Bootstrap - command för mumble overlay för WoW

Permalänk
Medlem

Bootstrap - command för mumble overlay för WoW

Hej

Har ett problem, ska starta wow så här enligt mumble's guide för mac för att overlay ska funka:

/Applications/Mumble.app/Contents/Overlay/mumble-overlay /Applications/World\ of\ Warcraft/World\ of\ Warcraft.app

Overlay fungerar utan detta, dock får jag ett saftigt fpsdrop med den aktiverad, så tänkte testa om detta hjälper. Jag har dock ingen aning om vad detta innebär, hur jag ska lägga in det vill säga. Har tolkat det som att det kallas bootstrapping men jag vet inte hur jag ska göra, vet inte hur jag skapar genvägar eller någonting.

För övrigt skulle jag även vilja veta hur man gör för att gå in i package contents på en app och göra en genväg till en alternativ executable.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Du skriver in det i terminalen.

Runt sökvägar med mellanrum behövs '

tex

/en/adress/ny mapp/fil.zip

blir

'/en/adress/ny mapp/fil.zip'

För att gå in i ett program högerklickar du och väljer "Visa paketets innehåll"

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Tack cindori. SKa pröva det.

Gällande visa innehåll så vet jag den delen, det jag skulle vilja kunna göra är att skapa en genväg på desktopen till den alternativa startfilen. Dvs slippa behöva visa innehåll och skräp varje gång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad du menar men för att göra genvägar så högerklickar du och väljer Skapa Alias.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Vet inte riktigt vad du menar men för att göra genvägar så högerklickar du och väljer Skapa Alias.

Jag har två filer i min app, dvs xxxx.app/contents/macos/

där finns xxxx och xxxx_MacOS (unix executable file), för att det ska funka som jag vill måste jag starta med MacOS versionen, vilket inte görs via att starta xxxx.app, så jag skulle vilja skapa en genväg eller fil på desktop så jag kan klicka så den startar med den filen

Visa signatur

Permalänk

En liten fullösning, men det verkar funka. Skapa ett shellscript med sökvägen till din fil:

#!/bin/sh /Path/to/my\ application/xxxx.app/contents/macos/xxxx_MacOS

Spara filen på skrivbordet, och ge den executerättigheter:

$ chmod +x ~/Desktop/min_fil.sh

Högerklicka på filen och vid "öppna med" väljer du Terminal.app.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

[QUOTE=dr slizer;10748138]En liten fullösning, men det verkar funka. Skapa ett shellscript med sökvägen till din fil:

#!/bin/sh /Path/to/my\ application/xxxx.app/contents/macos/xxxx_MacOS

Spara filen på skrivbordet, och ge den executerättigheter:

$ chmod +x ~/Desktop/min_fil.sh

Högerklicka på filen och vid "öppna med" väljer du Terminal.app.[/QUOTE]

Har för mig att det ska fungera att döpa filen till .command istället för .sh så kan man enkelt dubbelklicka på filen.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohrstrom:

Jag har två filer i min app, dvs xxxx.app/contents/macos/

där finns xxxx och xxxx_MacOS (unix executable file), för att det ska funka som jag vill måste jag starta med MacOS versionen, vilket inte görs via att starta xxxx.app, så jag skulle vilja skapa en genväg eller fil på desktop så jag kan klicka så den startar med den filen

Ja, denna behöver du bara högerklicka på och välja Skapa Alias.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?