Akut hjälp...snälla.

Permalänk

Akut hjälp...snälla.

Tjänare!
Har precis satt ihop min nya dator. En p4@2.4GHz, Asus P4T533-C med LAN, Samsung pc800, pov geforce4 ti4200, hercules fortissimo 7.1, Western Caviar 80GB...

Problemet är att när jag skall göra en ny parition i FDISK i dos (tänkte lägga in win98, har inte råd med XP) så står det att det totala utrymmet är 10GB!!!!!
Använder jag en för gammal version av FDISK (använder versionen som kommer med win98 1:a utgåvan motsvarande)???

Permalänk
Medlem

Gör en partition på 1-5 gb åt windows samt program i fdisk, och sedan när du har fått in windows så kan du ladda ner något gratis program för att pationera vidare, precis som partion magic funkar (om du inte har det).

Funkar det fortfarande inte, kolla i bios och på hdd'n att den är byglad till "80gb clip" eller liknande. Och att LBA och aktiverat i bios.

Visa signatur

[size="1"]www.techsajt.com[/size]

Permalänk

Har hittat ett program som kan lösa det...Data Lifeguard Tools.
Problemet är bara att jag har ingen WIN98 STARTDISKETT!!!! Hur faaaan fixar man en win98 startdiskett utan att ha win98 installerat på datorn?? Jag har en laglig win98, och känner ingen som har win98, bara XP...

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

mAngAn_

Permalänk

Jaha, ser man på...då har man suttit och svurit och varit allmänt aggresiv mot inredningen i onödan. Alltid lika kul att mecka med datorn

Permalänk
Hedersmedlem

Det är en bugg som fdisk har, den börjar om från noll när man når 64GB. 64GB + 10GB = 74GB, storleken som 80"GB"-diskar brukar ha.

Visa signatur

Nämen hej!