7 instalerat?
Det spelar inte någon roll vilken hårddisk du installerar på.

Hur väljer jag vilket OS jag vill köra när jag bootar upp datorn?
Om du valt att installera på en annan hårddisk så kan du gå in i bios och välja vilken hårddisk den ska boota ifrån.
Annars måste du ställa in windows boot loader så att du även kan boota Chrome os. Detta har jag dock inte en aning om hur man gör.

Permalänk

Kör det från ett usb minne istället

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk